دانلود و خرید کتاب اصول طراحی کشتی (جلد دوم) کی. جی. راوسون ترجمه امین نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصول طراحی کشتی (جلد دوم)

کتاب اصول طراحی کشتی (جلد دوم)؛ دینامیک و طراحی کشتی نوشتهٔ کی. جی. راوسون و ای. سی. تاپر و ترجمهٔ امین نجفی و محمدحسین کریمی و موعود نیک فرجام و صادق حمزه و محمدجواد عامری است و نشر گلسنج آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول طراحی کشتی (جلد دوم)

مهم‌ترین موضوعات تخصصی پایه‌ای و اصلی مرتبط با طراحی کشتی در دانشکده‌های مهندسی دریایی، مباحث طراحی سازه و ارتعاشات، سیستم رانش و پروانه، تعادل و پایداری، دریامانی، مانور و شناخت امواج دریایی است. در این کتاب که از کتاب‌های پایه در طراحی کشتی‌ها و زیردریایی‌ها می‌باشد، طراحی با متنی روان مطرح گردیده و مطالب در هر قسمت با ارائه‌ی مثال‌های مختلف و طرح مسائل تمرینی، برای پژوهشگران و دانشجویان قابل لمس شده است. مهم‌ترین تفاوت این کتاب با سایر کتاب‌های مشابه، در جامع بودن مطالب مرتبط در مباحث مطرح شده و ارائه مثال‌های متعدد می‌باشد که در انتهای هر فصل عنوان شده است. این کتاب در دوجلد به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب اصول طراحی کشتی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان و علاقه‌مندان به حوزهٔ صنعت دریایی و کشتی‌سازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول طراحی کشتی (جلد دوم)

قدرت موردنیاز برای راه‌اندازی یک کشتی از طریق آب، به مقاومت به‌دست‌آمده به‌وسیله‌ی آب‌وهوا، بازده‌ وسیله‌ی رانشی مورداستفاده و عکس‌العمل‌های میان آن‌ها بستگی دارد. به دلیل وجود تعامل بین بدنه وسیله‌ی رانشی در نظر گرفتن طراحی بدنه وسیله‌ی رانشی به‌عنوان یک سیستم یکپارچه ضروری است. هنگامی‌که سطح آب خشن است، به دلیل افزایش مقاومت مشکل به وجود آمده و به‌وسیله‌ی سیستم رانش کارکرده در کمترین شرایط مطلوب است. قدرت در امواج در فصل ۱۲ در نظر گرفته‌شده است. این فصل به قدرت کشتی‌ها در آب آرام و تمرکز بر روی جابجایی‌های تک بدنه‌ها اختصاص داده‌شده است. در جابجایی چند بدنه‌ها اثرات بر روی مقاومت موج ساز ویسکوز به خاطر تعامل بین بدنه‌های جدا از هم تشکیل می‌شود. در برنامه‌ریزی، اثر سطح یا کرافت هیدروفویل خاص موردتوجه قرار می‌گیرد. به این موضوع در فصل ۱۶ این کتاب اشاره‌شده است.

برای کشتی تجاری، سرعت موردنیاز به‌وسیله‌ی شرایط سرویس دیکته می‌شود. برای مثال ممکن است مجبور به کار با یک برنامه ثابت باشید. بنابراین یک طراح باید قادر به پیش‌بینی با دقت و سریع یک طرح جدید باشد. لایحه سوخت یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه در هزینه‌های عملیاتی هر کشتی است، به‌طوری‌که طراح درصدد است که قدرت موردنیاز برای سرعت عملیاتی به حداقل برسد. روغن نیز یک منبع طبیعی است که کاهش می‌یابد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان