دانلود و خرید کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان کبری نوری
کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان اثر کبری نوری

کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان

معرفی کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان

کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان نوشته کبری نوری و مرضیه لطیفی و محمدحسین وزیری و فاطمه میرمحمدی صدرآبادی است. این کتاب را انتشارات بشری منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان

امروزه اخبار بیماری سرطان به دلیل شیوع بیماری‌های غیرواگیر بیشتر به گوش می‌رسد و باعث ایجاد ترس و دلهره در اکثر مردم می‌گردد. ترس و متعاقب آن عدم واقع بینی در مورد علت ایجاد این بیماری، روش‌های پیشگیری و حتی درمان آن باعث می‌شود که پیشگیری و درمان این بیماری ناممکن تصور شود و حتی میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار بیشتر از واقعیت ارزیابی گردد، در حالی که 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و ۴۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان قابل درمان هستند. درمان سرطان علاوه بر آن که ناخوشایند است، می‌تواند پیچیده و طاقت‌فرسا نیز باشد. بنابراین سازگاری مبتلایان به سرطان و خانواده‌های آنان با این بیماری، مخصوصا در ماه‌های اول تشخیص بسیار مشکل است. هرچند روند این سازگاری در افراد مختلف، متفاوت بوده و به ابعاد و مراحل بیماری، شرایط روانی و اجتماعی بیماران و نحوه برخورد جامعه با این موضوع ربط دارد، اما میزان حمایت‌های اجتماعی، سطح آگاهی فرد و خانواده و همراهی خانواده و جامعه در مسیر تشخیص، درمان و بازتوانی سرطان نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد.

کتاب حاضر می‌تواند به افزایش دانش و آگاهی بیماران و خانواده‌های آنان برای سازگاری مناسب با تشخیص و درمان سرطان کمک نماید. مطالعه این کتاب به مبتلایان به سرطان، خانواده‌هایشان و متخصصین سرطان و تمام رشته‌های مرتبط با تشخیص و درمان این بیماری توصیه می‌گردد.

خواندن کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام افرادی که درگیر بیماری سرطان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای مبتلایان به سرطان و خانواده های آنان

هر سلولی از بدن، شکل و تعداد مشخصی دارد و با سرعت معین و متفاوتی رشد و تکثیر می‌یابد. هر‌گاه سلول‌ها شروع به تکثیر با سرعت بیشتر از معمول نمایند، گفته می‌شود سلول رشد سرطانی دارد؛ یا آن عضو دچار سرطان شده است. چون سلول‌ها با سرعت غیرعادی رشد و تکثیر می‌یابند، شکل‌شان ناقص و غیرطبیعی می‌شود و در ضمن جای بیشتری نیز اشغال می‌کنند که باعث ایجاد توده می‌شود. سلول‌هایی که بی‌رویه رشد کرده‌اند، غالباً به محیط و اندام‌های اطراف خود حمله می-کنند و از طریق مایعات بدن مانند خون و لنف به اندام‌هایی دور از منشأ اولیه خود منتقل می‌شوند.

سرطان یک بیماری شایع است. حدود ۸۰-۷۰% از سرطان‌ها اتفاقی رخ می‌دهند، این در حالی است که انواع خاصی از سرطان در برخی از خانواده‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد. مشاهده چندین مورد سرطان در یک خانواده می‌تواند، علل متعدد داشته باشد. گاهی، بروز سرطان به دلیل رفتاری خاص یا مواجهه با عوامل‌خطر سرطان (مصرف سیگار و الکل، چاقی، عدم تحرک و آلاینده‌های هوا) در خانواده می‌باشد که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، سرطان ریه معمولاً از مواجهه با دود سیگار ایجاد می‌شود، بنابراین چنانچه چند نفر از اعضای یک خانواده که اغلب سیگاری هستند به سرطان ریه مبتلا شوند، به‌ احتمال ‌زیاد به علت سیگار کشیدن افراد خانواده و یا حتی مواجهه افراد غیر سیگاری خانواده با دود سیگار در محیط بسته است. از سوی دیگر در برخی موارد، سرطان ناشی از یک ژن غیرطبیعی است که معمولاً از به ارث رسیدن یک ژن معیوب از والدین به وجود می‌آید؛ که اغلب از آن به‌عنوان «سرطان ارثی» یاد می‌شود. لازم به ذکر است که تنها حدود ۵٪ تا ۱۰٪ از کل سرطان‌ها از به‌ارث رسیدن مستقیم ژن معیوب از پدر یا مادر ناشی می‌شوند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان