دانلود و خرید کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل) عبدالرسول دیوسالار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل) اثر عبدالرسول دیوسالار

کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل)

معرفی کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل)

کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل) نوشتهٔ عبدالرسول دیوسالار در انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی چاپ شده است.

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را به عنوان یک نهاد اندیشه ورز با هدف پیشتیبانی از نیروهای مسلح در زمینه علوم نرم آغاز کرده و طی سال‌ها فعالیت خود، همواره ترویج‌گر مفاهیم نو و بدیع در این زمینه بوده است.

این موسسه به عنوان نهادی پیشرو، فرصت آفرین و نوآور در توسعه اندیشه و مبانی نظری و کاربردی علوم دفاعی، معرفی و ترویج مفاهیم جدیدی را در کارنامه خود دارد که امروزه در سطح جامعه علمی کشور نیز بسط پیدا کرده و حتی منشاء شکل‌گیری رشته‌های دانشگاهی شده‌اند. این موسسه، بر اساس بند ۱۰ ماده ۵ اساسنامه خود، مکلف به انتشار مقالات، نشریات و کتب علمی و فنی در راستای تامین نیاز نیروهای مسلح می‌باشد؛ در کنار این موضوع در تلاش است تا با انتشار عمومی آثار تولیدی، ضمن اشتراک داشته‌های دانشی خود با اندیشمندان، فرهیختگان و پژوهشگران کشور، از یاری آنان نیز برخوردار شود. امید است که این اقدام منجر به رشد و توسعه بیشتر در هر دو بخش دفاع و ملی کشور گردد. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در دهه اخیر بیشتر مورد توجه موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی بوده است می‌توان به آینده پژوهی، مدیریت دانش، فرماندهی و کنترل، فناوری اطلاعات و فضای سایبر، مدیریت علم، فناوری و نوآوری، علوم شناختی، کیفیت و استاندارد اشاره نمود.

درباره کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل)

کتاب «راهبرد و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه» در قالـب دو مجلـد آماده شده است. جلد اول، فرماندهی و کنترل را با بررسـی حـوزههـای علـوم نظـامی، مبانی نظـری فرمانـدهی، راهبـرد نظـامی، دکتـرین نظـامی، توانـاییهـای عملیـاتی، طرحریزیهای نظامی و توانمندیهای فنّی تحلیل می‌نماید. این مجلد از چهـار فـصل تشکیل شده که رئوس آنها عبارتند از مبانی فرماندهی و کنترل، فرماندهی و کنترل در شوروی سابق، راهبردهای نظامی و فرماندهی و کنترل، فرماندهی و کنترل در نیروهـا. پیوستهای کتاب نیز به منظور برآوردن برخی نیازهای تحقیقاتی مخـاطبین نگاشـته 22 „ مقدمه شدهاند. ترازیابی توان نظامی روسیه، فرهنگ توصیفی نظامی، واژهنامه روسی به فارسی با گرایش فرماندهی و کنترل و کتابشناسی پیوستهای کتاب را تشکیل دادهاند. جلد دوم این کتاب به بررسی و ارزیابی جنگ اطلاعات اختصاص داده شده است. با توجه به اهمیت و اولویت این مبحث در نیروهای مسلّح کـشور و بـا عنایـت بـه اینکـه جنـگ اطلاعات عملاً یک راهکار ضّد فرماندهی و کنترل است، به مباحث جنگ اطلاعات بـه صورت مستقل و با دقت بیشتر در جلد دوم پرداخته شده است.

شوروی سابق و روسیه کنونی از جمله کشورهای منحصر به فردی محسوب می‌شوند که به دلیل ماهیت مرموز و بافت پیچیدهٔ اجتماعی سیاسی خود، همواره در معرض کاوش صاحبنظران علوم مختلف قرار داشته‌اند. در این میان بررسی ساختار اطلاعاتی و معماری شبکه‌های فرماندهی و کنترل روسیه و فرایند تکاملی آن و نگاه متفاوت این کشور به اجزای اطلاعاتی C2، نگرش غرب را تحت تأثیر قرار داده است.

اثر اجتماعی اطلاعات، پدیده‌ی ژئواستراتژیک این واژه، تمایل به سوی جنگ‌های روانی و توجه به نرم‌افزار به‌عنوان عنصر تعیین‌کننده جنگ به همراه عاملی به نام «کنترل کنشی» ارزیابی پیشرفت روس‌ها را بیش از پیش با مشکل روبرو ساخته است.

کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان، پژوهشگران و فعالین این حوزه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل در روسیه (جلد اول، فرماندهی و کنترل)

اگر محیط درگیری اتمی را محیطی قلمداد نماییم کـه تـسلیحات مـورد استفاده آن (تسلیحات اتمی) از سه ویژگـی اصـلی اثرگـذاری در گـستره جغرافیایی وسیع، میزان تخریب و دقت انهدام بالا و سرعت عمـل بـسیار زیاد برخوردارند، تحلیل محیط درگیری جنگهـای متعـارف مـدرن نیـز نمایانگر آن است که جنگهای مدرن ضمن حفظ ویژگیهای فوق صـرفاً توانستهاند ویژگـی آسـیبرسـانی جـانبی انـدک را بـه سـه ویژگـی بـالا بیافزایند. به عبارت ساده‌تر دو عامل حیاتی شدت انهدام و خطرزایی بـالا در جنگهای متعارف امروزی برابر با جنگهای اتمی می‌باشند. این بدان معنی است که الزامات محیطی که نقش بارزی در طراحـی سـامانههـای فرماندهی و کنترل دارند همچنان ثابت مانده و حتی در برخی شاخص‌ها، بار محیطی ناشی از فضای عملیاتی بر ساختار فرماندهی و کنترل افزایش یافته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان