دانلود و خرید کتاب الهه زشتی سمانه عجم اکرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الهه زشتی اثر سمانه عجم اکرامی

کتاب الهه زشتی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب الهه زشتی

کتاب الهه زشتی نوشته سمانه عجم اکرامی است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند شیطان را بهتر و بیشتر بشناسد.

درباره کتاب الهه زشتی

این کتاب درباره شیطان است. شیطان از ماده شطن گرفته شده است و شاطن به معنای خبیث و پست آمده است. در واقع شیطان نامی است که برای هر موجود شرور و یاغی و سرکش خواه انسان باشد خواه غیر انسان به‌کار می‌رود. در قرآن واژه شیطان و شیاطین ۸۸ بار به‌کار رفته است. خداوند در آیات متعدد انسان را متوجه خطر بزرگ شیطان کرده و از او می‌خواهد تا وسوسه‌های شیطان، او را از راه بندگی و عبودیت به در نبرد.

بنابر روایات و آموزه های قرآنی شیطان فقط می‌تواند انسان را وسوسه کرده و به گناه تشویق کند و بیش از دعوت کردن به گناه سلطه و قدرتی بر انسان ندارد و نمی‌تواند انسان را واداربه گناه کند. خداوند شیطان را پلید خلق نکرده است و از ابتدا منحرف نبوده است او سالیان درازی خدا را عبادت می‌کرد و همنشین فرشتگان بود به باور علامه طباطبایی در تفسیر المیزان وجود ابلیس شر محض نیست بلکه شر آمیخته به خیر است.

این کتاب به شما کمک می‌کند شیطان را در ابعاد مختلف حضورش در زندگی پیامبران و انسان‌ها می‌پردازد. 

خواندن کتاب الهه زشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت بیشتر شیطان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الهه زشتی

آدم یعنی خاک قرمز که از مواد ارضی آفریده شده و جاندار گردیده است. اءدما لفظی عبری است و به معنی گرد و خاک و یا زمین قابل زراعت است.

در حدیثی از امام علی علیه‌السلام در پاسخ به پرسش علت نامگذاری آدم و حوا آمده است؛" آدم را ادم نامیده اند چون از ادیم (به معنای پوسته ی زمین) آفریده شده است.". (عیون الاخبار.ج۱.ص۵۰۰)

نام حضرت آدم ۲۵ بار در قرآن آمده است و موضوع سجده شیطان بر آدم و اطاعت نکردن ابلیس ۷ بار در قرآن امده است ولی اخراج حضرت آدم از بهشت ۳ بار مطرح شده است. بطور کلی طبق ایات، آفرینش ابلیس برای امتحان بندگان است و القائات شیطان برای سنگدلان مایه آزمایش است. در واقع شیطان تنها وسوسه می‌کند و قادر به سلب اختیار نیست او قادر نیست بر بندگان خالص خدا سلطه داشته باشد شیطان نیز تنها دعوت می‌کند و راه توجیه گناه را به انسان نشان می‌دهد.

آفرینش شیطان

با توجه به آیات و روایات شیطان از طوایف جن بود چنانکه در آیه ۵۰ سوره کهف آمده است "...کانَ مِنَ الجِن.."شیطان از جن بود.

جنیان قبل از انسان بر روی زمین ساکن بوده اند خداوند چندین بار رسولانی از جن، جهت ارشاد آنان فرستاد. اما هر بار رسول فرستاده شده را کشتند در طی نافرمانی های پی در پی خداوند به فرشتگان دستور داد تا به جنگ آنها بروند و تمام یاغیان اجنه روی زمین را بکشند به جز زنان و فرزندان، فرشتگان در این جنگ ابلیس را با خود به آسمان بردند، ابلیس به قدری در عبادت و بندگی بی نظیر بود که لقب عزازیل به معنای عزیز شده را به خود اختصاص داد.(اسفار حضرت آدم به نقل از روضه الصفا./عیون الاخبارج۱.ص۵۰۰)

در قصص الانبیا آمده است که:

ابلیس را هفتصد هزار فرشته در خیل او بودند و او سالار و مهتر ایشان بود و در آسمان هفتم به عبادت مشغول بود به مدت هشت هزار سال و سه هزار سال شاگردی رضوان خازن بهشت کرده بود و باد شقاوت بوزید تا گفت ای بار خدایا در آسمان هفتم عبادت کردم دستوری ده تا به آسمان ششم بروم و عبادت کنم در آسمان چهارم، سوم ،دوم و نخستین همچنان هشت هزار سال عبادت کرد پس از خدا خواست که ، زمین را به من و فرشتگان بده تا در آنجا عبادت کنم در زمین هم هشت هزار سال عبادت کرد.

ابلیس به فرشتگان گفت از خدا بخواهیم تا ما را اینجا بگذارد که این زمین خوشتر است. به زمین دل بستند، عزل پدید آمد ایشان را خداوند گفت در زمین خلیفه ای می‌آفرینم. ابلیس غمگین شد پس گفتند در زمین کسی را می‌آفرینی که فساد کند و خون بریزد و ما تسبیح و عبادت کنیم خداوند گفت من بهتر می‌دانم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه