دانلود و خرید کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت نسیم میرزایی
کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت اثر نسیم میرزایی

کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

معرفی کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت نوشته نسیم میرزایی و محمدحسین وزیری و فاطمه محمدخواه است و در انتشارات بشری برای دانشجویان بهداشت عمومی، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت منتشر شده است.

درباره کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

کتابی که در پیش رودارید مجموعه‌ای از لغات، مفاهیم و اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت است که برای مطالعه دانشجویان، اساتید، فرهیختگان وعلاقمندان این رشته گردآوری، تالیف و ترجمه شده است. کتاب‌‌های متعددی از اصطلاحات، مفاهیم و لغات در رشته آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وجود دارد اما آنچه این کتاب را از مابقی کتب در این رشته متمایز کرده استفاده از اصطلاحات و مفاهیم جدید، غنی و کمتر عنوان شده می‌باشد که در حال حاضر از نوآوری‌های این کتاب محسوب می‌گردد.

به‌علاوه، در خصوص ترجمه اصطلاحات این کتاب می‌توان گفت کسانی که به ترجمه لغات و مفاهیم در رشته تخصصی قدم نهاده‌اند آگاه هستند که برخی مفاهیم و اصطلاحات فاقد معنی لغوی است یا توافق مشترکی بین مترجمان در مورد آنها وجود ندارد، لذا نویسندگان ومترجمان این کتاب تلاش کرده‌اند که با حفظ رعایت امانتداری ترجمه، بهترین و مصطلح ترین معانی و توضیحات را برای لغات و مفاهیم کتاب انتخاب و به رشته تحریر درآورند. 

خواندن کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان بهداشت عمومی، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اصطلاحات آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

چکیده Abstract

خلاصه‌ای از مطالعه، که ممکن است بتنهایی یا بعنوان مقدمه‌ای برای یک مقاله علمی کامل منتشر گردد

سوء استفاده Abuse

ضرر یا خسارت ایجاد شده توسط شخص صاحب قدرت برروی شخصی دیگر، شامل اعضای خانواده، دوستان، دوره‌های کاری هزینه پرداخت نشده، و کارگران مراقبت سلامت یا اجتماعی. این ضرر شامل اشکال مختلفی شامل ضرریا قصور بدنی، و سوءرفتار زبانی، احساسی یا جنسی است. بزرگسالان تحت ریسک ممکن است قربانی سوءرفتار مالی افراد مورد اعتماد آنها باشند. سوءرفتار ممکن است توسط افراد یا سازمان استخدام کننده آنها صورت بگیرد.

مراکز علمی بهداشت Academic health centers

مراکز سلامت آکادمیک، یا AHCها شامل مؤسسات مراقبت سلامت مورد تملک یا مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد. AHCها همچنین حداقل دارای یک برنامه حرفه‌ای بهداشتی بیشتر می‌باشد و در آموزش‌های درمانی در حال تحصیل و پس از تحصیل، تحقیق بیومدیکال، و ارائه مراقبت از بیمار دخیل می‌باشند.

پذیرش Accept

پاسخی به یک پیشنهاد که نشان می‌دهد که شخص غربال کننده مشتاق است با مواجهه یا واقعه غربالگری پیش رود. پذیرش ممکن است از هدایت کار استنتاج گردد مشروط به اینکه پیشنهادی صورت گرفته باشد. در موارد برنامه‌های غربالگری تازه متولدین، والدین یا مراقبت مسئول ممکن است غربالگری را از سوی نوزاد بپذیرد. 

پیشنهاد Acceptance of offer

نسبت افراد پیشنهاد کننده غربالگری که ممکن است پیشنهاد را بپذیرند.

پذیرش پایین پیشنهاد ممکن است نشان دهد که :

پیشنهاد مورد نظر بطور مؤثری منتقل یا ارائه نشده است (بدون پاسخ)

غربالگری توسط جمعیت تعیین شده، ضروری یا مطلوب بنظر نمی‌رسد (رد شده) پذیرش

دسترسی Accessibility

سنجش میزان سهولتی که جمعیت خاصی قادر به دریافت خدمات سلامت مناسب می‌باشد و توسط تسهیلات موجود در سیستم مراقبت سلامت، خدماتی دریافت نموده است. این ایده برای ردیابی عدم تساوی دسترسی به خدمات سلامت برای جمعیت‌های مختلف تعریف شده برحسب شرایط جغرافیایی، اجتماعی یا نژادی، جنسیت یا شرایط کلینیکی بکار گرفته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان