دانلود رایگان کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست اندرو کین ترجمه فاطمه خونمری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست اثر اندرو کین

کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست

نویسنده:اندرو کین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست

کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست نوشتهٔ اندرو کین با ترجمهٔ فاطمه خونمری در انتشارات سازمان فناوری اطلاعات ایران به چاپ رسیده است. این کتاب در راستای ارتقای دانش متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و همچنین دانش مردم عادی در حوزه فناوری اطلاعات تهیه و تدوین شده است.

با توجه به نقش کلیدی فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری توانمندساز و پیشران توسعه و سنجش پایش جامعه اطلاعاتی و بررسی تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای مختلف دنیا موضوعی است که در طی سالیان اخیر مورد توجه سیاست گذاران و قانون گذاران بوده است دولت‌ها همگام با برنامه‌ریزی‌های ملی خود در راستای توسعه پایدار، تلاش دارند وضعیت خود را در نیل به این اهداف از منظر ارزیابی‌های مجامع بین‌المللی بهبود بخشند، لذا پایش مستمر وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و جامعه اطلاعاتی می‌تواند بازخورد مناسبی را به متولیان این حوزه به منظور برنامه‌ریزی منطقی و حرکت صحیح ارائه دهد.

سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به نیاز روزافزون کشور به برقراری و توسعه شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباط آنها به یکدیگر و در نهایت اتصال به شبکه های جهانی و با هدف ایجاد زیرساختهای ارتباطی لازم برای تحقق چنین امری و نیز امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی، خدماتی، و برنامه‌های کاربردی داخلی و خارجی تحت عنوان امور دیتا از سال ۱۳۷۰ به عنوان یکی از قسمتهای زیرمجموعه وزارت پست و تلگراف و تلفن آغاز به کار کرد.

هم زمان با تغییر نام وزارت پست و تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۲، تغییراتی در سطح شرکت‌های تابعه رخ داد. در این رابطه امور ارتباطات دیتا ضمن تغییر هویت در تابستان ۱۳۸۳به شرکت ارتباطات داده‌ها تغییر نام یافت و در تابستان ۱۳۸۴با توجه به توسعه اهداف وماموریت‌های شرکت، نام آن به شرکت فناوری اطلاعات تغییر نمود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست‌ها، مقررات، استانداردها و ... برپایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می‌نماید و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست‌های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می‌نماید.

ماموریت این سازمان عبارت است از هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدار کشور.

درباره کتاب اینترنت پاسخ مسئله نیست

اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ، ﺑﺪان  ﺷﻜﻠﻲ که ﻣﺒﻠﻐﺎﻧﺶ وﻋﺪه داده ﺑﻮدﻧﺪ، پاﺳﺦ ﻣﺴﺌﻠﻪ است.ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ طبق گفته ی هم ایشان اینترنت  ﺧﻮﺑﻲ را در ﺑﻴﻦ ﻣﺮدم رواج می دﻫﺪ و  ﺟﻠﻮ راه  ﺑﺪی   سد ﻣﻲﺳﺎزد و نتییجه ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺑﺎزﺗﺮ، آزادﺗﺮ و تساویﻃﻠﺐﺗﺮ اﻳﺠﺎد ﻣﻲ ﻛﻨﺪ .ﺑﻪ گفته  ی اﻳﻦ ﻣﺒﻠﻐﺎن ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻴﻠﻴﺎردرﻫﺎی ﺳﻴﻠﻴﻜﻦ ولی،  بازاریان رﺳﺎﻧﻪ های اجتماعی و اﻳﺪهآﻟﻴﺴﺖﻫﺎ ی ﺷﺒﻜﻪ  ﻣﻲﺷﻮ د، ﻫﺮﭼﻪ مﺮدم ﺑﻴﺸﺘﺮی ﺑﻪ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﭙﻴﻮﻧﺪﻧﺪ، ارزﺷﺶ ﻫﻢ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻫﻢ ﺑﺮای ﻛﺎرﺑﺮان آن ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺧﻮاﻫﺪ شد ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ آنﻫﺎ از اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ در ﻗﺎﻟﺐ ﻳﻚ ﭼﺮﺧﻪ ی ﻫﻤﻮاره ﻣﺜﺒﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻃﺮف آنﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺜﺒﺘﻲ ﻳﺮ ﻃﺮف دﻳﮕﺮ د ارد، بهﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺑﺮد- برد اﻗﺘﺼﺎدی فرهنگی برای  ﻣﻴﻠﻴﺎردﻫﺎ  ﻛﺎرﺑﺮش یاد ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ؛ اﻣﺎ اﻣﺮوز، ﻫﻤﭽﻨﺎن ﻛﻪ ﮔﺴﺘﺮه ی اینترنت وﺳﻴﻊ ﺗﺮ میﺷﻮد و ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ و ﻫﻤﻪ ﻛﺲ را در اﻳﻦ ﺳﻴﺎره ، ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﺑﺮ ﻫﻤﮕﺎن آﺷﻜﺎر ﻣﻲﮔﺮ دد ﻛﻪ اﻳﻦ اﻣﺮ اﻣﻴﺪی واﻫﻲ ﺑﻴﺶ ﻧﺒﻮده اﺳﺖ .ﻣﺒﻠﻐﺎن ﭼﻴﺰی را ﺑﻪ ﻣﺎ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨد که  ﺑﻪ آن در ﺳﻴﻠﻴﻜﻦ وﻟﻲ عرضه ی ﺗﺤﺮﻳﻒ واقعیت ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ شود  ﺗﺼﻮﻳﺮی ﻛﻪ ﻫﻤﻪ چیز ﻫﺴﺖ مگر واﻗﻌﻴﺖ .ﺑﻪ ﺟﺎی ﻳﻚ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺑﺮد-  ﺑﺮد، اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ در واﻗﻊ ﻣﺘﺮادف ﺑﺎ ﻳﻚ چرخه ی ﺑﺎزﺧﻮرد ﻣﻨﻔﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ کاربران، ﻗﺮﺑﺎﻧﻴﺎن آﻧﻴﻢ نه ذینفعانش ، در واﻗﻊ، اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﻪ ﺟﺎی اﻳﻨﻜﻪ ﭘﺎﺳﺦ  ﺑﺎﺷﺪ، مسئله ی اﺻﻠﻲ دﻧﻴﺎی ﻗﺮن ﺑﻴﺴﺖ و ﻳﻜﻤﻲ و ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﺎﺳﺖ. ﻫﺮﭼﻪ ﻣﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ از ﺷﺒﻜﻪ ی دیجیتال معاصر استفاده کنیم سود و ارزش اقتصادی کمتری برای ما به ارمغان می آورد

خواندن کتاب نمونه های نخستین پایگاه های تامین مالی جمعی، مقایسه چندبعدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متخصصان و علاقه‌مندان به حوزه فناوری اطلاعات مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
رایگان