دانلود و خرید کتاب اسلام و توسعه علی اخترشهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسلام و توسعه اثر علی اخترشهر

کتاب اسلام و توسعه

معرفی کتاب اسلام و توسعه

کتاب اسلام و توسعه اثر علی اخترشهر یکی از کتاب‌های حوزه تاریخ معاصر ایران سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که برای متخصصان و پزوهشگران این حوزه به چاپ رسیده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم تحقیقات دقیق و منسجم و نظریه‌پروری و نوآوری در زیرساخت‌های اندیشه‌ی دینی و نظامات اجتماعی مبنی بر آن احساس می‌شد و از طرفی آسیب‌شناسی در حوزه‌ فرهنگ ملّی و باورهای رایج دینی، به منظور زدودن پیرایه‌های موهوم از ساحت مقدس دین و تبیین و عرضه‌ صحیح اندیشه‌های دینی و همچنین صیانت از هویت فرهنگی و سلامت فکری اقشار تحصیل‌کرده و نسل جوان کشور نیز یکی دیگر از ضرورت‌ها بود.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی به عنوان یک نهاد علمی ـ فکری در همین راستا و بر اساس نظر رهبر فرهیخته‌ انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد.

این پژوهشگاه که نهادی عمومی و غیردولتی است با مجوز رسمی وزارت علوم و با تحقیق، تألیف و ترجمه و نشر آثار علمی متقن و کاربردی، با بهره‌گیری از قالب و بیان فراخور نسل معاصر، نیازهای مخاطبان خود یعنی دانشوران و نخبگان فکری، علمی و اجتماعی و جوانان و دانشجویان را برآورده می‌سازد.

نظریه‌پردازی و نوآوری علمی در جهت توسعه و تعمیق معرفت دینی، بسط مطالعات راهبردی و کاربردی گره‌گشا در قلمرو حکمت و اندیشه‌ دینی، فرهنگ، معارف و علوم انسانیِ اسلامی، تعمیق و تحکیم بنیادهای معرفتی گفتمان فکری انقلاب اسلامی و رفع نیازمندی‌های نظری جمهوری اسلامی در زمینه‌ نظامات اجتماعی و رفتاری اسلام و ارائه‌ الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، دفاع علمی از حکمت و معرفت دینی و فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی و مطالعه‌ مقایسه‌ای (تطبیقی) و نقد فعال، مبتکرانه و روشمند مکاتب و نظریه‌های معارض و رقیب در قلمرو حکمت و اندیشه‌ دینی، فرهنگ و علوم انسانی اسلامی برخی از اهداف مهم این پژوهشگاه‌اند.

این پژوهشگاه با تشکیل گروه‌های علمی- پژوهشی و پژوهشکده‌هایی در حوزه‌های حکمت و دین‌پژوهی، فرهنگ و مطالعات اجتماعی،سیاسی و تاریخی، نظام‌های اسلامی و دانشنامه‌نگاری دینی به تولید و انتشار آثار ارزشمند در زمینه علوم انسانی اسلامی می‌پردازد.

خواندن کتاب اسلام و توسعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران حوزه تاریخ معاصر ایران مخاطبان این کتاب اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان