دانلود و خرید کتاب فرایندهای مدیریت استراتژیک مهدی کشاورزی شهربابکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرایندهای مدیریت استراتژیک

کتاب فرایندهای مدیریت استراتژیک نوشته مهدی کشاورزی شهربابکی و دیگران است. این اثر راهنمایی کاربری برای شناخت مدیریت استراتژیک است.

درباره کتاب فرایندهای مدیریت استراتژیک

سرعت تحولات داخلی و بین‌المللی در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و روند رو به رشد رقابتی شدن فعالیت بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها (اعم از دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی) که پیشتر به واسطه وجود محیط انحصاری و نیمه انحصاری از ورود به عرصه رقابت مصون بودند، باعث شده که بسیاری از سازمان‌ها در سال‌های اخیر نیازمند اتخاذ رویکردهای نوین مدیریتی متناسب با ویژگی‌های سازمان‌های هزاره سوم باشند. در این میان، مدیریت استراتژیک به پشتوانه تفکر استراتژیک، یکی از اساسی‌ترین نیازمندی‌های مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود. از جمله ابزارهایی است که می‌تواند به مدیران در برخورد مؤثر با شرایط پیش آمده در سازمان‌شان ، یاری رساند. مدیریت کردن سازمان با متد استراتژیکی. خوشبختانه اقدام به برنامه ریزی استراتژیک در بسیاری از سازمان های کشور فراگیر شده است، با این حال بسیاری از مدیران از هم پا نبودن استراتژی‌ها با تغییرات و واقعیت‌های بروز یافته در محیط کسب و کارشان گلایه‌مندند. بعضی از دلایل این موضوع می‌تواند آشنایی کمتر با روش‌ها، مدل‌ها و ابزارهای نو در برنامه ریزی استراتژیک و مواجهه با بحران و ترسیم چشم انداز بلند مدت شرکت باشد، از این رو در این کتاب تلاش شده که با بیانی روان و ساده مدیریت استراتژیک با رویکرد امروزی را تعریف و توضیح دهیم و از استراتژی‌های موفق شرکت های بین المللی بهره بگیرد و رویکردهای موفقیت شرکت‌ها را بیان کند.

خواندن کتاب فرایندهای مدیریت استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مدیریت استراتژیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرایندهای مدیریت استراتژیک

عمل یا نوع فعالیت شرکت و مسیری که مدیریت در بازار انتخاب می‌کند (با هدف به دست آوردن مزیت رقابتی در برابر رقیبان) اساس و پایه «استراتژی» را تشکیل می‌دهند. ساندویچ فروشی مک دونالد توانست در اجرای یک استراتژی خاص در برابر رقیبان به مزیت رقابتی دست یابد؛ مدیریت شرکت کوشید بهای تمام شده محصولاتی را که به مشتریان عرضه می‌شوند پایین آورد. تا سر حد امکان کیفیت مواد غذایی را بالا ببرد پیوسته اقلام جدید در فهرست غذاهای عرضه شده بیفزاید (در این راه پیوسته نوآوری کند) و در نهایت قیمت آنچه عرضه می‌کند پایین آورد. یک استراتژی خلاق مبتکرانه و متمایز مانند آنچه را مک دونالد به اجرا در می‌ آورد عاملی است که می‌ تواند دستیابی به یک مزیت رقابتی پایدار را تضمین نماید و در نهایت شرکت بتواند به سودی بیش از میانگین دست یابد. شرکتی که است می‌‌تواند تعدادی خریدار جذب نمایند (و در صحنه رقابت) دارای مزیت رقابتی پایدار کالاها و خدمات خود را به آنها عرضه کند و این رقابت در حالی است که شرکت‌های رقیب نهایت سعی خود را می‌نمایند نظر مشتریان را به خود جلب کنند و اثرهای ناشی از مزیت رقابتی آن شرکت را کاهش دهند. هر قدر «مزیت رقابتی» پایدارتر و بزرگتر باشد چشم‌انداز شرکت (در آینده) بهتر خواهد شد می‌تواند در بازار بر رقیبان چیره شود و برای دوره‌های بلندمدت‌تر به سودهای بیشتری دست یابد (در مقایسه با شرکت‌های رقیب). در بیشتر صنایع شرکت‌ها در مورد انتخاب بازار و نوع فعالیت آزادی عمل دارند و مدیران با انتخاب آنها می‌کوشند به مزیت‌های رقابتی دست یابند (از رقیبان پیشی بگیرند). برای مثال امکان دارد یک شرکت بکوشد با پایین نگهداشتن هزینه‌ها (بهای تمام شده اقلام) و با عرضه محصولات به قیمتی پایین‌تر رقیبان را از میدان به در کند و یا آن می‌تواند کالاهایی با ویژگی‌های بیشتر یا با عملکرد بهتر عرضه کند و سرانجام با ارائه خدمات خواص به هر یک از مشتریان نظر تعداد بیشتری از آنها را جلب نماید و در صحنه رقابت پیروز شود

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۱۴,۷۵۰
تومان