دانلود و خرید کتاب سرطان پستان با رویکرد پیشگیری و تشخیص سعید سمائی‌نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سرطان پستان با رویکرد پیشگیری و تشخیص

کتاب سرطان پستان با رویکرد پیشگیری و تشخیص نوشته سعید سمائی‌نسب و فاطمه عزیزی و شکیبا غلامزاد و انسیه اسحقی شمس‌آبادی و فاطمه مرادی و شهرزاد متین‌فر است.

درباره کتاب سرطان پستان با رویکرد پیشگیری و تشخیص

این کتاب سعی دارد اطلاعات جامعی در اختیار زنان قرار داده و به آن‌ها کمک کند بتوانند از خودشان مقابل بیماری محافظت کند. شناخت سرطان پستان و پیشگیری از آن بسیار مهم است. 

پستان انسان عضوی است مخروطی شکل که به صورت جفت در قدام قفسهٔ سینه قرار گرفته و از غدد تولید کنندهٔ شیر و مجاری شیری تشکیل شده است. در اطراف این غدد و مجاری نیز بافت چربی و بافت نگهدارنده حضور دارد. در واقع محدوده پستان از نظر تشریحی، شامل منطقه مربع شکلی است که از بالا به استخوان ترقوه، از پایین به کش لباس زیر، از پهلو به خطی که از وسط حفره زیربغل به پایین رسم می‌شود و از داخل به جناغ سینه محدود می‌شود.

حفظ سلامتی و نگهداری این عضوبسیار مهم است و با آگاهی و دانش در پیشگیری و درمان به موقع بیماری‌ها می‌توان سلامت زنان جامعه را تضمین کرد، آگاهی بخشیدن به جامعه هدف یعنی خانم‌های سازنده نسل‌های‌آینده، نقش چشمگیری در حفظ سلامت جامعه دارد. این کتاب خودآزمایی پستان را به خوبی معرفی می‌کند تا زنان بتوانند به راحتی خودشان را معاینه کنند و درصورت بروز غده مشکوک و یا بافت غیرطبیعی به پزشک مراجعه کنند. 

خواندن کتاب سرطان پستان با رویکرد پیشگیری و تشخیص را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زنان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سرطان پستان با رویکرد پیشگیری و تشخیص

تغییرات پستان در زمان بلوغ

بلوغ زمانی را در زندگی توصیف می‌کند که بدن از نظر جنسی تکامل پیدا می‌کند در واقع بلوغ دوره‌ای است که در طی آن صفات ثانویه جنسی و توانایی تولید مثل به دست می‌آید. برای تکامل بلوغی در بدن یک سری تغییرات فیزیکی اتفاق می‌افتد که مسئول این تغییرات هورمون‌ها هستند. ژنتیک عامل کلیدی تعیین کننده سن بلوغ است اما اکنون می‌دانیم که سایر عوامل مثل موقعیت جفرافیایی، وضعیت تغذیه، وضعیت سلامت، هم چنین وضعیت روانی از عوامل تاثیر گذار بر سن بلوغ هستند. بلوغ در دختران حدوداً ۸ تا ۱۲ سالگی شروع می‌شود و تا حدود ۱۶ سالگی اتمام میابد، به طور کلی آغاز بلوغ دختران حدوداً دو سال زودتر از پسران می‌باشد، همانطور که گفته شد این دوره با تغییرات فیزیکی متعددی همراه است، از جمله تغییراتی که در بلوغ دختران انتظار آن را می‌کشیم تغییر در پستان هاست. رشد پستان‌ها در بیشتر از ۸۵% دختران می‌تواند یکی از بارزترین نشانه‌های بلوغ باشد، عبور از مراحل رشد پستان تدریجی است و می‌تواند ۴ تا ۵ سال طول بکشد، در مراحل اولیه رشد پستان دختران ممکن است در ناحیه زیر نوک پستان برجستگی حس کنند، وقتی پستان شروع به رشد می‌کند ناحیه تیره رنگ نزدیک نوک آن (آرئول) بزرگتر و تیره‌تر می‌شود و ممکن این قسمت بدن کمی‌حساس‌تر شود که البته این کاملا طبیعی است، یکی دیگر از نگرانی‌های شایع دختران در مراحل اولیه نامتقارن بودن اندازه رشد پستان‌هاست که این عدم تقارن نیز طبیعی بوده و به مرور زمان در روند تکاملی اصلاح می‌گردد. شروع رشد پستانی می‌تواند کمی‌دردناک باشد، اما این نیز جز روند رشد بوده و با تمام شدن این مرحله، درد نیز به طور کامل از بین خواهد رفت. محدوده تغییرات طبیعی پستان گسترده است، اما برای درجه بندی رشد پستان‌ها راهنمای مشخصی وجود دارد که درجه بندی بلوغ جنسی نامیده می‌شود. 

نظرات کاربران

parmis mardani
۱۴۰۰/۰۸/۱۷

کتاب خوبی هست این هم یگم اقایون هم این سرطان رو مبتلا میشن پس حتما مطالعه بکنن

Medisa
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

کتاب خوبیه ولی جای کاملتر شدن داره. بخصوص در بحث سرطان سینه در زنان جوان و همیاری جهت بهبود سلامت روان بیماران.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان