دانلود و خرید کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ تری وان کوتسم ترجمه رضا شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ اثر تری وان کوتسم

کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ

معرفی کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ

کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ نوشته‌ی موسی صادق زاده چاپ انتشارات آفتاب گیتی است. این کتاب اطلاعاتی درمورد سیستم‌های مختلف قدرت و کاربرد آن‌ها در صنعت و زندگی روزمره به ما می‌دهد.

درباره کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ

در زمانهاي گذشته اين امكان وجود داشت كه سيستمهاي قدرت و به‌ويژه سيستمهاي انتقال با مشخصه‌هايي فراتر از مقادير نامي مورد نياز طراحي شوند؛ البته در دو دهه‌ي گذشته سيستم‌هاي قدرت با تنش‌هايي بسيار بيشتر از تنشهاي معمول گذشته مواجه بوده‌اند. چند عامل اصلي اين تنش‌ها عبارتند از: فشارهاي محيطي بر روي توسعه‌ي سيستم‌هاي انتقال، مصرف رو به رشد برق در مناطق با بار زياد (مناطقي كه احداث نيروگاه‌هاي جديد در آنها عملي يا اقتصادي نيست)، ايجاد الگوهاي بارگيري جديد براي سيستم در نتيجه‌ي گشايش بازار برق و غيره که به این موارد در کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ بیشتر پرداخته می‌شود. اين‌گونه به ‌نظر مي‌رسد كه رشد و پيشرفت ناشي از مصرف روزافزون برق در حال ايجاد موانع جديدي بر سر راه توسعه‌ي سيستم‌هاي قدرت است. يك سيستم قدرت دربرابر چنين تنش‌هايي مي‌تواند گرفتار نوع جديدي از ناپايداري شود كه به صورت افت تدريجي (يا ناگهاني) ولتاژ خود را نشان مي‌دهد، همان‌گونه كه انتظار مي‌رود انجمن مهندسي قدرت به اين پديده‌هاي جديد واكنش نشان داده و تحقيقات قابل توجه‌ي را براي گسترش ابزارهاي تحليلي جديد و كنترل اين ناپايداري‌ها اختصاص داده است. در بين اولين مراجعي كه به اين موضوع پرداختند يك سري كتابهاي مرجع بررسي سيستمهاي قدرت بودند كه بخشی از آنها به بحث پايداري ولتاژ اختصاص داشت و برخي مقالات فني نيز روي اين موضوع تمركز كردند.

كتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ از دو بخش تشكيل شده است. بخش اول با پديده‌ها و تجهيزات سر و كار دارد. و بخش دوم به مسأله‌ي اصلي پايداري ولتاژ مربوط مي‌شوند.

خواندن کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ برای کسانی مناسب است که با سیستم‌های قدرت و مسائل مربوط به آن‌ها در ارتباط هستند.

درباره موسی صادق زاده

موسی صادق زاده در سال 1398 سرپرست مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه بود او در سال 1388 از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته‌ی پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده است. موسی صادق زاده از سال 1388 تا 1392 پزشک خانواده شبکه بهداشت و درمان و هم‌چنین رئیس مرکز بهداشت استان کردستان بوده است. او فعالیت‌های زیادی در استان‌های کردستان و فیروزکوه داشته است.

او هم‌چنین به مدت 5 ماه در عرصه دفاع مقدس شرکت داشته و عضو فعال طرح شهید رهنمون نیز بوده است.

بخش ‌هایی از کتاب سیستم های قدرت و پایداری ولتاژ

در ابتداي كار با دو مسأله‌ي اساسي روبه‌رو مي‌شويم: بيشترين تواني كه مي‌تواند به بارها تحويل داده شود و رابطه‌ي بين توان بار و ولتاژ شبكه. سپس يك توضيح كيفي را به‌صورت مختصر ارائه مي‌دهيم كه چگونه اين دو مشخصه‌ي اساسي مي‌توانند منجر به ناپايداري ولتاژ شوند. سپس تأثير تجهيزاتي را كه روي قابليت‌هاي سيستم انتقال اثر مي‌گذارند جبرانسازهاي سري و موازي از يك‌سو و ترانسفورماتورهاي با تپ قابل تنظيم از سوي ديگر مورد بحث قرار مي‌دهيم. هم‌چنين موضوع منحني‌هاي ولتاژ توان راكتيو را معرفي مي‌كنيم كه رابطه‌ي بين ولتاژ و توان راكتيو را در يك شين مشخص بيان مي‌كنند. پايه و اساس بيشتر موضوعات اين فصل تحليل يك سيستم ساده‌ي تكبار متصل به شين بينهايت است، چرا كه به كمك اين سيستم مي‌توان هم روشهاي تحليلي را به‌سادگي استخراج كرد و هم ديد خوبي را به مسأله پيدا كرد. مفاهيم اساسي كه در اين فصل معرفي مي‌شوند در فصل‌هاي بعد به سيستم‌هاي بزرگ با هر ميزان پيچيدگي دلخواه تعميم داده خواهند شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۰ صفحه

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۰ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان