دانلود و خرید کتاب شیمی مواد آرایشی و بهداشتی ردینه معتمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیمی مواد آرایشی و بهداشتی اثر ردینه معتمدی

کتاب شیمی مواد آرایشی و بهداشتی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیمی مواد آرایشی و بهداشتی

شیمی مواد آرایشی و بهداشتی کتابی نوشته ردینه معتمدی است که در انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب شیمی مواد آرایشی و بهداشتی

در این کتاب اطلاعات پایه در مورد شیمی مواد آرایشی و بهداشتی در سطح مقطع کارشناسی در اختیار دانشجویان این رشته قرار میگیرد. با توجه به رویکرد کاربردی سازی رشته ها، اخیرا درسی با عنوان مشابه نیز در لیست دروس انتخابی در رشته شیمی در مقطع کارشناسی قرار گفت تا دانشجویان علاقمند بتوانند با اخذ این درس دانش مقدماتی و کلی در مورد این صنعت را دریافت کنند. در این راستا و با توجه به کمبود منابع کافی بخصوص بزبان فارسی و در سطح کارشناسی رشته شیمی ،تصمیم به گردآوری و تالیف کتابی با این عنوان گرفته شد.

در این کتاب سعی شده بطور خلاصه و فشرده اطلاعات پایه در مورد شیمی مواد آرایشی و بهداشتی آورده شود. در فصل اول مواد خام مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی معرفی شده است . سپس در فصول بعدی مواد اختصاصی و نوع فرمولاسیون در محصولات بترتیب توضیح داده شده است. در فصل دوم ، محصولات مراقبت از مو مثل شامپوها و نرم کننده ها توضیح داده شده اند. در فصل سوم محصولات مراقبت از پوست مانند کرمها و روغنها بتفصیل توضیح داده شده اند. در فصل چهارم چگونگی فرمولاسیون محصولات آرایشی مانند رژلب یا ریمیل و .. توضیح داده شده است. در فصل پنجم و ششم و هفتم نیز بترتیب محصولات بهداشتی کودک مانند پودر ، شامپو و صابون بچه ، محصولات دهان و دندان مانند خمیر دندانها و محصولات خوشبو کننده مانند اسپی ها و مام ها توضیح داده شده اند.

خواندن کتاب شیمی مواد آرایشی و بهداشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

از آنجایی که این کتاب بعنوان منبع درس شیمی مواد آرایشی و بهداشتی در رشته شیمی دانشگاه‌ها قابل استفاده است، مطالعه آن را به دانشجویان و اساتید این رشته توصیه می‌کنیم.

درباره ردینه معتمدی

ردینه معتمدی، دکترای تخصصی شیمی آلی از دانشگاه الزهرا و استادیار این رشته در دانشگاه پیام نور است. او نویسنده کتاب، مدرس درس شیمی مواد آرایشی و بهداشتی و سایر دروس در رشته شیمی آلی در دانشگاه پیام نور است. از سایر آثار او می‌توان به شیمی ترکیبات طبیعی ( منبع این درس در مقطع کارشناسی ارشد) و ایمنی در آزمایشگاه شیمی ( منبع این درس در مقطع کارشناسی) اشاره کرد.

بخشی از کتاب شیمی مواد آرایشی و بهداشتی

گستره وسیعی از مواد طبیعی و شیمیائی سنتزی بعنوان مواد خام در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می¬گیرند. در این کتاب فقط به مواد خام پایه و مهم که در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرند، خواهیم پرداخت. مواد خام براساس کاربرد شان طبقه بندی می‌شوند. لذا ممکن است یک ماده چندین کاربرد داشته باشد و در چند قسمت توضیح داده شود. بعنوان مثال آلکیل سولفاتها هم بعنوان سورفکتانت اصلی و یا بعنوان امولسیون کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سورفکتانت یا ماده فعال سطحی ماده ای است که کشش آب را بوسیله جذب سطحی فصل مشترک هوا و آب کاهش می‌دهد. این ماده باعث کاهش کشش فصل مشترک آب و روغن بوسیله جذب سطحی فصل مشترک مایع-مایع می‌شود. مولکولهای سورفکتانت‌ها دارای دو بخش قطبی ( غیر آلی ) و غیر قطبی ( آلی) هستند. 

نظرات کاربران

T171255m
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

سلام وقت بخیر چطور میتونیم کتاب را دانلود کنیم تا از بعضی صفحات پرینت بگیریم؟

avand31
۱۴۰۲/۱۲/۰۶

کتابی در خور توجه با مطالب علمی و در عین حال کاربردی که واقعا جای آن در کتابخانه علوم آرایشی بهداشتی خالی بود ، مطالعه این کتاب باعث میشود که نگاه افراد فعال در این صنعت با دید ژرف به

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان