دانلود و خرید کتاب مدیریت دانش در تامین اجتماعی امیر ابوتراب آوانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دانش در تامین اجتماعی اثر امیر ابوتراب آوانلو

کتاب مدیریت دانش در تامین اجتماعی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت دانش در تامین اجتماعی

مدیریت دانش در تامین اجتماعی؛ نقش عوامل سازمانی اثر امیر ابوتراب آوانلو است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب مدیریت دانش در تامین اجتماعی؛ نقش عوامل سازمانی

در برخی از سازمان‌های امروزی مدیریت دانش به عنوان روش نوینی از مدیریت، بحث مطالعات مدیریتی و دیگر حوزه‌های وابسته است. برخی از سازمان‌ها بر این باورند که با تمرکز صرف بر افراد، فناوری و فنون می‌توان دانش را مدیریت کرد. این روش، در واقع تکامل دیگر روش‌های مدیریتی است. سازمان‌های مذکور، اهمیت‌ بیشتری جهت درک، انطباق‌پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قائل شده و در کسب و به کارگیری‌ دانش و اطلاعات روزآمد به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوب‌تر به ارباب رجوعان‌ پیشی گرفته‌اند. چنین سازمان‌هایی از مدیریت جدیدی به نام "مدیریت دانش " استفاده می‌نمایند. 

سازمان‌های موفق، دریافته‌اند که دانش، مهم‌ترین دارایی آن‌هاست و برخی اصول اساسی مدیریت دانش، در کارکنان و سازمان و جود دارد و آنان به مدیریت دانش به عنوان عامل کلیدی موفقیت سازمان می‌نگرند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری هنگفتی برای به‌ کارگیری این نوع مدیریت، هزینه کرده‌اند. مدیریت دانش، رسیدن به اهداف سازمان با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی (تجربه و دانش فردی نزد هر فرد) و دانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرایندی شامل تولید دانش، تسهیم دانش و استفاده از آن به کمک فناوری است. مدیریت دانش، راز موفقیت سازمان‌ها در قرن ۲۱ است.

دانش، مفهومی فراتر از داده و اطلاعات است. دانش به مجموعه اطلاعات، راه کار عملی مرتبط با آن، نتایج به ‌کارگیری آن در تصمیمات مختلف، آموزش مرتبط با آن، نگرش افراد در مشاغل و مسئولیت‌های مختلف در ارتباط با آن گفته می‌شود. دانش هر نفر، حتی در موردی خاص، ممکن است با دیگران متفاوت باشد. دانش زیربنای مهارت و تجربه و تخصص هر فرد است. هر سازمان برای دستیابی به اهداف خود، از مجموعه دانشی استفاده می‌کند که نزد تک‌تک افراد و در ذهن آن‌ها انباشته شده است. در صورت عدم استفاده از این دانش‌ها، می‌توان شکست سازمان یا بالا بودن هزینه‌های ناشی از تکرار برخی فرایندهای تصمیم‌گیری و عدم استفاده مطلوب از سوابق تجربی و تصمیم‌گیری‌ها را انتظار داشت. به همین دلیل، سازمان‌های پیشرو اقدام به جمع‌آوری دانش نهفته نزد پرسنل و گروه‌های کاری می‌کنند که به آن «سرمایه دانش» گفته می‌شود. امروزه سرمایه‌های یک سازمان تنها سرمایه مالی و فیزیکی نیست بلکه سرمایه دانش افراد مهم‌تر از آن دو بوده و مورد توجه مدیران قرار گرفته است. 

به بیانی دیگر، مدیریت نیروی انسانی، وجه پیچیده مدیریت دانش است. از سوی دیگر، پارادایم غالب در علوم نیوتنی که جهان را قابل پیش‌بینی و روابط علت و معلول را ساده، ‌روشن و خطی فرض می‌کرد در نتیجه گسترش و تحولات بنیادین در حوزه‌های معرفتی علوم رد شده و پارادایم جدیدی بر اساس پذیرش جایگزینی بی‌نظمی به‌جای نظم، ‌بی‌یقینی به جای یقین، ‌پیش‌بینی‌ناپذیری به‌جای پیش‌بینی‌پذیر، ‌پیچیدگی به‌جای سادگی، ‌تناقض‌ها و ابهام به‌جای وضوح و روشنی،‌ روابط غیرخطی به‌جای روابط خطی شکل گرفت که موجب تحولات بنیادین در مفروضات و دانش بشری شده و نظریه آشوب و پیچیدگی را مطرح ساخت. بشر در دورانی به سر می‌برد که پیچیدگی جزء جدایی‌ناپذیر آن است. دنیا در حال تغییر و تحولی شتابان است و هیچ نیرویی قادر نیست که مانع این تغییر و تحول گردد؛ بنابراین، برای رویارویی با جهان امروز، باید پیچیدگی را بشناسیم و راه‌های مواجهه با آن را بدانیم. در چنین شرایطی تنها راه بقای سازمان‌ها متحول شدن و دگرگونی در جهت مطلوب است. 

کتاب پیش روی، به‌صورت سهل و روان و با رویکردی کاملا کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوع مدیریت دانش می‌پردازد.

 خواندن کتاب مدیریت دانش در تامین اجتماعی؛ نقش عوامل سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 متخصصان و پژوهشگران حوزه مدیریت دانش

بخشی از کتاب مدیریت دانش در تامین اجتماعی؛ نقش عوامل سازمانی

در برخی از سازمان‌های امروزی مدیریت دانش به عنوان روش نوینی از مدیریت، بحث مطالعات مدیریتی و دیگر حوزه‌های وابسته می‌باشد. برخی از سازمان‌ها بر این باورند که با تمرکز صرف بر افراد، فناوری و فنون می‌توان دانش را مدیریت کرد. این روش، در واقع تکامل دیگر روش‌های مدیریتی است. سازمان‌های مذکور، اهمیت‌ بیشتری جهت درک، انطباق‌پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قائل شده و در کسب و به کارگیری‌ دانش و اطلاعات روزآمد به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوب‌تر به ارباب رجوعان‌ پیشی گرفته‌اند. چنین سازمان‌هایی از مدیریت جدیدی به نام "مدیریت دانش " استفاده می‌نمایند. سازمان‌های موفق، دریافته‌اند که دانش، مهم‌ترین دارایی آن‌هاست و برخی اصول اساسی مدیریت دانش، در کارکنان و سازمان و جود دارد و آنان به مدیریت دانش به عنوان عامل کلیدی موفقیت سازمان می‌نگرند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری هنگفتی برای به‌ کارگیری این نوع مدیریت، هزینه کرده‌اند. مدیریت دانش، رسیدن به اهداف سازمان با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی (تجربه و دانش فردی نزد هر فرد) و دانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرایندی شامل تولید دانش، تسهیم دانش و استفاده از آن به کمک فناوری است (رمضانی و سلیمی، ۱۳۹۴).


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان