دانلود و خرید کتاب تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده) راب آیوز ترجمه علی بشردانش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده) اثر راب آیوز

کتاب تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده)

معرفی کتاب تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده)

تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده) نوشتهٔ راب آیوز با ترجمهٔ علی بشردانش در انتشارات آثار سبز به چاپ رسیده است. در این کتاب ۱۲ آزمایش علمی ساده و کاربردی برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

درباره کتاب تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده)

در این کتاب کودکان و نوجوانان با انجام آزمایش‌های ساده و گوناگونی که با وسایل ساده امکان‌پذیر است، با کارکرد علوم در زندگی آشنا می‌شوند.

 اسم فصل‌های کتاب: مـاده ، شناور دکارتی، حباب‌ساز، حباب بزرگ، حباب مکعبی، خمیر آرد زرت، توپ جهنده، جداکردن رنگ‌ها، بلورسازی، مرکب نامرئی، شیرینی گازدار، فوارهٔ جهنده، شرح چند اصطلاح، آیا می‌دانستی...؟

کتاب تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام کودکان و نوجوانانی که به علم و آزمایش‌های علمی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تجربه‌های علمی شگفت انگیز (ماده)

روشی است برای جداکردن (تفکیک) مواد حل شده در مایعی، مانند رنگ‌دانه‌های مرکب‌ها و رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی پارچه استفاده می‌شود. در آزمایش ما چون رنگدانه‌هایی که مولکول سنگین‌تر دارند بسیار کندتر در کاغذ حرکت می‌کنند و رنگ‌های با مولکول سبک تندتر حرکت می‌کنند رنگ‌ها از هم جدا می‌شوند. مولکول همه مواد از اتم‌ها تشکیل شده‌اند، و اتم‌ها با هم ترکیب می‌شوند و مولکول‌ها را می‌سازند. برخی از مولکول‌ها اتم‌های یکسانی دارند: مانند مولکول اکسیژن که از دو اتم اکسیژن تشکیل می‌شود. و گاهی از اتم‌های متفاوت پدید می‌آیند: مانند آب که یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن دارد. مایع نانیوتونی شکل یک مایع نیوتونی (که نامش را از ایزاک نیوتون گرفته است) در اثر وارد شدن نیرو بر آن تغییر می‌کند. اگر نیرو زیاد باشد تغییر شکل هم زیاد خواهد بود. آب از این گونه مایع‌هاست. مایع‌های «نانیوتونی» این گونه نیستند. در اثر نیروی کم تغییر شکل می‌دهند ولی اگر نیروی زیاد بر آن‌ها وارد شود تغییر شکل نمی‌دهند، یعنی به جای اینکه مانند مایه روان شوند مواد آن مانند یک جسم جامد سخت عمل می‌کند. شناور دکارتی آزمایشی برای نشان دادن «اصل شناوری» که در آن یک جسم شناور در مایع در برابر نیرویی که بر آن وارد می‌شود مقاومت می‌کند و نیرویی به سمت بالا بر مایع وارد می‌کند. نیرویی که مایع بر جسم وارد می‌کند برابر با وزن حجم مایعی است که جسم جابه‌جا می‌کند. اکسیداسیون پیوند هر ماده با اکسیژن. فلز منیزیم را (که در آتش‌بازی استفاده می‌شود) با اکسیژن ترکیب می‌کنند و اکسید منیزیم به دست می‌آید که برای ساختن آجرهای مقاوم در برابر آتش کاربرد دارد. از ترکیب آهن با اکسیژن و آب، اکسید آهن تولید می‌شود که آن را زنگ‌زدگی آهن می‌گوییم.

فهرست راهنما

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان