دانلود و خرید کتاب اقتصاد مالی سعید کیان‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مالی اثر سعید کیان‌پور

کتاب اقتصاد مالی

معرفی کتاب اقتصاد مالی

سعید کیان‌پور و مجید محمدرضایی در کتاب در کتاب اقتصاد مالی با رویکرد تکنیکال  بازارهای مالی را تحلیل می‌کنند.

 درباره کتاب اقتصاد مالی

اقتصاد مالی شاخه‌ای از اقتصاد است که مشخصاً بر فعالیت‌های پولی تمرکز دارد. که در آن به احتمال زیاد از یک نوع پول یا بیشتر در هر دو طرف معامله دیده می‌شود. دغدغه اقتصاد مالی ارتباط بین متغیرهای مالی نظیر قیمت، نرخ بهره و ارزش سهام است که در تضاد با تصورات علاقه‌مندان به اقتصاد واقعی است. 

در اقتصاد مالی دو حوزه تمرکز وجود دارد: قیمت‌گذاری دارایی (یا "تئوری سرمایه‌گذاری") و امور مالی شرکت‌های بزرگ. اولین حوزه، دیدگاه تأمین کنند گان سرمایه را شکل می‌دهد و دومین حوزه از دیدگاه مصرف کنند گان سرمایه است. موضوع اقتصاد مالی، تخصیص و بکارگیری منابع اقتصادی در محیط و فضایی نامطمئن در طول زمان است. بنابراین اقتصاد مالی روی تصمیم‌گیری در زمینه بازارهای مالی، ماحصل اقتصاد، مدل‌های مالی و اصول آن در شرایط نامطمئن تمرکز می‌کند و نگران نتایج آزمون پذیر و پیامدهای سیاست قبول مفروضات است. این نگرانی بر مبانی اقتصاد خرد و نظریه تصمیم‌گیری بنا نهاده شده‌است. 

کل اساس اقتصاد مالی، مفاهیم ارزش فعلی و ارزش مورد انتظار است. ارزش فعلی در یک کتاب قدیمی تحت عنوان بهره مرکب توسط ریچارد ویت بسط داده شده‌است. این ایده‌ها بعدها توسط جان دِ ویت و ادموند هالی توسعه پیدا کرد. ترکیب انتظارات با ارزش فعلی منجر به بروز معیار ارزش مورد انتظار شد.که ارزش دارایی را به عنوان تابعی از میزان عایدی مورد انتظار و احتمال وقوع آن بیان کرد.صاحب اصلی این ایده‌ها بلیز پاسکال و پیِرِ دِ فِرمات بودند. ناسازگاری‌ها و تضادهای مختلفی مانند پارادوکس سنت پترزبورگ مشاهده شد.

 ارزش‌یابی به جای ارزیابی ذهنی و با ترکیب ابزارهای مالی پیشنهاد شد. از این رو به منظور تمهیدات گوناگون برای درک آن برای اولین بار در این کتاب، به کلیاتی در ارتباط با اقتصاد مالی از منظر رویکرد تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی می‌پردازیم و بدین صورت برای اولین بار به صورت کاربردی این بخش تشریح می‌شود. 

خواندن کتاب اقتصاد مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران حوزه اقتصاد مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۴۹۱۱۹۱
۱۴۰۱/۰۱/۱۸

فوق العاده است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان