دانلود و خرید کتاب ارزیابی معکوس ماریکا تویولا ترجمه ابوالفضل بختیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ارزیابی معکوس

ارزیابی معکوس، گامی به سوی ارزیابی برای یادگیری نوشتهٔ ماریکا تویولا دربارهٔ نیاز به تغییر شیوه‌های ارزیابی و اثرگذاری بهتر شیوه‌های نوین سنجش و ارزیابی است. این کتاب با ترجمهٔ ابوالفضل بختیاری، مسعود گرامی‌پور و مریم اکبرزاده در انتشارات تیک به چاپ رسیده است.

درباره کتاب ارزیابی معکوس

در این کتاب، ارزیابی از دید فرهنگ ارزیابی بررسی می‌شود و هدف آن حمایت از شکل‌گیری فرهنگ یادگیری است. از این رو، ارزیابی به‌عنوان کارکردی برای ارزش‌گذاری یا قضاوت فعالیت‌هایی که قبلاً انجام شده‌اند، در نظر گرفته نمی‌شود. این کتاب بینش‌های نظری فراوانی ارائه می‌کند که به معلم امکان می‌دهد دیدگاه خود را دربارۀ ارزیابی به چالش بکشد. منطق‌های نظری به معلم کمک می‌کند تا خود را رها کند از بندهایی که اغلب در ارتباط با ارزیابی به دست‌وپایش بسته می‌شوند. به‌علاوه، این کتاب درکی از آنچه ارزیابی برای یادگیری می واقعا خواهد باشد یا ان ام دهد و برعکس، آنچه نمیتواند ان ام دهد، بهدست میدهد. ارزیابی پیوند نزدیکی با فرهنگ یادگیری دارد. فرهنگ یادگیری در کلاس خود من، دانش‌آموزمحور است که با عنوان یادگیری معکوس شناخته می‌شود. در یادگیری معکوس، از دیدگاه پیشنیازهای هر دانش‌آموزکه برای همه یک‌سان نیست، به یادگیری وارد می‌شویم. کلید ماجرا درک اهمیت واژۀ وارد شدن است: هدف اصلی معلم این است که یاد بگیرد از نگاه دانش‌آموز به یادگیری وارد شود و به او کمک کند تا به معلم خودش تبدیل شود. یادگیری معکوس نظریه‌ای برای تغییر است که به معلم کمک می‌کند هویت خود را از یک معلم در فرهنگ یادگیری دانش به اصطلاح سنتی به یک مربی آموزش محور تغییر دهد. در این کتاب، به ویژگی‌های خاص فرهنگ یادگیری خودم تا جایی که به اهداف یادگیری و بنابراین ارزیابی، مربوط می‌شو ند، اشاره خواهم کرد. الگوی نظری یادگیری معکوس را می‌توانید در کتاب یادگیری معکوس در فنلاند تویولا مطالعه کنید. این کتاب تصویر کاملی از یادگیری معکوس ارائه می‌دهد.

درباره ماریکا تویولا

کارشناس ارشد، فیزیکدانی مجرب و معلم ریاضی و فیزیک است. وی در دورۀ دکترای رشتۀ علوم تربیتی مشغول به تحصیل است و پایان‌نامه‌ا‌ش کوششی به‌منظور پی بردن به توجیه نظری یادگیری معکوس و تغییرات مربوطه در نقش و هویت معلم است. ماریکا تلاش‌هایی را در راستای ایجاد فرهنگی که بیشتر بر فراگیران متمرکز است در دوره‌های اول و دوم دبیرستان به ثمر رسانده است و مهارت بسیاری در ارزیابی‌های مستمر دارد. در سال 2013 ،صنایع فناوری بنیاد صدسالۀ فنلاند از ماریکا برای کوشش‌هایش در زمینۀ ترویج منابع آزاد آموزشی تقدیر به عمل آورد. ماریکا تویولا و تینا هارکونن ده کتاب درسی ریاضی با مجوزهایBY-CC برای دانش آموزان مقطع دبیرستان تدوین کرده‌اند. امکان اصلاح و غنا بخشیدن به این مجموعۀ رایگان وجود دارد. ماریکا چهار بچۀ مدرسه‌رو دارد و مشتاق است تا به همگن‌سازی دانش‌آموزان و همین‌طور معلمان خاتمه دهد.

کتاب ارزیابی معکوس را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای تمام معلمین مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب ارزیابی معکوس

قدمت اندازه‌گیری، ارزیابی و امتحان گرفتن با قدمت آموزش برابر است. ارزیابی دشوارترین، پیچیده‌ترین و ظریف‌ترین وظیفهٔ مدارس محسوب می‌شود، ارزیابی، دفاع از برنامهٔ درسی اجرا شده و نیز دلایل اجرای برنامهٔ درسی را نشان می‌دهد و در عین حال اگر ارزیابی بر طبق قاعده و اصولی صحیح انجام شود موارد انحراف برنامه و ضرورت حذف یا ادغام قسمت‌هایی از برنامه آموزشی درسی را نشان می‌دهد، بنابراین ارزیابی بررسی میزان پیشرفت کار است. سنجش و ارزیابی، موضوع مهمی است که پیوسته در تصمیم‌گیری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اما علیرغم اهمیتی که در تصمیم‌گیری‌های آموزشی دارد، بسیاری از ارزیابی‌هایی که برای برنامه‌ریزان ارسال می‌شود قابل درک نیستند. ارزیابی سندی است که برای معلمان و سایر کارشناسان برنامه تهیه می شود و شامل خلاصه‌ای کوتاه از مطالعه، چکیده‌ای از گزارش یافته‌های مربوط به اجرای برنامه و عملکرد دانش‌آموزان و همراه با توصیه‌هایی در زمینه راه‌های احتمالی اصلاح برنامه است و به طور کلی هدف از چنین کاری، جلب‌ توجه معلمان به مباحث و یافته‌هایی است که مورد علاقه آنها است و این کار می‌تواند مبنای بحث و برنامه‌ریزی، به منظور بهبود برنامه درسی در مدارس قرار گیرد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان