دانلود و خرید کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن سمیه مقیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن اثر سمیه مقیمی

کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن

نویسنده:سمیه مقیمی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن

کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن نوشته سمیه مقیمی است. کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن به جایگاه رفیع زن از دیدگاه اسلام می‌پردازد.

درباره کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن

از نظر اسلام، زن نیز مانند مرد، رسالت الهى ـ انسانى دارد و باید ضمن مشارکت و همیارى، زمینه حضور فعال خود را در همه عرصه‌ها فراهم آورد. در قرآن کریم زن یکى از زیباترین مظاهر لطف و رحمت الهى است که با خلقتش، آسایش و آرامش به عالم هستى اهدا گشته است.

زن موجودى است که بخش زیادى از ابعاد روحى او، به واسطه عاطفه شکل گرفته و بسیار لطیف و حساس است. با این وجود، بایستى در مقام ارتباط با او، شرایط لطافت و عطوفت ملاحظه شود، چنانچه عطوفت لازم صورت نگیرد، ممکن است صدمه دیده و آرام آرام پژمرده و افسرده گردد. قرآن کریم، زن ومرد را در حقیقت و هویت انسانی برابر دانسته وآنها را مکمل یکدیگر میداند. قرآن کریم زمانی که از مقام انسان و حقیقت او سخن به میان می‌آورد، او را صاحب کرامت معرفی کرده و تفاوتی میان دو جنس زن ومرد قائل نمی‌شود. در توصیف حقیقت انسان، او را از سایر مخلوقات برتری داده، بلکه گام‌هاى مؤثرى براى رفع تبعیض و بالا بردن مقام زن برداشته است. اسلام همه آن حقوق انسانى و اجتماعى را که مرد از آن برخوردار است، براى زن نیز مقرر کرده است؛ و همچنین بر اساس فطرت و ساختمان جسمانى و روحى و آنچه مناسب حال اوست، وظایفى را براى زن در نظر گرفته است. اسلام مرد را به دلیل کنترل احساسات عاطفى و توانایى و مقاومت در برابر مشکلات و صبر بر سختی‌ها مسئول امور زن قرار داده، تا از زن دفاع کند و از دسترنج خود بر او انفاق و خر ج نماید. در مورد مسئولیت پذیرى و انجام مسئولیت، زن با مرد برابر است و از دیدگاه اسلام، زن مى‏تواند به صورت مستقیم خرید و فروش، حق تملک و انجام دیگر معاملات را داشته و در سرنوشت اجتماعى خود مشارکت داشته باشد که این نیز یکى از مظاهر تجلیل زن در اسلام است.

زن در اسلام، همان مقام شامخ انسان را دارد؛ زیرا زن ومرد در انسان بودن تفاوتی ندارند، در ارزش‌ها تفاوتی ندارند و مسئولیت‌های مشترکی را در اداره جامعه به عنوان یکی از ارکان عمده آن، بر عهده دارند و تنها رعایت تقوا، عامل برتری آنها است.

زن در جامعه اسلامى، برخوردار از استقلال فکرى و اقتصادى است و در زندگى خود، در تصمیم‌گیرى آزاد است و به میل خود بر اساس موازین شرعى مى‏تواند با هر که بخواهد، ازدواج کند. زن از لحاظ شخصیت حقوقى، تا آنجا مستقل است که مى‏تواند براى شیر دادن مولودش، از شوهرش مزد مطالبه کند و بدون دخالت شوهر، مى‏تواند کشاورزى یا تجارت کند.

این کتاب با نگاهی دقیق و پژوهشی جایگاه زن در اسلام را بررسی می‌کند و به علاقه‌مندان کمک می‌کند دید بهتری به این دین مبین داشته باشند. 

خواندن کتاب بلند مرتبگی و مشارکت زنان در آموزه های قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت کامل دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان