دانلود و خرید کتاب نیم قرن جهاد علمی امیرحسین کوکبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیم قرن جهاد علمی اثر امیرحسین کوکبی

کتاب نیم قرن جهاد علمی

معرفی کتاب نیم قرن جهاد علمی

کتاب نیم قرن جهاد علمی نوشته امیرحسین کوکبی یکی از کتاب‌های موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف برای دانشجویان این دانشگاه است که به خاطرات و مشاوره‌های صنعتی دکتر امیرحسین کوکبی، پدر جوش ایران و استاد دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه شریف می‌پردازد.

مؤسسه انتشارات علمی در سال ۱۳۵۲ با هدف ترجمۀ کتاب‌های علمی، اعم از علوم انسانی و فنی ـ مهندسی به زبان فارسی و به ‌منظور حفظ وحدت ملی تأسیس شد.

تعداد کتاب‌های چاپ شده تا قبل از انقلاب اسلامی ‌صد عنوان بود؛ پس از انقلاب فرهنگی با‌ توجه به اهمیت ترجمۀ کتاب‌های علمی در حوزۀ فنی ـ مهندسی بیشترین فعالیت‌ مؤسسه در جهت نشر این نوع کتاب‌ها بوده است. موسسه با همین رویکرد به فعالیت‌ خود ادامه داده است و تاکنون موفق شده است بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در این حوزه منتشر کند.

با توجه به اینکه مؤسسه در نشر کتاب‌‌ها به ویرایش، اصول فنی و استانداردهای نشر اهمیت می‌‌دهد، هر ساله کتاب‌هایش از سوی مراکز مختلف علمی و فرهنگی مورد تقدیر و تشویق قرار می‌‌گیرد. تاکنون ۶۰ عنوان از کتاب‌‌های مؤسسه به ‌عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال دانشجویی، کتاب فصل یا کتاب برتر دانشگاهی لوح تقدیر دریافت کرده و حدوداً از هر ۵ عنوان کتاب مؤسسه، یک کتاب برگزیده شده است.

 درباره پروفسور امیرحسین کوکبی

پروفسور امیرحسین کوکبی در تاریخ بیست و ششم اردبیهشت سال هزار و سیصدو بیست و شش شمسی در بمبئی هندوستان به دنیا آمد. وی که اصالتی یزدی دارد پس از دوران تحصیل ابتدایی و متوسطه، در سال ۱۳۴۵ به عنوان اولین دانشجوی ثبت نام کننده وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و پس از آن در سال ۱۳۴۹ به عنوان عضو هیات علمی در این دانشگاه استخدام شد. سپس با دریافت بورس تحصیلی از سوی دانشگاه در سال ۱۳۵۹ موفق به دریافت مدرک دکترا در رشته مهندسی متالورژی(جوشکاری) از دانشگاه استراتکلید بریتانیا تحت نظر پروفسور Petch در گرایش جوشکاری شد. 

دکتر امیر حسین کوکبی اولین ایرانی است که توانسته، مدرک دکترای تخصصی جوش را دریافت کند.

او تا کنون بیش از ۱۵۰ عنوان مقاله بین المللی ارائه داده و ۱۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۸ دانشجوی در مقطع دکترا پرورش داده است. ۹۰ درصد این دانشجویان هم اکنون در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌کنند.

از دکتر کوکبی تا کنون ۸ جلد کتاب به چاپ رسیده است که به عنوان کتاب‌های مرجع در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شوند.

پرفسور کوکبی ۴ سال رییس دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه شریف بوده و تعداد زیادی ثبت اختراع نیز داشته است. وی عناوینی چون استاد نمونه دانشگاه، پژوهشگر برتر و ... را نیز در کارنامه خود دارد.

خواندن کتاب نیم قرن جهاد علمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته‌های فنی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

masud
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

محتوای کتاب تجربیاتی برخواسته از دل صنعته که دید خوب و جامعی به مهندسان و دانشجویان نسبت به صنعت خصوصا حوزه جوش میده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان