دانلود و خرید کتاب کلید خوشبختی کجاست شهرام بشیری دانش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلید خوشبختی کجاست اثر شهرام بشیری دانش

کتاب کلید خوشبختی کجاست

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کلید خوشبختی کجاست

کتاب کلید خوشبختی کجاست اثری از شهرام بشیری دانش است. این کتاب به روشن شدن شعلهٔ اشتیاق دانستن در وجودمان کمک می‌کند و از طریق آگاه ساختن ما، سطح زندگیمان را بالا می‌برد. 

درباره کتاب کلید خوشبختی کجاست

شهرام بشیری دانش در کتاب کلید خوشبختی کجاست به ما کمک می‌کند تا شناخت نسبی در مورد مغز و ذهن و نحوهٔ کارکرد آن‌ها در زندگی روزمره به دست بیاوریم. در این صورت می‌توانیم شناخت را به آگاهی بدل کنیم و از مزایای آن بهره ببریم: مثلا خودمان بتوانیم ذهن و رفتار خود را مدیریت کنیم. کمتر دچار اضطراب و نگرانی شویم، راه‌های مقابله با اضطراب را فرابگیریم. اگر کسی در اطرافمان بود که مشکلی داشت، راهنمایی‌اش کنیم و با تصمیمات احساسی که نتیجه مطلوبی ندارند، خداحافظی کنیم. 

به این ترتیب، امید به زندگی سالم‌تر در آینده در وجودمان بیشتر می‌شود و می‌توانیم زندگی دوم خود را آغاز کنیم؛ زندگی که سراسر متفاوت است با آنچه که از گذشته در ذهن داشتیم. همه اینها به برکات دانش و آگاهی است که در این مسیر به دست آورده‌ایم.

کتاب کلید خوشبختی کجاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب کلید خوشبختی کجاست را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب کلید خوشبختی کجاست

تعریف خود فریبی: عبارت است از انحراف تعمدی توجه ذهن از یک عامل بیرونی ناآشنا، برای رهایی یا کاهش اضطراب حاصل از آن.

به‌عبارت‌دیگر خودفریبی ترفندی است که ما در برخورد با یک عامل تحریک‌کننده (محرک، تکانه، مسئله، عامل بیرونی) بکار می‌گیریم تا اثر ناخوشایند آن محرک را یا کم کنیم یا از بین ببریم تا از اضطراب رها شده و به آرامش برسیم.

واضح است که این ترفند در ذهن طراحی‌شده و در مقابل انواع محرک‌ها بکار گرفته می‌شود مانند تداعی یک خاطرهٔ قدیمی بد، رفتار بد یک شهروند، رفتار نادرست والدین، تصمیمات کشوری، تجربهٔ یک ازدواج ناموفق در گذشته، داشتن یک فرزند معلول، احساس شرم از انجام یک کار و بسیاری مثال‌های دیگر.

خودفریبی دلایل مختلفی دارد که در زیر به چند نمونه اشاره می‌کنم:

نه ایجاد محرک و نه تغییر آن در اختیار ما نیست مانند قوانین مدرسه و قوانین راهنمایی و رانندگی و .....

از محرک اطلاع کافی نداریم مانند شنیدن صدای غیرعادی از روی بام منزل در شب (که آیا دزد است یا گربه) یا با توجه به اینکه خانوادهٔ ما ساعاتی پیش از منزل خارج و با هواپیما به مسافرت رفته‌اند، خبر سقوط یک هواپیما را در اخبار ببینیم و نمی‌دانیم که آیا همان هواپیمایی است که خانوادهٔ ما با آن پرواز نموده‌اند یا نه.

عدم برخورد منطقی با محرک مانند نوع پوشش همسر و یا ادامهٔ رابطهٔ دوستی همسر پس از ازدواج با هم‌جنس خودش

علاقه‌ای برای مواجهه با مسائل جدید نداریم (انجام کارهای هیجانی با استرس و اضطراب بالا) مانند ترس از استفاده از وسایل پر هیجان شهر بازی

تصور اینکه کتمان واقعیت اثر بهتری دارد مانند به فرزندی که یکی از والدینش را به خاطر طلاق یا فوت ازدست‌داده بگویید والد او به بهشت یا مأموریت رفته است.

نداشتن مهارت و تبحر کافی برای حل یک مسئله مانند عدم توفیق در حل مشاجرات زناشویی و یا چشم‌پوشی از رابطهٔ پنهانی همسر با فرد دیگری و بسیاری موارد دیگر که انسان خود را فریب می‌دهد.

خود فریبی درواقع گفتن دروغ به خود است و به این‌صورت انجام می‌شود که ضمیر ناخودآگاه ما در برخورد با محرک ابتکار عمل را در دست می‌گیرد و مسیر ذهن خودآگاه را منحرف می‌کند تا اثر بد محرک کاسته یا رفع گردد و اضطراب کاهش یابد.

دروغ‌گویی همیشه تأثیر سریع و کوتاه‌مدت دارد. فرض کنید در بین همکاران و یا بین اقوام شما دختری وجود دارد که چندین خواستگار دارد و اغلب خواستگاران برای جلب‌توجه آن دختر به دروغ‌گویی دست زده و مثلاً به ظاهر خود خیلی توجه می‌کنند، مدام ادکلن می‌زنند، لباس‌های شیک و گران‌قیمت می‌پوشند، از اتومبیل دوستشان برای رفتن به کافی‌شاپ استفاده می‌کنند، نشانی منزل خود را در مناطق بالای شهر معرفی می‌کنند، درآمد خود را بسیار بالا اعلام می‌کنند، تحصیلات و شغل خود را بالا معرفی می‌کنند و مانند این‌ها.

نقطهٔ ضعف خودفریبی جایی است که ما با خودفریبی امکان مواجهه با واقعیت را از خودمان می‌گیریم و فرصت کسب تجربهٔ جدید را از دست می‌دهیم. تجربه‌ای که فواید زیادی برای ما دارد ولی شاید اندکی دردناک نیز باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۱۵۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان