دانلود و خرید کتاب معماری در چند دقیقه سوزی هاج ترجمه فرزانه پورقناد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری در چند دقیقه اثر سوزی هاج

کتاب معماری در چند دقیقه

نویسنده:سوزی هاج
انتشارات:نشر شهر
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معماری در چند دقیقه

سوزی هاج در کتاب معماری در چند دقیقه، مفهوم‌های کلیدی دنیای معماری را به زبان ساده برای مخاطبان توضیح می‌دهد. این کتاب را با ترجمه فرزانه پورقناد می‌خوانید.

این مجموعه برگرفته از کتاب‌های in minutes از انتشارات Quercus است که هریک به موضوعی در حوزه علوم پایه یا علوم انسانی می‌پردازد. هر کتاب شامل حدود دویست سرفصل و شرحی مختصر بر هر کدام است که با تصویرهایی مرتبط همرا ه شده است. هر یک از این کتاب‌ها دائرةالمعارفی است کوچک و مصور با زبانی ساده و همه‌فهم و مناسب برای آشنایی مقدماتی.

درباره کتاب معماری در چند دقیقه

کتاب معماری در چند دقیقه از مجموعه کتاب‌های در چند دقیقه است. در این کتاب نزدیک به دویست سرفصل از مفاهیم مهم و کلیدی معماری را می‌خوانیم که هرکدام شرح مختصری دارند و با تصاویر مرتبطی همراه شده‌اند.

کتاب معماری در چند دقیقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان به مطالعه در باره معماری را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم. اگر دوست دارید با مفاهیم کلی معماری آشنا شوید این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا گام اول را بردارید. 

 بخشی از کتاب معماری در چند دقیقه

پیش از بناهای شناخته شده مصرباستان، نخستین بناهای پایدار آسیای غربی حدود ده‌هزارسال پیش از میلاد در ناحیه‌ای موسوم به میان‌رودان (بین‌النهرین) ساخته شد.

نخستین قومی که در این ناحیه (بین دجله و فرات، در عراق کنونی) کامیاب شدند سومریان بودند و به دنبال آنها اکدیان، آشوریان و بابلیان بر این ناحیه فرمان راندند و در نهایت پارسیان ۵۳۹ سال پیش از میلاد بر این ناحیه سلطه یافتند. پیشرفت‌ها و دستاوردهای فراوان این تمدن‌ها از قبیل فن زراعت، اختراع الفبا و چرخ، برآیند توسعه برنامه شهری بود. به نظر نمی‌رسد معماری در آن زمان به مثابه پیشه وجود داشته باشد، اما مردم میان‌رودان هنر ساختمان‌سازی را هدیه‌ای الهی از جانب پروردگار تلقی می‌کرده‌اند. آنها نخستین مردمانی بودند که شهرهایی یکپارچه و منسجم با مرکزیت و حکم‌فرمایی زیگورات‌ها (سازه‌هایی که با نیت شبیه‌سازی کوه‌ها ساخته و شاه‌نشین پروردگار دانسته می‌شد) ساختند؛ شهرهایی با برج‌ها و باروها و دروازه‌های عظیم. ساختمان‌های میان‌رودان در ابتدا با خشت خام، سپس با آجرهای پخته در کوره ساخته شدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه