دانلود و خرید کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی طیبه قائمی‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی اثر طیبه قائمی‌راد

کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی

کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی اثری از طیبه قائمی راد و شهاب نارگانی است. این کتاب به مرور تمام رخدادها و مناسبت‌هایی می‌پردازد که در سالشمار محیط زیست جهان، گرامی داشته می‌شوند. 

درباره کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی

در سال‌های اخیر شاهد افزایش فشار انسانی بر محیط زیست هستیم. این فشارهای روزمره، که گاه با آگاهی و گاه از سر بی‌توجهی بر محیط زیستمان وارد می‌شود، تخریب روزافزون آن را به همراه دارد. در اثر استفاده بیش از اندازه و نادرست، تخریب محیط زیست به یک بحران جهانی تبدیل شده است که تاثیرات منفی خود را از همین حالا نیز بر زندگی بشر نشان داده است. به همین دلیل افکار بیدار در سطح جهان در جهت تنویر افکار عمومی و کمک به حفاظت از این موهبت خدادادی تلاش می‌کنند تا امانتی را که در اختیار ما قرار گرفته است، حفظ کنند.

این کار به کمک آگاهی و اطلاع رسانی انجام می‌شود. آن‌ها روزهایی را به صورت نمادین با عناوین مشخص تعیین کرده‌اند و با گرامیداشت آنها در سطح ملی و بین‌المللی و انجام برخی فعالیت‌های مرتبط هم‌راستا با این موضوع، توجه عموم مردم به موضوع مورد نظر جلب می‌کنند. نتیجه این کار، افزایش همکاری در میان مردم و کمک به حفظ محیط زیست توسط گروه‌ها و افراد بیشتری از مردم در سراسر جهان است. 

کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی نیز با هدف کمک و قدم گذاشتن در همین مسیر تهیه و تنظیم شده است. طیبه قائمی راد و شهاب نارگانی در این اثر، در صدد اعتلای فرهنگ محیط زیستی و ایجاد حس مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط زیست در سطوح مختلف جامعه برآمده‌اند. 

کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی اثری جامع برای تمام فعالان محیط زیست و تمام کسانی است که به دوست دارید برای حفظ محیط زیست و تغییر سبک زندگی، گامی مثبت و رو به جلو بردارند.

بخشی از کتاب تقویم رویدادهای محیط زیستی

روز جهانی ساعت زمین 

هم اکنون انرژیهای تولید شده توسط بشر و تبعات آن مانند گازهای گلخانهای و زباله های مختلف حیات بشر را تهدید میکند. برای چندین دهه آثار تغییرات اقلیمی، دغدغه اصلی فعالان محیط زیست در سراسر جهان بوده و اختصاص ساعتی مشخص در یک روز خاص از سال برای حرکتی جمعی به منظور اطلاع رسانی درباره تغییرات اقلیمی امری ضروری به شمار میرود.

بشر تنها موجودی است که در کوتاه ترین زمان ممکن از انقلاب صنعتی، چنان سرنوشت کره زمین را تغییر داده است که طی میلیونها سال تاریخ زیست در این کره بی سابقه بوده است. گرچه در این راه سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای وابسته اقدامات جدی عملی دارند، اما اقدامات نمادین نیز برای جلب توجه عامه مردم به این مهم برگزار میشود، یکی از این اقدامات ساعت زمین نام گرفته است. ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (Nature for Fund Wide World) است و همه ساله در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی برگزار میشود. خانواده ها و کسب و کارها با خاموش کردن چرا ها و سایر دستگاههای الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت، آن را یادآوری میکنند. هدف اصلی این اقدام افزایش آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است.

ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲/۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغهای غیرضروری کردند. یک سال بعد، در شرایطی که فعالان محیط زیست به دنبال ترغیب ساکنان بقیه شهرهای استرالیا برای مشارکت در ساعت زمین بودند، مسئولان شهر تورن و در کانادا برای حضور در این حرکت اعلام آمادگی کردند و در فاصلهای اندک، ۳۷۱ شهر در ۳۵ کشور جهان به این جنبش پیوستند. نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ های برج میلاد در تهران انجام شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان