دانلود و خرید کتاب جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل (جلد دهم) محمدعلی خرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل (جلد دهم)

کتاب جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل (جلد دهم) اثری است که به همت محمدعلی خرمی در انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است. این مجموعه ده جلدی دربردارنده اسنادی است که سازمان ملل متحد درباره جنگ ایران و عراق منتشر کرده است.

درباره مجموعه جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل

مجموعه کتاب‌های جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل مجموعه ده جلدی است که به همت و ترجمه محمدعلی خرمی منتشر شده است. این مجموعه اسنادی را دربر دارد که با عنوان سند مجمع عمومی یا سند شورای امنیت سازمان ملل‌متحد نامیده می‌شود. این اسناد از تاریخ ۲۹ آپریل ۱۹۸۰ مطابق با نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ یعنی آغاز جنگ تا هجدهم دسامبر ۱۹۹۰ مصادف با ۲۷ آذر ۱۳۶۹ منتشر شده است و در آن درباره جنگ ایران و عراق، عوامل زمینه‌ساز آن و وقایعی نوشته شده است که پس از آتش‌بس رخ داده است. در این مجموعه بیش از ۱۶۰۰ سند از سازمان ملل متحد جمع‌آوری شده است.

در این کتاب‌ها هم می‌توانید به مکاتبات و محتوای نامه‌های هر دو طرف درگیر جنگ دسترسی داشته باشید و هم نامه‌های دبیر کل به سران یا وزیران خارجه دو کشور ایران و عراق را بخوانید. علاوه بر این مواضع و تصمیم‌های مجمع عمومی و شورای امنیت که در قالب بیانیه یا قطعنامه صادر می‌شد، بخش مهم دیگری از مجموعه است که در روند جنگ و مقاطع تعیین‌کننده درگیری صادر شده و بر ماهیت، گسترش، سمت‌ و سو و طولانی‌تر شدن آن اثر گذاشته است.

این مجموعه، با هدف پاسخ‌‌گویی به نخبگان و محقّقان و در دسترس قرار دادن منبع مهمّی از تاریخ و ادبیات دفاع مقدّس چاپ و منتشر شده ‌‌است.

کتاب حاضر، جلد دهم از مجموعه جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل متّحد است که دوره زمانی دی ماه ۱۳۶۷ تا تیر ماه ۱۳۶۸ شمسی (برابر با ژانویه تا ژوئن ۱۹۸۹میلادی) را شامل می‌‌شود.

خواندن مجموعه جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مجموعه جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل اثری است برای تمام پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعات در حوزه دفاع مقدس.






نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۵ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۵ صفحه