دانلود و خرید کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل عبدالرضا دانشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل اثر عبدالرضا دانشی

کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل

کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل اثری از علیرضا دانشی است که در انتشارات دیبادخت منتشر شده است. این کتاب نگاهی به مشکلاتی می‌اندازد که جامعه ایرانی با آن درگیر است و ریشه همه این مشکلات را سوءاستفاده از اعتماد مردم می‌داند.

درباره کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل

هزار و یک مشکل به یک دلیل، قرار است به بررسی ریشه مشکلات ایران بپردازد. مشکلاتی که همگی ریشه مشترکی دارند و آن ریشه مشترک سوء استفاده از اعتمادی است که مردم به همدیگر و به نهادها و ارگان‌های مختلف دارند. به طور کلی مردم تلاش می‌کنند تا پیشرفت کنند و گاه این پیشرفت برایشان به منزله زیرپا گذاشتن قوانین و همچنین موازین و چارچوب‌های اخلاقی است. گاه این موضوع را در نهادها و ارگان‌های مختلف هم مشاهده می‌کنیم و به این ترتیب، مردم عادی هم با مشاهده چنین مسئله‌ای، به خود اجازه شکستن قوانین و چارچوب‌های اخلاقی را می‌دهند. اما آیا راه حلی وجود دارد که به واسطه آن بتوانیم چنین مشکلی را از میان برداریم؟

علیرضا دانشی در این کتاب، این موضوع را بررسی می‌کند و در تلاش است تا آن را در دوبعد فردی و اجتماعی بررسی کند و آن هم هم در سطح جامعه و مردم عادی ببیند و هم در سطح مدیران و نهادها دولتی و ارگان‌های مختلف اجتماعی.

کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام دوست‌داران و پژوهشگران مطالعات جامعه‌شناسی، مخاطبان کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل هستند. 

بخشی از کتاب هزار و یک مشکل به یک دلیل

 هر روز در صدا و سیما و شبکه‌های مجازی و ارتباط جمعی شاهد سوء استفاده شخصی یا اشخاصی از محل بیت المال هستیم. در حوزه پولی و بانکی هم اگر نیم نگاهی داشته باشیم مشاهده میکنیم که در نحوه پرداخت تسهیلات علیرغم وجود قانون نظارت بر آن، برخی بانکها رفتار یکسانی با وام گیرندگان ندارند و این به وضوح در سطح جامعه روشن است. به طور کل اگر نگاه کنیم علیرغم خدمات صادقانه شاهد سوء استفاده نه تنها در یک نهاد یا ارگان مشخص بلکه در تمامی دستگاهها و حتی در فردبه فرد جامعه ملاحظه میشود. اعتماد که زیربنای توسعه است از جامعه رخت بر بسته است. 

مشارکت در سرمایه گذاری که یکی از عوامل توسعه و اشتغال است به دلیل سوء استفاده بخش کوچکی ریسک بزرگی در بردارد. هیچکس نمیتواند با اعتماد پول و سرمایه خود را به کسی واگذارد و مطمئن شود که در این سرمایه گذاری شریک است و به نفعی منصفانه خواهد رسید چرا که فرار از دین با پنهانکاری و پنهان کردن ثروت از طریق انتقال به نام دیگران آسان است. هدف از این نوشتار برشمردن ایرادات نیست. هدف یافتن ریشه آن و راه حلی برای ریشه کن شدن آن است. این نکته را هم باید یادآور شد که سوء استفاده از اموال عمومی و فساد در تمام طول تاریخ وجود داشته است، اما عاملی که سبب شده است امروزه این موضوع بیشتر قابل رؤیت باشد کاهش منابع و نیز ظهور خواسته‌ها و نیازهای جدید است. 

 علاوه بر این آگاهی مردم و وجود شبکه‌های جمعی و انتشار سریع اخبار عاملی است که منجر میشود تا کاستی‌ها به راحتی نمایان شوند، بنابراین ضرورت دارد تا این مشکلات بررسی شده و به صورت ریشه‌ای حل شوند. ریشه اصلی به وجود آورنده این مشکلات این است که وقتی فردی به هر نحوی سوء استفاده‌ای کرد و به مالی دست یافت، میتواند آن را وارد چرخه مالی خود کند و به راحتی و با افتخار در جامعه زندگی نماید و این امر موجب میشود تا برخی افراد طماع و کوته بین که او را میبینند غبطه بخورند و اینچنین بگویند که ای کاش من هم چنین جایگاه و درآمدی داشتم. جالب آن است که این افراد خود را زرنگ و باهوش میدانند و کسانی که صادقانه خدمت میکنند را انسان های بی عرضه تلقی میکنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۹۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان