دانلود و خرید کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف پذیر سوزانا گوکالوز ویانا ترجمه دل‌آرام جمعیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف پذیر اثر سوزانا گوکالوز ویانا

کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف پذیر

معرفی کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف پذیر

کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف‌ پذیر اثر سوزانا گوکالوز ویانا و ترجمه دل‌آرام جمعیان، برنامه‌ای جامع جهت پرورش مهارت‌های اساسی زندگی به کودکان است. 

درباره کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف‌ پذیر

کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف‌ پذیر، برنامه‌ای جامع و تعاملی است که فعالیت‌های کاربردی بسیاری برای مربیان و والدین دارد. فعالیت‌هایی که در این کتاب مطرح شده‌اند همگی تلاش می‌کنند تا مهارت‌های اساسی زندگی را به کودکان بیاموزند؛ از جمله این مهارت‌ها می‌توان به خودآگاهی، روابط اجتماعی، اعتماد به نفس، جست وجوی راه حل‌ها، رشد ذهنی، مراقبت و خوش بینی اشاره کرد. 

سوزانا گوکالوز ویانا، ۹۹ بازی، فعالیت سرگرم کننده، خلاقانه و جذاب را  طراحی کرده است که در کلاس می‌توان با کودکان اجرا کرد. این فعالیت‌ها به طور واضح و ماهرانه افراد شاغل را در حمایت از شادی و انعطاف پذیری عاطفی یک کودک راهنمایی می‌کند. فعالیت‌هایی که در این کتاب ذکر شده است، به خصوص برای کودکان گروه سنی پیش از دبستان مناسب است. 

کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف‌ پذیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف‌ پذیر را به تمام والدینی که دغدغه تربیت فرزندانشان را دارند و همینطور مربیان گروه سنی کودکان پیش از دبستان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ۹۹ فعالیت جهت پرورش کودکان موفق و انعطاف‌پذیر

خودآگاهی زمانی است که کودکان شروع به شناخت خود و تبدیل شدن به شخصِ خود می‌‌‌کنند. آن‌‌‌ها شروع به کشف اینکه شخصی جدا از سایرین هستند و ظاهرشان، طرز تفکر و احساس‌‌‌شان متفاوت است، می‌کنند. وقتی کودکان خود‌‌‌آگاه می‌‌‌شوند، به آنچه که دوست دارند و دوست ندارند آگاه شده، و شروع به شناخت رفتارها و خصوصیات‌‌‌شان می‌‌‌کنند.

آن‌‌‌ها شروع به درک فعالیت‌‌‌هایشان کرده و می‌‌‌توانند دستاوردهایشان را قضاوت کنند، می‌‌‌توانند شروع به تصمیم‌‌‌گیری دربارۀ آنچه می‌‌‌خواهند و در تمنای آن هستند، بکنند. همچنین به احساسات‌شان واقف می‌‌‌شوند و می‌‌‌بینند که احساس‌‌‌شان چگونه بر اعمال و رفتار‌‌‌شان تأثیر می‌‌‌گذارد.

خودآگاه بودن نه تنها شامل این است که ‌‌‌هیجانات‌‌‌شان را کشف کنند، بلکه درک نیازها، احساسات و رفتار دیگران را نیز شامل می‌‌‌شود.

آن‌‌‌ها قادر به برقراری ارتباط و اینکه چگونه رفتار و گفتارشان می‌‌‌تواند اطرافیان را تحت تأثیر قرار دهد، هستند؛ بنابراین توانایی‌‌‌ انطباق و پاسخ‌‌‌گویی در موقعیت‌‌‌های مختلف را پروش می‌‌‌دهند. توانایی آن‌‌‌ها در برقراری این ارتباطات و متمرکز کردن تفکر‌‌‌شان، با حمایت از پرورش مهارت‌‌‌های فراشناختی همراه است، که این امر از خود‌‌‌تنظیمی، یادگیری و همچنین موفقیت تحصیلی آن‌‌‌ها پشتیبانی می‌‌‌کند.

خودآگاهی، یک کارکرد اجرایی است؛ یعنی مهارتی است که کودکان برای سازماندهی و استفادۀ‌‌‌ بهینه از اطلاعات به کار می‌‌‌بندند.

این بدان معناست که خودآگاهی به شکلی مثبت بر رفتار، درک و توانایی‌‌‌شان در منعکس کردن آنچه خود و سایرین احساس می‌‌‌کنند و انجام می‌‌‌دهند، تأثیر می‌‌‌گذارد. این به نوبۀ خود بر پرورش روابط مثبت و توانایی آن‌‌‌ها در توجه و همدلی با دیگران تأثیر دارد.

گرچه تمام حوزه‌‌‌ها در این برنامه در جهت خودآگاهی گنجانده شده‌‌‌اند، فعالیت‌‌‌های این بخش بر چهار موضوع متفاوت که پایۀ این مهارت اجرایی هستند، تمرکز دارد. این موارد شامل هویت، احساس تعلق، ایجاد تصویری مثبت از خود و تشخیص احساسات متفاوت می‌‌‌شود. پس بیایید شروع کنیم!

فعالیت

شما و کودکان هر یک باید بر روی تکه‌‌‌های بزرگ کاغذ، نمای کلی یک صورت را بکشید. این می‌‌‌تواند یک دایرۀ ساده برای صورت انسان یا نمایی عجیب و غریب مانند صورت یک آدم فضایی یا هیولا باشد.

سپس کودکان در مجلات قدیمی نگاه کرده و اجزای صورت تصاویر افرادِ درون مجله که مطابق با ویژگی‌‌‌های خاص خود هستند، را ببرند

(برای مثال بینی، چشم‌‌‌ها، دهان، مو، گوش). برای مثال اگر چشمان قهوه‌‌‌ای دارند، تنها باید عکس چشمان قهوه‌‌‌ای را ببرند.

سپس آن‌‌‌ها می‌‌‌توانند این اعضا را بر روی نمای کلی صورتی که کشیده‌‌‌اند، به شکلی متعارف (مثلاً استفاده از دو عضو همسان) یا به شکلی نامتعارف (مثلاً استفاده از دو چشم قهوه‌‌‌ای با سایزهای متفاوت) بچسبانند. این فعالیت سعی دارد اعضای صورت شما و کودکان را به شکلی سرگرم‌‌‌کننده نشان دهد.

کودکان می‌‌‌توانند در اطراف نمای کلی صورت، اجرام کوچک مثل ستاره یا حباب بکشند و در هر یک از این‌‌‌ها حقایقی دربارۀ خود از قبیل نام‌‌‌، سن، محل تولد و ... خود را نوشته یا نقاشی کنند.

قسمت آخر این فعالیت این است که استیکر آبنبات چوبی یا چوب بستنی را نقاشی کرده یا از استیکرهای آن‌‌‌ برای ایجاد نمای کلی خانه در اطراف صورت و خصوصیات اجرام‌‌‌شان استفاده کنند.

این سمبلی است از منزل‌‌‌شان؛ در این نمای کلی از خانه، آن‌‌‌ها می‌‌‌توانند عکس کسانی که با آن‌‌‌ها زندگی می‌‌‌کنند (مانند حیوانات خانگی‌‌‌شان) را کشیده یا بچسبانند.

فعالیت در منزل

کودکان باید از کل صفحۀ اول کتاب شخصی خود، برای چسباندن عکس‌‌‌ها و تصاویری که نشان‌‌‌دهندۀ اطلاعاتی از آن‌‌‌ها است، استفاده کنند.

آن‌‌‌ها همچنین می‌‌‌توانند تصاویری بکشند و کلماتی اضافه کنند که توصیف‌‌‌کنندۀ زندگی آن‌‌‌ها از قبیل ظاهرشان، مکان زندگی‌‌‌شان، افرادی که با آن‌‌‌ها زندگی می‌‌‌کنند و... باشد.

نظرات کاربران

الهه
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

فعالیتهای معرفی شده بسیار کاربردی و خوب هستن که بچه ها میتوانند مهارت زندگی را یاد بگیرند هم برای اولیا هم آموزگاران خوبه بنظرم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۸۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان