بریده‌های کتاب باشگاه پنج صبحی ها
کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

کتاب باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده:رابین شارما
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۶از ۵۷۶ رأیخواندن نظرات
جمله‌ای بود از دیل کارنگی، نویسندهٔ زمینهٔ خودسازی، که می‌گفت: «یکی از غم‌انگیزترین چیزهایی که دربارهٔ ذات بشر می‌دانم این است که همهٔ ما زندگی کردن را به تعویق می‌اندازیم. همهٔ ما رؤیای باغ رُزی را در افق داریم، به‌جای آنکه از تماشای رُزهایی لذت ببریم که همین امروز بیرون پنجرهٔ خانه‌مان باز شده‌اند.»
حسین احمدی
روش قبلی زندگی‌اش دیگر کمکی به او نمی‌کرد. زمان آن رسیده بود که تغییر کند.
𝐀𝐙𝐀𝐃𝐄𝐇
درجهٔ کاری که شما به دنیا ارائه می‌دید، معرف میزان احترامیه که برای خودتون قائلید
Amir Farzam
«جوری زندگی نکنید که انگار ده هزار سال از عمرتان باقی مانده. سرنوشت شما بر فراز سرتان معلق است. تا وقتی هنوز زنده‌اید، تا وقتی هنوز روی زمین وجود دارید، تمام تلاشتان را بکنید تا به انسانی بزرگ تبدیل شوید.»
•)•
جایی که قلمروی راحتی شما به پایان می‌رسه، دقیقاً همون نقطه‌ایه که بزرگ‌ترین فرصت‌های زندگی‌تون قرار دارن. باورهایی که اسباب آشفتگی شما هستن، حس‌هایی که شما رو می‌ترسونن، پروژه‌هایی که مرعوبتون می‌کنن و آشکار شدن استعدادهایی که بخش ضعیف وجودتون در برابرشون مقاومت نشون می‌دن، دقیقاً، همون جاهایی هستن که شما باید بهشون وارد بشید. به‌عنوان یک تهیه‌کنندهٔ خلاق و جست‌وجوگر آزادی فردی و فرصت‌های عالی، باید به‌طرف این درها برید، چون به عظمت شما باز می‌شن. و بعد، به‌جای اینکه ساختار زندگی‌تون رو جوری شکل بدید که این باورها، حس‌ها و پروژه‌ها رو نادیده بگیرید، اون‌ها رو خیلی سریع، با آغوش باز پذیرا باشید. با قدم گذاشتن درون دایرهٔ ترستون، می‌تونید قدرت فراموش‌شده‌تون رو از نو احیا، و معصومیت و هیبتی رو که بعد از دورهٔ کودکی گم کردید پیدا کنید.»
•)•
موفقیت در سطح جهانی دقیقاً از جایی شروع می‌شه که مرزهای دایرهٔ راحتی ما به پایان می‌رسه.»
•)•
موفقیت در سطح جهانی دقیقاً از جایی شروع می‌شه که مرزهای دایرهٔ راحتی ما به پایان می‌رسه.»
•)•
هیچ چیز تصادفی نیست. هیچ چیز به هدر نرفته. شما دقیقاً در همون نقطه‌ای قرار دارید که برای رسیدن به متعالی‌ترین خواسته‌هاتون باید درش باشید.
•)•
«یادتون باشه که هر یک از روزهای ارزشمند عمر شما، نسخهٔ مینیاتوری کل زندگی‌تونه، چون شما برای ساختن زندگی‌تون، روزها رو یک‌به‌یک زندگی می‌کنید. ما انسان‌ها به‌حدی روی ساختن آینده‌مون متمرکزیم که عموماً اهمیت فزایندهٔ تک‌تک روزهامون رو نادیده می‌گیریم. و با این وجود، کاری که امروز انجام می‌دیم، همانا، ساختن آینده‌مونه. قضیه دقیقاً مثل اون قایق بادبانیه که می‌بینید.» آقای رایلی به قایقی اشاره کرد که در دوردست شناور بود. «فقط یک تغییر جهت جزئی، که به‌ظاهر نامربوط و خیلی ناچیز می‌آد، چنانچه به‌طور مستمر در طول یک سفر روی قایق اعمال بشه، ممکنه ما رو به‌جای برزیل زیبا به ژاپن دیدنی برسونه. برای تضمین یک زندگی موفق و معنادار، کافیه که کنترل تک‌تک روزها رو در دست بگیرید. کافیه همون روند بهبود و تصحیح مسیرِ در حد یک درصد رو، هر روز، در بازهٔ بیست‌وچهارساعتهٔ روزتون انجام بدید، تا روزهاتون هفته‌ها، و هفته‌هاتون ماه‌ها و ماه‌هاتون سال‌های عمرتون رو بسازن.
حسین احمدی
کیف‌پول باریکی از جیب جلویش درآورد و از روی تکه‌کاغذ کهنه‌ای که داخل آستر کیف تا شده بود، سخنان تولستوی را خواند. اگر در آن اتومبیل حضور داشتید، این سخنان را با صدای دورگه و جدی او می‌شنیدید: «تعریف من از خوشبختی این است: یک زندگی آرام و خصوصی در روستا، با امکان مفید بودن برای مردمی که نیکی کردن بهشان آسان است، و به دیدن رفتارهای نیک عادت ندارند؛ و بعد، انجام کاری که انسان امید دارد برای دیگران فایده‌ای داشته باشد؛ و در آخر، استراحت، طبیعت، کتاب، موسیقی و عشق به همسایه.»
حسین احمدی

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان