بریده‌های کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی
کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی اثر محدثه احمدی

کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی

یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: «ده نفر یعنی ده رنگ مختلف». یعنی مردم از نظر شخصیت، علایق و طرز فکرْ متفاوتند
|ݐ.الف
نکته این‌جاست که هر اقدامی بهتر از دست روی دست گذاشتن است.
Fateme
من معتقدم اگر مدام چیزی را دنبال کنید و به نتیجه برسید، همان می‌تواند به ایکیگای شما تبدیل شود. اگر جامعه به کار شما نیاز داشته باشد، هدف‌تان پایدار خواهد ماند و به نقش شما در جامعه و ایکیگای شما تبدیل خواهد شد.
zohre
کلمهٔ ژاپنی ایکیگای، از دو قسمت تشکیل شده است: «ایکی» به معنای زندگی و «گای» به معنای ارزش یا بها. پس ایکیگای یعنی ارزش زندگی یا شادی در زندگی. درواقع به همان دلیلی اشاره دارد که صبح‌ها به علتش از خواب بیدار می‌شوید.
banzi
از خودتان بپرسید در چه لحظاتی از زندگی واقعاً احساس خوشحالی و موفقیت می‌کنید؟ به گذشته نگاه کنید، سرنخ‌ها را جمع کرده و به هم وصلشان کنید تا بفهمید ایکیگای شما چیست.
ar
ایکیگای با شناخت خودمان ارتباط دارد. همان طور که در ابتدای این کتاب گفتم، ایکیگای نشانگر ارزش‌های شما در زندگی است، مشخص می‌کند بیش از همه به چه چیزی اهمیت می‌دهید و چه چیزی برای‌تان اولویت دارد.
نعنا
یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های ایکیگای این است که بر احساسات استوار است تا منطق. ایکیگای را باید با قلب‌تان حس کنید و چیزی نیست که با عقل بتوان به آن اندیشید. منطق می‌گوید داشتن پول بیش‌تر شما را خوشحال‌تر می‌کند، چون در این صورت گزینه‌های بیش‌تری در زندگی دارید. ولی ممکن است تمام پول‌های دنیا را در اختیار داشته باشید و همچنان احساس پوچی کنید.
Essi Rad
«ایکیگای شما چیست؟» این سؤالی روشن و واضح نیست که تنها یک پاسخ درست داشته باشد، بلکه پرسشی انتزاعی است که جواب‌های نامحدودی دارد. هر آن‌چه که صبح‌ها به خاطرش بیدار می‌شوید، ایکیگای شماست و هیچ‌کس نمی‌تواند خلاف این را بگوید.
parnian
ایکیگای یعنی ارزش زندگی یا شادی در زندگی. درواقع به همان دلیلی اشاره دارد که صبح‌ها به علتش از خواب بیدار می‌شوید.
parnian
ایکیگای کاری است که انجام می‌دهید بدون این‌که کسی از شما خواسته باشد. انجامش می‌دهید چون دل‌تان می‌خواهد.
livay

حجم

۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۹صفحه بعد