بریده‌های کتاب غروب فاطمی
کتاب غروب فاطمی اثر محمدرضا انصاری

کتاب غروب فاطمی

امتیاز:
۴.۷از ۱۰ رأی
۴٫۷
(۱۰)
سپس آن‌حضرت مقابل جنازه برای نماز ایستاد، و از مردها امام حسن علیه‌السلام، امام حسین علیه‌السلام، سلمان، ابوذر، مقداد، عمار و حذیفه؛ و از زن‌ها حضرت زینب علیهاالسلام، ام‌کلثوم علیهاالسلام، فضه، اسماء، ام سلمه و ام ایمن ایستادند. آنگاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام نماز را شروع کرد، و با هر تکبیرِ حضرت، جبرئیل و ملائکه مقرب نیز تکبیر می‌گفتند. پس از نماز تابوت را برداشتند و به سوی قبر تشییع کردند؛ در حالی که شاخه‌ای نخل را برای روشنایی آتش زده بودند و همراه تابوت حرکت می‌کردند تا به محل قبر رسیدند.
sadeghi
فاطمه علیهاالسلام عرض کرد: «من چهار وصیت دارم: اول آنکه اگر از من کوتاهی دیده‌ای عفو کنی و مرا ببخشی». امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «تو و کوتاهی، ای بانوی بانوان عالم؟! هرگز! بلکه تو درباره من در کمال محبت و رضایت و تشکر و قناعت بودی». حضرت زهرا علیهاالسلام در ادامه عرض کرد: ای پسر عمو، وصیت دوم اینکه از تو می‌خواهم به فرزندانم توجه کنی که آن دو در روزگاران بعد از من کشته می‌شوند و فرزندانشان آواره می‌گردند. وصیت سوم آنکه مرا شب دفن کن و دشمنان شاهد و حاضر نباشند. چهارمین وصیت این است که زیارتت را نسبت به قبر من قطع نکنی، چرا که با تو انسی عظیم دارم. امیرالمؤمنین علیه‌السلام وصیت‌ها را قبول کرد
sadeghi
تا کجا؟ به خانه غیرت اللّه‌ یورش آورده‌ای؛ و خوب می‌دانی که اگر حیدر تیغ از نیام برکشد کسی زنده نمی‌ماند!
سپیده دم اندیشه
حرمت شکنی‌های بی‌شرمانه برای اهدافی شوم آغاز شد! قبل از یورش به خانه وحی، قداست صاحبانش را زیر سؤال بردند!!
سپیده دم اندیشه
قرن‌هاست که شیعه می‌سوزد
سپیده دم اندیشه
حضرت زهرا علیهاالسلام سومین شهید آل‌محمد علیهم‌السلام بود که پس از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و حضرت محسن علیه‌السلام به لقای حق شتافت. آن‌حضرت پس از نود و پنج روز در حالی که هنوز از جراحات سینه و پهلویش خون جاری بود در سن هیجده سالگی در غروب چهارشنبه سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری قمری دنیا را وداع گفت.
sadeghi
خدایا، تو شاهد باش... نیمه شب، غریبانه، مخفیانه، سکوت! بدن دختر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و این تشییع؟! وای بر مردم مدینه، که حرمت پیامبرشان را این گونه پاس داشتند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام با قلبی سوزان و دیدگانی اشکبار بدن حضرت زهرا علیهاالسلام را در تابوت گذاشت و ابوذر را فراخواند و با کمک او تابوت را به مکان نماز بردند.
sadeghi
مدینه، شهر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله... کجاست قبر یادگار او؟ کجاست مزار بانوی اشک‌ها؟ کجاست آنجا که علی علیه‌السلام غریبانه از دوری همسرش می‌گریست؟
sadeghi
هزار و اندی سال منتظریم او بیاید، تا با ظهورش قاتلان مادر را به محاکمه کشاند؛ اولین محاکمه برای آغاز عدالت جهانی. همچنان منتظریم، یابن الحسن! محمد رضا انصاری
Maryam Bagheri
قرن‌هاست که شیعه می‌سوزد برای سوختن در و دیوار خانه علی و فاطمه علیهماالسلام.
Maryam Bagheri

حجم

۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد