بریده‌های کتاب هرس ذهن
کتاب هرس ذهن اثر استیو اسکات

کتاب هرس ذهن

«هر جست‌وجویی برای دستیابی به «وجود عاری از درد و رنج» محکوم به شکست است».
دریا
بیایید به جای فکر کردن به استعدادهایی که آرزوی‌شان را داریم یا خودخوری به دلیل موهبت‌هایی که در اختیار نداریم، تمام تلاش‌مان را در استفاده از داشته‌هایمان به کار بندیم. بی.جی. ریچاردسون دست از مقایسه با دیگران بردارید مقایسه و پایین‌تر دانستن خود از دیگران دلیل اصلی آشفتگی ذهنی و رنج عاطفی است. «ای کاش به اندازهٔ دوستم جذاب بودم». «چرا به اندازهٔ برادرم باهوش نیستم؟» «اونا خیلی بیشتر از ما پول دارن». «فلانی همیشه در حال سفره، ولی من نمی‌تونم سفر کنم».
مرتضی چرخ‌زرین
زندگی شاد به چیز زیادی احتیاج ندارد: تمام چیزی که نیاز دارید در وجودتان است، در طرز تفکرتان است. مارکوس اورلیوس
M.Taha
به گفتهٔ دکتر راس هریس، «هر جست‌وجویی برای دستیابی به «وجود عاری از درد و رنج» محکوم به شکست است».
Yasaman
افکار، چه منفی، چه خنثی یا مثبت، ذهن‌مان را به‌هم‌ریخته می‌کنند؛ درست همان‌طور که اگر وسایل بسیار زیادی در خانه‌تان داشته باشید، خانه به‌هم می‌ریزد.
M.Taha
مادر طبیعت برای زنده نگه داشتن نیاکان‌مان مغزشان را به نحوی تکامل داد که آن‌ها را مرتب فریب بدهد تا سه اشتباه مرتکب شوند: بیش از اندازه مهم قلمداد کردن تهدیدها، دست کم گرفتن فرصت‌ها و دست کم گرفتن منابع (برای رویارویی با تهدیدها و بهره بردن از فرصت‌ها).
Yasaman
«بنابراین تکامل طوری به ذهن‌مون شکل داده که از لحاظ روانی عذاب بکشیم: خودمون رو مقایسه و ارزیابی کنیم و از خودمون انتقاد کنیم، روی نداشته‌هامون تمرکز کنیم، خیلی زود از داشته‌هامون دل‌زده بشیم و انواع سناریوهای ترسناک رو که اکثرشون هیچ وقت اتفاق نمی‌افتند، تصور کنیم. جای تعجب نیست که خوشبختی برای انسان این‌قدر سخته!»
Yasaman
هنسون می‌گوید: مغز در برابر تجربیات منفی مثل چسب عمل می‌کنه و در مقابل تجربیات مثبت مثل تفلون.
BiNam
واقعیت این است که وقتی از کارتان رضایت ندارید این مسأله روی سلامت ذهنی‌تان تأثیر منفی می‌گذارد. به این فکر کنید که چقدر انرژی ذهنی منفی به مدیر بد، کاری که از آن بیزارید یا تصمیم شغلی که از آن پشیمان هستید اختصاص داده‌اید. بخش اعظم زندگی‌مان را در حال کار کردن هستیم، پس تصمیمی که خودمان دربارهٔ کار می‌گیریم مهم‌ترین عامل تعیین‌کنندهٔ خوشبختی یا نارضایتی کلی‌مان از زندگی است.
مرتضی چرخ‌زرین
حق انتخاب، که در جوامع آزاد محترم است، وقتی پای سلامت روانی وسط باشد بازده نزولی دارد. بری شوارتز، روانشناس، عبارت «تناقض انتخاب» را ابداع کرده است که خلاصه‌ای از یافته‌های اوست مبنی بر اینکه داشتن انتخاب‌های بیشتر باعث افزایش اضطراب، دودلی، ازکارافتادگی و نارضایتی می‌شود. داشتن انتخاب بیشتر شاید نتایج بهتری به دنبال داشته باشد، ولی باعث احساس سعادت نمی‌شود.
مرتضی چرخ‌زرین

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۲صفحه بعد