بریده‌های کتاب باشگاه مشت‌زنی فمینیستی
کتاب باشگاه مشت‌زنی فمینیستی اثر جسیکا بنت

کتاب باشگاه مشت‌زنی فمینیستی

قانون هیچ کاری از دستش برنمی‌آید. ما باید خودمان دست‌به‌کار شویم. زنان این کشور باید انقلابی شوند. شرلی چیشولم، نخستین زن آفریقایی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا
helya.B
وقتی مردی در آینه نگاه می‌کند و شغل آینده‌اش را تجسم می‌کند، خودش را در لباس یک سناتور می‌بیند. اما زنان هرگز تا این حد جسور نیستند. مری ویلسون
helya.B
این زیبایی باشگاه مشت‌زنی بود که هریک از ما در مقطعی از زمان افسردگی، بیکاری، بی‌هدفی، شکست، رها کردن بهداشت شخصی یا داشتن احساس شادمانی را تجربه کرده بودیم. و تنها راه ادامه دادن این بود که وقتی شرایط خوب است روی کمک هم حساب کنیم و وقتی شرایط بد است همدلی کنیم، اما هیچ‌یک از ما در تمام مسیر موفق نبودیم و این طبیعی است. یادم هست که آماندا می‌گفت: «اصلاً همین خوب است. می‌توانیم در عین اینکه شادی‌هایمان را جشن بگیریم به بداقبالی‌هایمان بخندیم.»
:)
مادلین آلبرایت گفته است: «در جهنم جایی مخصوص زنانی در نظر گرفته شده است که از یکدیگر حمایت نمی‌کنند.»
yasamin
ترس زنان از شکست از همان ابتدا جلوی دست و پایشان را می‌گیرد.
باران ریزوندی
قانون شمارهٔ سه باشگاه مشت‌زنی را به یاد بیاورید: ما وطن‌پرستانه با دشمن و نه با خودمان می‌جنگیم. عضویت در این باشگاه به این معناست که شما سوگند یاد کرده‌اید که به دیگر زنان کمک کنید. و معنایش این نیست که فقط حرفش را بزنید و شعار دهید.
yasamin
برای من جالب بود که در کشوری همچون آمریکا که خود را مهد آزادی می‌نامد نیز این تبعیض در حدی است که فعالان مدنی زیادی به آن پرداخته‌اند. وقتی آخرین گزارش سازمان مردم‌نهاد اکسفام را دربارهٔ این موضوع خواندم، بیشتر متعجب شدم زیرا در این گزارش هم اشاره شده بود که تنها در کشورهای درحال‌توسعه تبعیض‌های فراوان متوجه زنان شاغل نیست بلکه اتحادیهٔ اروپا هم از این مشکل رنج می‌برد. به‌عنوان مثال در اتحادیهٔ اروپا زنان برای حقوق برابر باید سالانه پنجاه‌ونه روز بیشتر از مردان کار کنند.
Z.SH
این اثر، کتابی است که با هرگونه جنسیت‌زدگی زیرپوستی در نبرد است، از طرفی کتابی است که دربارهٔ دست به دست هم دادن برای مبارزه با هر نوع بی‌عدالتی سخن به میان می‌آورد. عضو باشگاه مشت‌زنی بودن به این معناست که هم‌نوعان زن خویش را حمایت کنید؛ معنای دیگرش این است که با صدای بلند علیه نژادپرستی، جنسیت‌زدگی، هوموفوبیا و زنوفوبیا در هر شرایطی اعتراض کنیم. قدرت در تعدد، نهفته است. اکنون بیش از همیشه نیاز داریم کنار هم باشیم و مردان و زنان دیگر را نیز به‌همراهی خود مشتاق کنیم.
PHOENIX
میشل اوباما او به‌عنوان زنی جوان، وکیل و بانوی اول، عادت داشت در طول شب بیدار بماند و با خود فکر کند: «آیا من زیادی بلندپرواز نیستم؟ آیا من زیاده‌روی نمی‌کنم؟» او می‌گوید: «به ناگاه احساس کردم از اینکه نگران باشم دیگران دربارهٔ من چه فکری می‌کنند، خسته شدم به همین دلیل تصمیم گرفتم دیگر گوش ندهم.»
helya.B
متناسب با سنم رفتار کنم؟ این جملهٔ متناسب با سن، چه مزخرفی است؟ چرا باید میزان سن برایم مهم باشد؟ سن اقیانوس از نوح هم رد کرده اما کافی‌است پایت را از گلیمت درازتر کنی تا با تمام قوا تو را غرق کند.
دختر بارون

حجم

۱۰۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۰۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
۳۱,۸۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۹صفحه بعد