بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بایگانی همیشگی | طاقچه
کتاب بایگانی همیشگی اثر ادوارد اسنودن

بریده‌هایی از کتاب بایگانی همیشگی

۴٫۵
(۳۵)
سیستم‌های پایش و نظارت عاشق این هستند که شما یک فایل را پاک کنید تا بهتر بفهمند چه رازی دارید و به سوی آن هدایت شوند
blogofski
مثلاً در آمریکا اگر ما آزادی بیان داریم به این دلیل است که دولت اجازه ندارد آن را محدود کند و رسانه‌های آزاد وجود دارند، چون دولت اجازهٔ بستن آن‌ها را ندارد. مردم آزادی عقیده دارند چون دولت اجازه ندارد قانونی تصویب کند که به‌موجب آن پرستش و عبودیت در پیشگاه یک مذهب محدود شود. همین روال در مورد تجمعات مسالمت‌آمیز وجود دارد چون دولت اجازهٔ برخورد با آن‌ها را ندارد.
blogofski
به همین خاطر، یکباره درها گشوده شدند و شماری از متخصصان جوانی چون من را به سرّی‌ترین و مخوف‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا راه دادند. این بود که کامپیوتربازها وارث زمین شدند.
♡♧judy pendelton♧♡
شرکت‌ها خیلی زود فهمیدند که مردم در اینترنت، بیشتر از پول خرج کردن به اشتراک‌گذاری فکر می‌کنند و بهتر است روی همین میل مردم به ارتباطات انسانی سرمایه‌گذاری کنند.
❤ محمد حسین ❤
من ادوارد جوزف اسنودن‌ام. زمانی برای دولت کار می‌کردم و الان برای مردم.
♡♧judy pendelton♧♡
معمولاً آنچه موجب بدبختی و تیره‌روزی مردم و جامعه است، جای دیگری موجب رونق و رفاه یک عدهٔ اندک‌شمار می‌شود.
|قافیه باران|
تا اینکه یکی از همین BBS ها کوشید برای یک‌بار هم که شده، تمامی اعضای حاضر در انجمن را جایی گرد هم آورد و تمامی آدم‌های واقعی را جمع کند: در نیویورک، واشنگتن و در لاس‌وگاس. کلی تلاش کردند و چه وعده‌های رنگین (از غذا تا نوشیدنی و مخلفات) که به همه‌مان دادند و سرانجام من مجبور شدم به همه‌شان بگویم که واقعاً چندسالم است. مطمئن بودم خیلی از این‌ها مرا پس می‌زنند و ارتباط‌شان را قطع می‌کنند که برعکس شد و چه تشویق‌ها که دریافت کردم و کلی شور و شوق در من تزریق شد. جلسه‌شان را گرفتند اما یک‌بند برایم اخبارش را می‌فرستادند و کلی عکس و آخر از همه هم یکی از این آدم‌ها چند قطعهٔ کامپیوتری را با پست برایم فرستاد و پولش را هم نگرفت.
Ali
اصلاً هک کردن چیزی نیست که فقط در عرصهٔ فناوری کامپیوتر وجود داشته باشد و مدت‌ها پیش از آن، بوده و همیشه و هرجایی که قانونی هست، هک و قانون‌شکنی هم هست. برای هک کردن یک سیستم باید قوانین حاکم برآن را بهتر از کسانی که آن‌ها را وضع یا اجرا می‌کنند، بدانید.
|قافیه باران|
در آمریکا اگر ما آزادی بیان داریم به این دلیل است که دولت اجازه ندارد آن را محدود کند و رسانه‌های آزاد وجود دارند، چون دولت اجازهٔ بستن آن‌ها را ندارد. مردم آزادی عقیده دارند چون دولت اجازه ندارد قانونی تصویب کند که به‌موجب آن پرستش و عبودیت در پیشگاه یک مذهب محدود شود. همین روال در مورد تجمعات مسالمت‌آمیز وجود دارد چون دولت اجازهٔ برخورد با آن‌ها را ندارد.
❤ محمد حسین ❤
بهترین کار برای اینکه یک فایل یا داده دیگر خوانده نشود، نه پاک کردن، که بازنویسی آن است و باید انگار رویش چیز دیگری بنویسند و جایگزین کنند. با این کار فضای آن فایلی را که می‌خواهید نابود شود باید به فایلی دیگر بدهید و آن را از سر جایش بلند کنید. ولی این هشدار را دادم که این روند هم می‌تواند به‌شکل معکوس انجام شود و باز داده‌ها در دسترس قرار گیرد چون همیشه این امکان وجود داشت که سیستم‌های عامل، یک رونوشت از فایل را برای خودشان نگه دارند و جایی دیگر بریزند.
blogofski

حجم

۴۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۹صفحه بعد