بریده‌های کتاب پنجره‌ی بزرگ
۴٫۹
(۱۶)
بخش اول اگر یتیمان بودلر را خیلی خوب نمی‌شناختید و می‌دیدید که آنها در اسکلهٔ داموکلس، روی چمدان‌هایشان نشسته‌اند، احتمالاً تصور می‌کردید که راهی سفری پر از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزند. به‌خصوص که بچه‌ها تازه از فیکل فِری پیاده شده بودند، و لِنـج فیـکل فِری آنهـا را از آن سوی دریاچهٔ لاکریمـوس به این طرف آورده بود تا با عمه جوزفینشان زندگی کنند، و در بیشتر موارد، چنین شرایطی باید دورانی شاد و هیجان‌انگیز را در پی داشته باشد. اما کاملاً در اشتباه بودید.
💕Adrien💕
او آدم خوش‌قلبی بود. اما در این دنیا، فقط خوش‌قلب بودن کافی نیست
.
در شرایط عادی، این کار مؤدبانه‌ای نیست که بدون در زدن وارد اتاق کسی بشویم، اما اگر صاحب آن اتاق مرده باشد یا وانمود کند که مرده است، می‌شود در این مورد استثنا قائل شد
اندلس
وقتی کسی تغییر قیافه می‌دهد و این کار را خیلی خوب انجام نمی‌دهد، می‌گویند که تغییر قیافهٔ شفاف داده است. معنی ''تغییر قیافهٔ شفاف'' این نیست که آن فرد لباس نایلونی یا شیشه‌ای یا از جنس شفاف دیگری پوشیده باشد؛ فقط به این معنی است که آدم راحت می‌فهمد او تغییر قیافه داده است ـ یعنی حتی یک لحظه هم کسی گول نمی‌خورد که او را با فرد دیگری اشتباه بگیرد. وایولت هم وقتی خیره به مردی نگاه می‌کرد که نزدیک بود با او برخورد کند، حتی یک لحظه هم گول نخورد.
اندلس
برای بررسی زندگی، روشی وجود دارد که به آن ''نگاه منطقی'' می‌گویند. این روش یعنی ''مقایسهٔ چیزهایی که در زمان حال برای آدم رخ می‌دهد با چیزهایی که در زمانی دیگر یا برای فردی دیگر رخ داده است، به طوری که احساس بهتری را در او به وجود بیاورد''.
.
در شب‌های سرد، هیچ‌چیز مثل یک سوپ داغ نمی‌چسبد.
.
مطالعه از هر کار دیگری لذت‌بخش‌تر است
.
اینکه آدم‌ها در گیرودار زندگی‌های فلاکت‌بارشان یکدیگر را داشته باشند، مثل این است که وسط دریایی طوفانی سوار بر قایقی بادبانی باشند، و برای یتیمان بودلر، این سعادت واقعاً بزرگی بود.
مهری
البته دزدی جرم است، و کار خیلی بی‌ادبانه‌ای است. اما در شرایط خاص، از اغلب کارهای بی‌ادبانه می‌شود چشم‌پوشی کرد. برای مثال، اگر شما داخل موزه باشید و به این فکر بیفتید که یکی از تابلوهای نقاشی موزه خیلی به خانه‌تان می‌آید، و آن تابلو را بردارید و ببرید، اصلاً نمی‌شود از کارتان چشم‌پوشی کرد. اما اگر خیلی‌خیلی گرسنه باشید و به هیچ شکلی هم نتوانید پول تهیه کنید، آن وقت تابلو را بردارید و به خانه ببرید، و بخوریدش، کارتان توجیه دارد و می‌شود از آن گذشت.
اندلس

حجم

۴۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۴۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰
۴۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد