بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فنون رفتاردرمانی | طاقچه
کتاب فنون رفتاردرمانی اثر شهربانو قهاری

بریده‌هایی از کتاب فنون رفتاردرمانی

انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأی
۳٫۸
(۹)
یا به جای استفاده از واژهٔ «چرا» می‌توان واژهٔ «چطور» را بکار گرفت. - چرا دیر کردی؟ (نادرست) - چطور شد دیر کردی؟ (درست)
عبدالوهاب
حفظ حریم و مرز در روابط است. مرز به معنای حفظ فاصلهٔ نسبی با دیگران و رعایت احترام و حقوق آنان در نزدیک‌ترین روابط صمیمانه است.
عبدالوهاب
برای مثال درمان با متادون برای بیمارانی که به هروئین وابسته هستند، نوعی کاهش آسیب است، زیرا از خطرات شدید ناشی از مصرف هروئین بازمی‌دارد
عبدالوهاب
اولیه است، کسانی که تحت تأثیر دیدگاه واتسون بودند. در نظریهٔ واتسون، که رفتارگرای روش شناختی نامیده می‌شود، تنها رفتارهای قابل مشاهده مورد توجه قرار می‌گرفتند و رویدادهای درونی (مانند افکار، احساسات و...) از بررسی خارج می‌شدند، زیرا از دیدگاه واتسون و پیروانش این رفتارها را نمی‌توان با روش‌های علمی مورد اندازه‌گیری قرار داد. برخلاف واتسون، رفتارگرایانی که تحت تأثیر اسکینر و پیروان او بودند، به رویدادهای درونی نیز توجه داشتند و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادند و این رویدادها را از همان جنس رویدادها و فعالیت‌های آشکار بیرونی می‌دانستند. اسکینر و پیروان او بر این باور بودند که هر دو دسته رویدادهای درونی و بیرونی مشمول اصول و قوانین یادگیری مشابهی هستند؛ بنابراین همان‌طور که رویدادها یا رفتارهای آشکار را می‌توان بر اساس اصول یادگیری تبیین و پیش‌بینی کرد، رفتارهای نهان نیز از این قوانین پیروی می‌کنند (سیف، ۱۳۸۹).
کاربر ۲۷۲۹۹۱۷

حجم

۹۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۹۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد