بریده‌های کتاب یالوم‌خوانان
کتاب یالوم‌خوانان اثر اروین  د. یالوم

کتاب یالوم‌خوانان

اگر نگاهی عمیق به زندگی داشته باشید، همواره دچار نومیدی می‌شوید.
پویا پانا
دومین راز مشترک احساس عمیق بیگانگی میان‌فردی بود ـ اینکه شخص علی‌رغم تظاهرهایی که می‌کند، واقعاً نمی‌تواند نگران دیگران باشد یا به آن‌ها عشق بورزد.
sarab
هری استاک سالیوان، یکی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازان روان‌شناسی در آمریکا، روان‌درمانی را این گونه تعریف می‌کند: بحث بر سر مسائل شخصی میان دو نفر که یکی از آن‌ها مضطرب‌تر از دیگری است. سالیوان در ادامه می‌گوید اگر درمانگر مضطرب‌تر از بیمار باشد، او به بیمار و بیمار به درمانگر تبدیل می‌شود. یونگ هم می‌گوید فقط یک دکتر زخم‌خورده می‌تواند شفادهنده‌ای واقعی باشد. یونگ تا آنجا پیش می‌رود که می‌گوید موقعیت درمانی آرمانی وقتی است که بیمار مرهمی برای زخم درمانگر با خود بیاورد.
پویا پانا
یکی از تناقض‌نماهای بزرگ زندگی این است که خودآگاهیْ اضطراب به وجود می‌آورد.
پویا پانا
نمی‌دانم چرا زندگی می‌کنم. نمی‌دانم چطور زندگی کنم!
پویا پانا
دوستی می‌گفت: «می‌توانم تو را مانند یک کتاب بخوانم!»
پویا پانا
زندگی بدون مرگ را تصور کنید. در این صورت، زندگی قدرت خود را از دست می‌دهد. وقتی مرگ انکار شود، زندگی تهی می‌شود. فروید، که در ادامه توضیح خواهم داد، که بنا به دلایلی زیاد در مورد مرگ صحبت نکرده است، باور دارد که بی‌ثباتی زندگی دلیل لذت بردن ما از آن است. «محدودیت در امکان لذت بردن، ارزش لذت را بالا می‌برد.»
شاهین
از نظر من اراده کردن دو مرحله دارد: شخص از طریق آرزو شروع می‌کند و بعد تصمیم‌گیری را عملی می‌کند. برخی افراد آرزویی ندارند. آن‌ها نه می‌دانند چه چیزی حس می‌کنند و نه می‌دانند چه می‌خواهند. آن‌ها بدون عقیده، بدون انگیزه و بدون تمایلات به انگل خواسته‌های دیگران تبدیل می‌شوند. این افراد تمایل دارند که مزاحم باشند.
پویا پانا
بیماری‌هایی که زندگی را به خطر می‌اندازند، داغداری، بحران‌های میان‌سالی، جدایی و طلاق.
پویا پانا
بهترین راه برای کمک به یک انسان این است که به او اجازه دهیم به ما کمک کند. مردم باید احساس کنند مفید هستند و دیگران به آن‌ها احتیاج دارند.
احسان رضاپور

حجم

۶۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۶۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد