بریده‌های کتاب روابط سالم
کتاب روابط سالم اثر هنری کلاود

کتاب روابط سالم

خداوند ما را با عطش عشق خلق کرده است، چراکه از آن نیرو می‌گیریم. خداوند دیگران را مایه آسایش ما قرار داده است. زمانی‌که به اندازه کافی، روابط سالمی که به طور منظم باعث تقویت ما بشوند، نداریم، از نظر معنوی و احساسی دچار مشکلات جدی می‌شویم. درحالی‌که شاید خودمان هم آگاهی نداشته باشیم که دلیل، نبودِ انسان‌های سالم است.
sara
برای کمک به دیگران نباید حتمآ روان‌شناس یا مشاور باشید. می‌توانید بخش شگفت‌انگیزی از سفر زندگی انسانی دیگر باشید؛ کسی که هیچ نمی‌داند برای حل مسائلش به انسانی سالم نیاز دارد. دریافت کنید و به دیگران اهدا کنید و این کار را بارها و بارها تکرار کنید.
sara
برای تبدیل شدن به فردی سالم، باید این شش قدم را بارها و بارها تمرین کنید: کمک بخواهید، نیازداشتن را یاد بگیرید، در برابر مقاومت بایستید، حقیقت را درباره خودتان بپذیرید، بخشایش را در زندگی‌تان قرار دهید و در مقابل کاری انجام دهید
sara
عشق بدون استقلال پژمرده شده و می‌میرد.
sara
صمیمیت در یک رابطه برمبنای گفت‌وگو در مورد ضعف‌ها شکل می‌گیرد و دوستی به معنای در میان گذاشتن همین ضعف‌هاست.
بهار
در زندگی واقعی، آدم‌های بد به این سادگی قابل شناسایی نیستند؛ به‌خصوص شناسایی شخصیت‌هایی ناسالم کار سختی است. در اغلب موارد، این افراد بسیار جذاب و امیدوارکننده به نظر می‌رسند، درحالی‌که مشکلات شخصیتی‌شان مخفی است.
مجاهد
زمانی‌که نمی‌توانید به‌راحتی مخالفت خود را ابراز کنید، برقراری ارتباط به سادگی برایتان غیرممکن می‌شود. این عشق از روی اجبار بوده و فقط برای خشنودکردن دیگران است؛ عشق واقعی نیست.
sara
خیلی از افراد خود را درگیر فعالیت‌های مختلف می‌کنند؛ زیرا از «رابطه داشتن» در هراسند. آسیب دیده، محتاط و با حفظ فاصله، میل دارند به دیگران نزدیک شوند، اما نه خیلی نزدیک. داشتن پروژه‌ای و گفت‌وگو درباره آن، صورت ظاهر رابطه را فراهم می‌آورد، بدون ریسک. این چیزی بود که لیندا هم در وجود خودش کشف کرد.
sara
افراد سالم می‌خواهند از شرایط و نیازهای معنوی خود مطلع باشند. از این جمله ساده استفاده کنید: «تو برای من خیلی اهمیت داری، به من کمک کن تا نیازهایت را بفهمم و بدانم که با توجه به توانایی‌هایی که دارم، چه کمکی از دستم برمی‌آید.»
sara
حقیقت سبب فزونی عشق می‌شود؛ زیرا انسان‌هایی که آزادانه صداقت را انتخاب می‌کنند، آزادانه یکدیگر را دوست می‌دارند.
sara

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۶۱,۲۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد