بریده‌های کتاب انواع زنان
کتاب انواع زنان اثر ژان شینودا بولن

کتاب انواع زنان

* آتنا، به من کمک کن تا در این موقعیت به روشنی بیاندیشم. * پرسفون، به من کمک کن تا گشوده و پذیرا بمانم. * هرا، به من کمک کن تا عهد ببندم و وفادار بمانم. * دیمیتر، به من یاد بده تا صبور و بخشنده باشم، به من کمک کن تا مادر خوبی باشم. * آرتمیس، مرا بر هدفی که با آن فاصله دارم، متمرکز نگه‌دار. * آفرودیت، به من کمک کن تا عشق بورزم و از بدنم لذت ببرم. * هستیا، افتخار حضورت را به من بده، برای من صلح و بزرگواری بیاور.
Hosein
پذیرش ذاتی زن پرسفونی او را بسیار شکل‌پذیر می‌سازد. اگر افراد زیادی تصویر یا انتظاری را روی وی فرافکنی کنند، او اصلا مقاومت نمی‌کند. این الگوی بوقلمون‌صفتی اوست تا هر چیز که دیگران از او انتظار دارند را «امتحان کند». این همان خصوصیتی است که او را مستعد «زن آنیمایی» بودن می‌کند؛ او به طور ناخودآگاه خود را به آن شکلی که مرد از او می‌خواهد درمی‌آورد. با یک مرد، او بازیکن تنیس می‌شود و در باشگاه ورزشی عضو می‌شود؛ در رابطه‌ی بعدی، پشت موتورسیکلت نامزدش می‌نشیند و در اتوبان‌ها لایی می‌کشند و در رابطه‌ی سوم، یک مدل می‌شود و ظاهر ساده و معصومانه‌اش را مطابق میل مردش نقاشی می‌کند.
Nazanin Aliakbarzadeh
در روان‌شناسی یونگ، پرسونا نقاب مقبول اجتماعی است که فرد به جامعه بیرون نشان می‌دهد. در اصل شیوه‌ای است که به کمک آن ما خود را به دیگران ارائه می‌دهیم.
Tagh che
زن آرتمیسی به سختی می‌تواند یک مادر نمونهٔ زمینی باشد و حاملگی یا نگهداری از نوزاد برایش به هیچ عنوان ارضاکننده نیست. در واقع حاملگی ممکن است برای او نفرت‌انگیز باشد؛ زیرا او دوست دارد فیزیک ورزشکاری، متناسب و پسرگونه‌ای داشته باشد. او نیروی غریزی قوی مادر شدن را درون خود احساس نمی‌کند (به این منظور کهن‌الگوی دیمیتر باید در روانش حاضر باشد). اگرچه که او بچه‌ها را خیلی دوست دارد.
Tagh che
براساس این تعریف اگر زنی تحصیل‌کرده یا در جهان خارج با صلاحیت باشد، فقط دارای آنیموسی رشدیافته است و کارهایش کمتر آگاهانه است و به همین دلیل نسبت به مردان در درجه دوم قرار دارند. همچنین آنیموس می‌تواند خشن، قدرت‌طلب و به‌طرزی غیرمنطقی متعصب باشد که یونگ (و یونگی‌های معاصر) در هنگام توضیح عملکردهای آنیموس، اصرار بر تأکید به این ویژگی‌ها دارند.
leili L
زمانی که آفرودیت بخش فعال وجود یک زن بدقیافه باشد، آن زن نمی‌تواند از فاصله دور افراد را به خود جذب کند. فقط کسانی که به او نزدیک می‌شوند او را جذاب و فریبنده می‌یابند. بسیاری از زنانی که ظاهری معمولی دارند اما از ویژگی‌های آفرودیتی برخوردارند، دیگران را با صمیمیت مغناطیس‌وار شخصیت‌شان و جذابیت طبیعی و ناخودآگاه‌شان به خود جلب می‌کنند. این زنان به ظاهر معمولی می‌توانند افراد زیادی را به خود جلب کنند؛ در حالی که شاید خواهران واقعآ زیباتر و متمول‌ترشان کنار گود نشسته باشند و غرق در این سوال که: «واقعاً اون چی داره که من ندارم؟»
totoro
مانند نخستین اشعه‌های باریک نور خورشید پس از باران، غم ناشی از تنهایی ناخواسته با گذشت زمان گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود... و همزمان با آن حس هویت انسان نیز رشد پیدا می‌کند. زمانی که در میانه‌ی مردم زندگی می‌کنیم، بخشی از اشتیاق و بینش طبیعی‌مان از طریق صحبت کوتاهی که با دیگران داریم به بیرون درز پیدا می‌کند. در شجاعانه‌ترین حالت شما فکر می‌کنید این نهایت کاری است که انسان می‌تواند انجام دهد. اما نیروی اصلی حیات از درون می‌آید؛ به آن‌جا بروید. نیایش و مراقبه کنید و به آن بخش‌های روشنگر درون‌تان دست پیدا کنید.
زهرا
: «من خودم رو غرق مطالعه کردم، به سر هیچ قرار ملاقاتی نمی‌رفتم و روی رفتن به مدارس دخترونه تأکید داشتم. تصور می‌کردم باید خودم رو در نوعی صومعه روانی نگه دارم تا زمانی که ازدواج کنم. تا اون زمان بهتر بود خودم رو از وسوسه دور نگه دارم
کاربر ۱۹۱۴۰۴۱
بر طبق نظر یونگ، تفکری و احساسی کارکردهای قضاوتی و حسی و شهودی کارکردهای ادراکی هستند.
Tagh che
آفرودیت اسطوره‌ی عشق و زیبایی که رومی‌ها او را ونوس می‌نامند، زیباترین اسطوره بود.
Tagh che

حجم

۴۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۰۳ صفحه

حجم

۴۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۰۳ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۷۲۰
تومان