دانلود و خرید کتاب داستان های مثنوی (دفتر دوم) داوود جمشیدی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب داستان های مثنوی (دفتر دوم)

«داستان‌های مثنوی: دفتر دوم» نوشته‌ی داوود جمشیدی‌نیا(-۱۳۵۰) است. این کتاب مجموعه‌ای چندجلدی است که داستان‌های مثنوی را به زبان نثر برای نوجوانان بازگو می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

مرد مارگیری، مار بسیار خطرناکی را صید کرده و در جعبه‌ای قرار داده بود ولی از اینکه آن مار سمی است، خبر نداشت. از قضا مردک دزدی از روی طمع جعبه مار او را به خیال اینکه درون آن طلا و جواهر است، ربوده و پس از باز کردن در جعبه، مار با زهر خود جان آن بیچاره را گرفته و خود نیز به بیابان گریخت. مرد مارگیر که با ناراحتی به دنبال مار خود می‌گشت و دائم دعا می‌کرد که مارش پیدا شود، نهایتاً به جسد بی‌جان دزد رسیده و او را شناخت و متوجه شد که او از سم مار وی کشته شده است، با دیدن جسد بی‌جان دزد، فهیمد که خطر بزرگی از سرش گذشته است، لذا شکر خدا را بجا آورده. و با خود این شعر را تکرار نمود:

در دعا می‌خواستی جانم ازو

کش بیابم مار بستانم ازو

دائم در دعاها از خدا می‌خواستم تا دزد مارم پیدا شده و مارم را از او پس بگیرم.

شکر حق را کان دعا مردود شد

من زیان پنداشتم آن سود شد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
امام حسین (ع) در دعای عرفه می‌فرماید: و خِرلی فی قضائک و بارک لی فی قَدَرک حتی لاحب تعجیل ما اَخّرت و لا تاخیر ما اَجّلت یعنی خدایا قضا و قَدَر خود را برایم خیر و متبرک فرما تا به چیزی که تو آن‌را به تأخیر انداخته‌ای تمایل نداشته و هر آنچه را که تو مقدر فرموده‌ای در آن عجله نکنم. شیخ طوسی در کتاب تبیان خود چنین گفته است: دعا به شرط اقتضای مصلحت مستجاب می‌شود، پس هر کس که خدا را دعا کرده و از او چیزی طلب می‌کند، باید چه با الفاظ یا با نیت قلبی شرط کند که اگر مصلحت است مستجاب شده و خواسته‌اش به او عطا گردد.
S

حجم

۹۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۹۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان