بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کافه پاریس | صفحه ۶ | طاقچه
۳٫۸
(۱۲۲)
گاهی کسانی که خیلی شوخی می‌کنند ممکن است خودشان غمگین باشند
Anonymous
زمین، مانند زنی فاسد که در خلوت خود در اتاقی تاریک نشسته و تقلا می‌کند به گذشته فکر نکند، در خاطرات بهار و زمستان سیر می‌کرد و بی‌تفاوت در انتظار زمستانی که در راه بود به سر می‌برد.
مترجم خوش‌شانس
آدم‌های غمگین، خودپسند، مغرض، غیرمنصف و ظالم حتی به اندازۀ آدم‌های دیوانه هم قادر به درک یکدیگر نیستند. غم باعث اتصال افراد نمی‌شود، بلکه بین آنان فاصله می‌اندازد و حتی بی‌عدالتی و بی‌رحمی در افراد غمگین بیشتر از افراد شادمان دیده می‌شود.
Yasaman
وقتی با خطر از دست دادن نزدیکان‌مان روبه‌رو می‌شویم، بیشتر دوست‌شان داریم.
Yasaman
چارتکوف مدتی طولانی خیره ماند به بیرون پنجره. هنگام سپیده‌دم بود، وقتی خواب او را در ربود. پنجره را بست و به تختش بازگشت و این‌بار به خواب عمیقی رفت.
وحید
من می‌خواستم پدر بفهمد فقط انتظار می‌کشم بزرگ شوم و این به معنای تسلیم شدن در برابر او نیست. یک روز عصر که او درست بالای سر من درحال گفت‌وگوی نفرت‌انگیزی با مادرم بود به مبارزه دعوتش کردم. گفتم: «مامان، می‌دانی وقتی بزرگ شدم می‌خواهم چه کار کنم؟ » مادر جواب داد: «نه عزیزم، می‌خواهی چه کار کنی؟ » به‌آرامی گفتم: «می‌خواهم با تو عروسی کنم. » پدر بی‌توجه به من خندۀ بلندی سر داد. می‌دانستم این خنده ظاهرسازی‌ای بیش نیست. مادر برخلاف انتظارم راضی به نظر می‌رسید. احتمالاً می‌دانست زمان نگه‌داری پدر از او یک روزی تمام می‌شود. مادر با لبخند گفت: «به نظرم اصلاً جالب نیست. » با اعتماد‌به‌نفس خاصی گفتم: «خیلی هم جالب است، چون ما می‌خواهیم بچه‌های زیادی داشته باشیم. »
وحید
اما من از ارادۀ شما تقاضا نمی‌کنم، من از عواطف شما درخواست می‌کنم.
mohammad
غم باعث اتصال افراد نمی‌شود، بلکه بین آنان فاصله می‌اندازد و حتی بی‌عدالتی و بی‌رحمی در افراد غمگین بیشتر از افراد شادمان دیده می‌شود.
AbolfazlModirroosta090
آنان معبدی نداشتند، اما یک زندگی واقعی و حس بی‌وقفۀ یکی بودن با تمام جهان را داشتند.
ali Vk
هرکس برای درک انسان بودن با نیشتر به شکافتن مسائل پرداخته، چیزی جز مناظر هولناک نیافته!
.ً..

حجم

۳۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۳۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان