دانلود رایگان کتاب صوتی پیانوی ایرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیانوی ایرانی اثر منیژه سعیدی

دانلود و خرید کتاب صوتی پیانوی ایرانی

نویسنده:منیژه سعیدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پیانوی ایرانی

کتاب صوتی پیانو ایرانی با تألیف و اجرای منیژه سعیدی مجموعه قطعات آموزشی براساس کتاب اول هنرستان تا‌ر و سه‌تار استاد روح‌اللّه خالقی است که به رشتهٔ تحریر در آمده است. این کتاب را انتشارات کارآفرینان فرهیخته جهان منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی پیانو ایرانی

 کتاب صوتی پیانو ایرانی شامل آثاری از اساتید بزرگ موسیقی ایران همچون، کلنل علی‌نقی وزیری، روح‌اللّه خالقی، بزرگ لشگری، همایون خرم، مرتضی‌خان محجوبی، موسی معروفی و ... است.

علاقه‌مندان به نواختن پیانو همیشه با معضل عدم وجود منابع پیانو ایرانی مواجه هستند. به همین خاطر نیاز به کتابی مدون صرفاً جهت آموزش پیانو ایرانی در گام‌ها یا کوک‌های ایرانی که بتوان با شیوهٔ استاد محجوبی نواخت، احساس می‌شد. کتاب پیانو ایرانی برای پاسخ‌گویی به این نیاز آماده شده است. این اثر بر اساس کتاب اوّل هنرستان روح اللّه خالقی است که برای تار و سه‌تار و ویولن نوشته شده و برای تدریس در آموزشگاه‌ها و هنرستان و دانشگاه در سطح مقدماتی تنظیم شده است.

کتاب صوتی پیانو ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تنظیم این کتاب در جهت رفع نیاز هنرجویانی است که بعد از گذراندن مراحلی از پیانو کلاسیک علاقه‌مند به تغییر سبک به پیانو ایرانی هستند.

بخشی از کتاب صوتی پیانو ایرانی

«استاد علینقی وزیری متولد سال ۱۲۶۶ در تهران. اولین درس‌های موسیقی را از دایی خود دکتر حسین‌ علی قزل ایاغ آموخت. سپس نزد کشیش فرانسوی «پرژو فروا» موسیقی و اصول نت خوانی را فرا گرفت. بعد از آشنایی با درویش خان و آشنایی با آقا حسین قلی، به مکتب میرزا عبداللّه راه یافت. در طول یک سال و نیم، ردیف میرزا عبداللّه را به خط نت نوشت، سپس ردیف میرزا حسین قلی را به نت درآورد. وزیری در سال ۱۳۰۲ مدرسه عالی موسیقی را دایر کرد. عده ای از آهنگسازان و نوازندگانی چون، روح‌اللّه خالقی، ابوالحسن صبا، موسی معروفی و... از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند. او اولین پایه گذار موسیقی جدید ایران بعد از انقلاب مشروطه است. آثاری چند از وی: بندباز، دخترک ژولیده، ژیمناستیک موزیکال، حاضرباش، ردیف‌های عالی و... . از تألیفات وزیری دستور تار چاپ برلین، دستور ویلن، دستور جدید تار، موسیقی نظری در سه جلد، سرودهای مدارس و... را می‌توان یاد کرد. سرانجام درپاییز ۱۳۵۸ درسن ۹۲ سالگی درگذشت.»

نظرات کاربران

mrn1980
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

عالی بود.

hosein sakizadi
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

عالی عالی ، توصیه میکنم

زمان

۵۳ دقیقه

حجم

۱۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۳ دقیقه

حجم

۱۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان