دانلود و خرید کتاب ایلان ماسک اشلی ونس ترجمه محسن شعبانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایلان ماسک اثر اشلی ونس

کتاب ایلان ماسک

نویسنده:اشلی ونس
امتیاز:
۴.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ایلان ماسک

کتاب ایلان ماسک اثری از اشلی ونس است که با ترجمه محسن شعبانی منتشر شده است. این کتاب به شرح زندگینامه ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس می‌پردازد و از تلاش او برای دست‌یابی به آینده‌ای شگفت‌انگیز سخن می‌گوید.

درباره کتاب ایلان ماسک

ایلان ریو ماسک ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی است که نامش در فهرست ده شخصیت تأثیرگذار فناوری قرار دارد. او دومین کارآفرین موفق دنیا است که سه شرکت را با ارزش بیش از یک میلیارد دلار ایجاد کرده است. در ژانویه سال ۲۰۲۱ میزان دارایی او ۲۰۹ میلیارد دلار آمریکا اعلام شد و به این ترتیب او توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خودش کند. 

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس و مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس‌اکس است. او در طول هفته بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت کار می‌کند، ایده‌های جدید و جذابی را که در ذهن دارد، پیاده می‌کند و زندگی کاری‌اش را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده است. ماسک فردی است که مرز و محدوده‌ای برای رویاهایش نمی‌شناسد. با تفکر انتقادی آشناست. پشتکار دارد و خوب بلد است به تجزیه و تحلیل دقیق بپردازد. همین ویژگی‌ها است که او را به یکی از چهره‌های تاثیرگذار در فناوری بدل کرده است. 

کتاب ایلان ماسک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب ایلان ماسک، برای تمام آن‌هایی که دوست دارند با زندگی این شخصیت برجسته آشنا شوند، جذاب است. 

بخشی از کتاب ایلان ماسک

 اولین کسب وکار نوپای ایلان

در تابستان ۱۹۹۴، ماسک و برادرش کیمبال اولین قدم‌های خود را برای تبدیل‌به یک آمریکایی واقعی، برداشتند. آنها مقدمات سفر زمینی خود به دور آمریکا را آغاز کردند.

کیمبال، نماینده شرکت کالج پرو پینترز بود؛ اما همین کسب‌وکار کوچک او، درآمد خوبی را برایش به‌همراه داشت. او بخشی از حق نمایندگی خود را فروخت و با پول حاصل از فروش آن یک ماشین بی ام و ۳۲۰ خرید. کیمبال و ایلان سفر خود را به دور آمریکا در ماه آگوست و در اوج گرما از سانفرانسیسکو در کالیفرنیا آغاز کردند. در بخش اول رانندگی، آنها به نیدلز، شهری در صحرای موجاوه رسیدند. هوای فوق‌العاده گرم آنجا و اتومبیلی که کولر نداشت، آنها را مجبور می‌کرد تا برای تجدید قوا ساعت‌ها در شعبه‌های کالرزجونیور بمانند.

این سفر برای جوانانی مانند برادران ماسک فرصت مناسبی است تا ماجراجویی‌های خود را دنبال کنند و رویای پولدارشدن را در ذهن خود بپرورانند. در آن دوره، به لطف سایت‌های نوظهور و مرجعی همچون یاهو و ابزارهایی مانند مرورگر نت اسکیپ، اینترنت تقریبا توسعه‌یافته بود و در دسترس همگان قرار داشت. برادران ماسک نیز رابطه تنگاتنگی با اینترنت برقرار کرده بودند و حتی به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی نیز افتاده بودند. از کالیفرنیا تا کلرادو، وایومینگ، داکوتای جنوبی و ایلینوی و قبل از حرکت به‌سوی شرق برای به موقع رسیدن ایلان به کلاس‌های دانشگاه، آنها به نوبت رانندگی می‌کردند و در مورد سایر مسائل، گفتگو می‌کردند. بهترین ایده‌ای که در طول این سفر زمینی نسبتاً طولانی به ذهن آنها خطور کرد، ایجاد یک شبکه آنلاین برای پزشکان بود؛ البته این ایده مربوط به ثبت سوابق جسمی و پزشکی نبود و بیشتر شبیه سیستمی برای تبادل اطلاعات میان پزشکان بود. کیمبال گفت: «به‌نظر ما صنعت پزشکی نیاز به یک تحول اساسی داشت. بعد از آن، من در قسمت برنامه‌ریزی، فروش و بازاریابی آن مشغول به کار شدم، اما متاسفانه این پروژه، موفقیت‌آمیز نبود و اصلاً باب میل ما نبود.»

ماسک فرصت‌های خود را در سیلیکون‌ولی جستجو می‌کرد و آنجا را مکانی برای برآورده‌کردن آرزوهایش می‌دید. او دو تابستان پیاپی به آنجا رفت و پس از فارغ‌التحصیلی در دو رشته متفاوت در دانشگاه پنسیلوانیا، برای همیشه آنجا را ترک کرد. او در ابتدا قصد داشت در دانشگاه استنفورد، دکترای علوم و فیزیک مواد را دنبال کند و تحقیقات خود درباره ابرخازن‌ها را پیگیری کند؛ اما ماسک پس از دو روز استنفورد را ترک کرد و دلیل این کار را عدم مقاومت در مقابل اینترنت دانست. او به کیمبال سفارش کرد که به سیلیکون‌ولی نقل‌مکان کند تا با همکاری هم دنیای اینترنت را به تسخیر خود درآورند.

ایده راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی، اولین‌بار در طول دوره کارآموزی به ذهن ماسک خطور کرده بود. روزی یک فروشنده کتاب‌های مرجع به دفتر یکی از شرکت‌های نوپا آمده بود که ایده فهرست‌کردن شرکت‌ها در یک پایگاه داده‌های آنلاین را در ذهن خود می‌پروراند تا آن را در قالب یک کتاب درآورد و به آنها بفروشد. او در مورد ایده خود پافشاری زیادی داشت و واضح بود که درک کمی از اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی دارد. اصرارهای‌بی‌معنی او، ماسک را به فکر فرو برد. او با کیمبال تماس گرفت و برای اولین‌بار ایده رفتن به‌سوی تجارت آنلاین را مطرح کرد.

کیمبال می‌گوید: «ایلان معتقد بود که این‌ها نمی‌دانند دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. شاید این کاری باشد که ما می‌توانیم انجام دهیم.» سال ۱۹۹۵ برادران ماسک درصدد آن برآمدند تا شرکت گلوبال لینک اینفورمیشن نت‌ورک را راه‌اندازی کنند؛ شرکتی نوپا که سرانجام نام خود را به زیپ ۲ تغییر داد. در آن دوران، کمتر کسی از اینترنت و نقش آن در کسب‌وکار آگاه بود و صاحبان کسب‌وکار اعتقادی به دیده‌شدن در اینترنت نداشتند و از اثرات وبسایت‌ها یا حضور در فهرست‌های مرجع بی‌خبر بودند. برادران ماسک درصدد این بر آمدند تا رستوران‌ها، لباس‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌ها و مشاغلی مانند آنها را راضی کنند که به شبکه ارتباط جهانی بپیوندند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه