دانلود و خرید کتاب سرخپوستان ایرانی (جلد اول) حمید شفیع‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرخپوستان ایرانی (جلد اول) اثر حمید شفیع‌زاده

کتاب سرخپوستان ایرانی (جلد اول)

معرفی کتاب سرخپوستان ایرانی (جلد اول)

کتاب سرخپوستان ایرانی؛ جلد اول اثری از حمید شفیع زاده است. این کتاب به بررسی تاریخ حضور ایرانیان و مسلمانان در قاره امریکا پیش از کریستف کلمب می‌پردازد و سعی در اثبات این مطلببا استناد به مدارک معتبر و شواهد قوی دارد.

درباره کتاب سرخپوستان ایرانی؛ جلد اول

کتاب سرخپوستان ایرانی؛ جلد اول اثری نوشته حمید شفیع زاده است. این کتاب به بررسی مدارک و اسنادی می‌پردازد که تاریخ حضور ایرانیان را در قاره آمریکا و پیش از کریستف کلمب را نشان می‌دهد. 

به نظر می‌رسد اسناد و مدارکی وجود داشته باشد که نشان می‌دهد پیش از آنکه کریستف کلمب قاره آمریکا را کشف کند، این کشور، محل زندگی بسیاری از ایرانیان بوده است. قبل از او نیز جهانگردان و سیاحان بسیاری به آن نواحی پا گذاشته‌اند که شرحش را می‌توان در سفرنامه‌های مختلف خواند. این کتاب نیز یکی از کتاب‌هایی است که سعی دارد تا تاریخ را روشن کند و با استناد به مدارک به دست آمده، حضور ایرانیان را در این نواحی تایید کند. 

کتاب سرخپوستان ایرانی؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب سرخپوستان ایرانی؛ جلد اول را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب سرخپوستان ایرانی؛ جلد اول

آمریکا یا مارکان نام دشتی در ایران: در واقع نام آمریکا یا مارکان از قدیم بر روی این سرزمین بوده است. در نوشته‌های تاریخی در اسپانیا، به آمریکا، مارکان گفته شده و به کلمب، کولون.

در دو جای دنیا سرزمینشان مارکان نامیده شده است، یکی آمریکا و دیگری ایران و در هیچ جای جهان چنین نامی وجود نداشته است. در ایران دو دشت به نام مارکان وجود دارد، دشت و کوهستانی در نزدیک خوی در استان آذربایجان غربی و دیگری در استان کهکیلویه و بویراحمد.

در واقع نام آمریکا از مارکان نشأت گرفته و این نام را اولین قبایل ایرانی که در این ناحیه وارد شدند به آن دادند. اسنادی وجود دارد که خود بومیان امریکا در پاسخ سوال غربیها در مورد نام این سرزمین، از کلمه ماراکان، امارکان و مریکان، استفاده می‌کرده‌اند.

همچنین نام کشور پرو از نام ایرانی پررود گرفته شده است که به مرور به پرو تبدیل شده است. وقتی ایرانیان پا به این سرزمین گذاشتند و با تعداد زیاد رود و جویبار روبرو شدند نام این سرزمین را پررود قرار دادند. زیرا در هیچ جای دنیا به اندازه کشور پرو، رود وجود ندارد. کلمه پر رود به مرور زمان به پرو تبدیل شد. در گذشته تمام آمریکای جنوبی به جز قسمت اندکی از آن جنوب پرو نام داشت و پس از استیلای غربیها آن را تکه تکه کردند و هر کدام را نامی نهادند.

آمازون: آمازون یک نام ایرانی می‌باشد، آما به معنی دختر و زون همان زن می‌باشد. آمازون یعنی سرزمین دختران و زنان، در ایران باستان در شمال شرقی ایران سرزمینی به همین نام وجود داشته است.

آمازون‌ها اقوامی بوده‌اند که در آنجا زنان سالار و رئیس بوده‌اند. بر طبق مدارک، آنها سلحشوران بی باکی بوده‌اند، آنها برای تیر انداختن راحت‌تر و بهتر با کمان، سینه راست خود را قطع می‌کردند. این قوم در تیراندازی و اسب سواری کم نظیر بوده‌اند، در واقع نام آمازون ربطی به داستانی که غربی‌ها می گویند، ندارد؛ زیرا همانگونه که در نامگذاری آمریکا گفتم، توافق بر روی یک نام درصورتی امکان دارد که این نام از قبل وجود داشته باشد.

نظرات کاربران

دی ۱۴۰۰ y
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

کتابی که دقیقا واقعیات تاریخ جهان به خصوص امریکا را بازگو کرده خیلی از اسرار مربوط به کریستف کلمب که ما ازش بی اطلاع هستیم نگذاشتن بفهمیم در این کتاب آمده مخصوصا عکس های منحصر بفرد که خود من تا

- بیشتر
mohammadgholami
۱۴۰۰/۰۶/۱۵

موضوع کتاب جدید و جذاب است یک بخشی از تاریخ را میکاود که اصلا صحبت درمورد آن را خیلی از مردم مسخره کنند چون متاسفانه تاریخ القاء شده از سمت غرب در مورد امریکا کارساز بوده و به نظر من

- بیشتر
Payam Azizi
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

سلام کتابی جالب و تعجب اوری است. حتا اگر مقدار کمی ازین کتاب حقیقت داشته باشد باید در مورد غربی ها تغییر عقیده دهیم. من واقعا از خواندن این کتاب لذت بردم و به دنبال دیگر آثار این نویسنده هستم.

Iranshãhr
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

این کتاب متاسفانه به صورت فیزیکی اصلا پیدا نمیشه و ارزش این کتاب بسیار بالاست. این اثر زیبا به تمدن ایران و اسلام و تاریخ پایمال شده ما که در چهارصد سال گذشته تحت سلطه تمدن غرب دوباره نوشته شده

- بیشتر
امین
۱۴۰۰/۰۸/۱۷

کتاب بسیار خوبی بود.من جواب خیلی از سوالاتم رو در مورد قاره آمریکا پیدا کردم

کاربر ۲۵۹۳۳۰۸
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

کتاب مستند تست و با تحقیق که کردم نویسنده خودش سفرهای به امریکا داشته مستند هست. افشاگری جالب بود و مطالب بازد در کتابهای درسی تدریس بشه. توصیه می کنم بخونید

کاربر ۵۶۷۴۷۳۱
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

کتاب فوق العاده ای هست. نقشه های بسیار زیادی بررسی شده که حتی یکی از اونها رو هم ندیدیم. همچنین نام بسیاری از نقشه ها و نقشه کش هایی برده میشه که دقت نقشه اونها هوش از سر آدم میبره!

- بیشتر
مبین
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

کتاب جذاب و خوبی بود . درباره ریشه و تبار بومیان قاره آمریکا که از آسیا به آمریکا مهاجرت کردند . نویسنده با دلایل مستند ثابت می‌کنه که بومیان آمریکا مهاجرانی از آسیا بودند . بعضی از این مهاجران که

- بیشتر
farzin
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

حیرت آور و بسیار زیباست کتابتون ، ابعاد گسترده نسل کشی و تحریف تاریخی را شاهد هستیم از کسانی که ادعای حقوق بشر میکنن ، امیدوارم نویسنده محترم این کتاب ها را به انگلیسی هم منتشر کنند که همه بتوانند

- بیشتر
کاربر ۵۰۷۱۴۹۵
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

قشنگ معلومه کتاب مزخرفیه. بخصوص اونجا که داره راجع به آمازون توضیح میده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان