دانلود و خرید کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19 رضا کیخا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19 اثر رضا کیخا

کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19

معرفی کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19

کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19 اثری از دکتر رضا کیخا، دکتر علی بمان جبالی و دکتر سیدمحمد هاشمی شهری است. این کتاب تمام آنچه را که لازم است درباره بیماری و واکسن بیماری کرونا یاد بگیریم به ما می‌آموزد.

درباره کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19

بیماری کرونا که به نام کووید ۱۹ هم شناخته می‌شود یکی از بیماری‌هایی است که ریه‌ها را درگیر می‌کند و تنفس فرد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این بیماری ظاهرا از چین آغاز شد و با سرعتی بسیار بالا تمام جهان را در بر گرفت. هرچند با کمک قرنطینه می‌توان تا حدی این بیماری را کنترل کرد اما در نهایت لازم است تا درمان قطعی برای آن پیدا کرد.

از زمان آغاز بیماری تا امروز همه کشورها در تلاش بودند تا بلکه واکسنی برای این بیماری پیدا کنند و نمونه‌هایی هم ساخته شد. نمونه‌هایی که تا حدی موفق بودند و توانستند در کشورهای مختلف روی مردم با سنین مختلف هم امتحان شوند و از این امتحان سربلند بیرون بیایند.

دکتر رضا کیخا، دکتر علی بمان جبالی و دکتر سیدمحمد هاشمی شهری در کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19 مخاطبان را با بیماری کرونا آشنا می‌کنند و هر آنچه را که لازم است درباره این بیماری و واکسن‌های آن بدانیم به ما می‌آموزند.

کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19 را به تمام کاربران طاقچه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معرفی انواع واکسن کووید - 19

واکسن ها موجود علیه کووید-19 چگونه کار می کنند؟

اولین نکته اینکه شما با تزریق واکسن، با احتمال بالا 19-COVID نمی گیرید.

واکسن های مجاز فعلی به بدن شما دستور می دهد تا پروتئین ویروسی ساخته شود. واکسن های دو دوز از فناوری mRNA استفاده می کنند، در حالی که واکسن یک دوز از فناوری DNA استفاده می کند. این پروتئین باعث می شود سیستم ایمنی تحریک و آنتی بادی ضد ویروس 19-COVID بسازد. در صورت تلاش ویروس برای حمله ، این آنتی بادی ها و سلول های مبارزه کننده با میکروب آماده هستند تا با 19-COVID مقابله کنند. بدن شما به طور طبیعی همه چیز را در واکسن تجزیه می کند. ویروس 19-COVID در واکسن وجود ندارد و هیچ یک از واکسن ها نمی توانند DNA شما را تغییر دهند.

تفاوت بین واکسن های دو دوزی چیست؟

واکسن های دو دوزه مانند فایزر و مدرنا برای جلوگیری از ابتال به 19-COVID بکار می روند. هر دو واکسن به دو دوز نیاز دارند و هر دو در جلوگیری از ابتلای فرد به 19-COVID بسیار موثر هستند. آزمایشات بالینی هیچ نگرانی جدی در زمینه ایمنی واکسن نشان نداده است. واکسن Moderna نیازی به سرد نگه داشتن در دماهای خیلی پایین مانند واکسن Pfizer ندارد ، بنابراین افراد بیشتری می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. در حالی که هر دو واکسن به دو دوز نیاز دارند ، اما زمان بین دوز متفاوت است. دوزهای واکسن Moderna با فاصله ۴ هفته داده می شود. دوزهای واکسن Pfizer به فاصله ۳ هفته داده می شود.

افرادی که می توانند واکسن بزنند نیز متفاوت است: واکسن Moderna برای بزرگسالان ۱۸ سال به بالا مجاز است و واکسن Pfizer برای افراد ۱۶ سال به بالا مجاز است. واکنشهای موقتی برای هر دو واکسن مشابه است. واکنش های موقتی ممکن است شامل درد دست ، سردرد و احساس خستگی و احساس درد در طی یک یا دو روز پس از دریافت واکسن باشد. افراد بیشتری که در آزمایشات بالینی Moderna بودند این واکنشهای موقتی را تجربه کردند. واکنش ها بعد از دوز دوم بیشتر از دوز اول است. واکنش افراد جوان بیشتر از افراد مسن است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان