دانلود و خرید کتاب ذهن تکانی در خانه رعنا شکوهی ستا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن تکانی در خانه اثر رعنا  شکوهی ستا

کتاب ذهن تکانی در خانه

معرفی کتاب ذهن تکانی در خانه

رعنا شکوهی ستا( -۱۳۵۶)، نویسنده است. در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «ایجاد زیبایی، نظم و آراستگی در محیط زندگی، اثرات شگرف و سودمندی دارد که نیازمند ذهنی باز و خلاق است. از سوی دیگر، برخی مواقع به علت بعضی عادت‌ها و قرار گرفتن در چارچوب‌های خودساخته، فضای اطراف بسیار شلوغ، نامنظم یا مملو از وسایل بلااستفاده می‌شود. همان‌طور که زیبایی و آراستگی سبب ایجاد و انتشار انرژی مثبت و حس طراوت در زندگی می‌شود؛ برعکس بی‌نظمی یا شلوغی فضای اطراف، در نظم فکری و آرامش ذهنی تأثیر منفی دارد. هم‌چنین وجود وسایل بلااستفاده باعث اشغال حجم وسیعی از فضا و محیط زندگی می‌شود. در این نوشتار درصدد هستیم با نگاهی متفاوت و ذهنی خلاق، به مدیریت وسایل پیرامون به ویژه در فضای خانه بپردازیم.» همچنین در یکی از بخش های کتاب به نام «گل و گلدان» می‌خوانیم: «برای تهیه اکثر نمونه‌های گل و گیاه نیاز به هزینه نیست، چون اکثر گیاهان از طریق قلمه زدن قابل تکثیر هستند و برخی نمونه‌های گیاهی مانند انواع کاکتوس‌ها هم با کاشت مستقیم در خاک تکثیر می‌شوند. پس برای تهیه می‌توان در دیدوبازدیدها از آشنایان و کسانی که اهل پرورش گل و گیاه هستند چند شاخه قلمه تهیه شود و مدتی در آب بماند تا ریشه دهد و سپس در گلدان خاک کاشته شود یا بر حسب نوع گیاه مستقیم در خاک کاشته شود. برای تهیه گلدان، ‌نیاز به هزینه زیادی نیست و با مقداری خلاقیت می‌توان گلدان‌های زیبایی طراحی کرد به‌طور مثال بطری‌های آب‌معدنی، سطل‌های ماست، جعبه‌های میوه، گلدان‌های سفالی ساده و... با تزیینات به گلدان‌های زیبایی تبدیل می‌شوند. برای تزیین گلدان می‌توان ظرف موردنظر را با افشانه‌های رنگی یا فویل‌های حکاکی شده یا طلق‌های رنگی و... به صورت یک ظرف رنگی درآورد و سپس با استفاده از وسایل تزیینی مانند دکمه، گوش‌ماهی، سنگ رنگی، تیله، چوب بستنی، مهره‌های باقیمانده از گل‌سرهای قدیمی، زیورآلات، روبان، پولک و... برای تزیین روی آن‌ها کار کرد.»

نظرات کاربران

رهگذر خورشید
۱۳۹۵/۰۳/۰۶

کتاب بسیار خوبیه برای کسانیکه به نظم منزل خود اهمیت میدهند.

مریم دانش
۱۳۹۸/۱۱/۳۰

کتاب بسیار کاربردی و مفیدی است و مناسب حال و هوای آخر سال

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
در روایت است که پیامبر اکرم (ص) به یکی از همسرانش فرمود: «ألم أنهک أن تحبسی شیئاً لغد؟ فانّ الله یأتی برزق کلّ غد» آیا تو را از نگهداشتن چیزی برای روز مبادا نهی نکردم؟ همانا خداوند رزق هر روزی را می‌دهد. (میزان الحکمه، ج ۱۲، ص ۳۸۸) این روایت دوست‌داشتنی تأکید دارد که تا حد امکان فضای زندگی خلوت‌تر و دل‌بستگی به اشیا کمتر باشد.
Fatemeh
قرض گرفتن کتاب از کتاب‌خانه یا آشنایان به‌خصوص برای کتاب‌هایی که قرار است یک‌بار خوانده شود یا یقین به کاربردی بودن آن‌ها نیست هم در مدیریت هزینه و هم در مدیریت فضا برای کتاب خیلی خوب است.
ammarv93
و اما روز مَبادا، چه روزی است؟ در روایت است که پیامبر اکرم (ص) به یکی از همسرانش فرمود: «ألم أنهک أن تحبسی شیئاً لغد؟ فانّ الله یأتی برزق کلّ غد» آیا تو را از نگهداشتن چیزی برای روز مبادا نهی نکردم؟ همانا خداوند رزق هر روزی را می‌دهد. (میزان الحکمه، ج ۱۲، ص ۳۸۸)
ammarv93

حجم

۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲,۰۰۰
تومان