دانلود و خرید کتاب سه شاعر شهید جنگل رضا نوزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه شاعر شهید جنگل اثر فریدون نوزاد

کتاب سه شاعر شهید جنگل

معرفی کتاب سه شاعر شهید جنگل

کتاب سه شاعر شهید جنگل اثر فریدون نوزاد و رضا نوزاد، معرفی سه نفر از شاعران مبارز شهید در نهضت جنگل و مرور برخی از شعرهای آنان است. 

درباره‌ی کتاب سه شاعر شهید جنگل

کتاب سه شاعر شهید جنگل درباره‌ی سه نفر از شاعرانی است که به نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک‌خان جنگلی پیوستند. فعالیت‌های فرهنگی این نهضت شامل انتشار بیانیه‌ها و نشریه‌ای خاص بود که در آن ضمن تحلیل اوضاع سیاسی و همچنین اشعاری مرتبط با جریان جنگل در آن درج می‌شد. ادبیات مربوط به نهضت جنگل، هم با رویکرد بومی (به زبان گیلکی) ارائه می‌شد و هم به زبان فارسی. در این میان مبارزان اهل ذوقی هم بودند که جسته‌وگریخته دغدغه‌های فکری و دلی خود را منظوم میکردند.

زنده‌یاد استاد فریدون نوزاد پژوهشگر فقید گیلانی، به همراه رضا نوزاد در کتاب سه شاعران شهید جنگل سه تن از این مبارزان به نام‌های محمودخان ژولیده، سرخوش رشتی و ندیم رشتی را معرفی کرده است. علاوه بر این و سروده‌های آنان را نیز آورده است. کتاب سه شاعر شهید جنگل مجموعه‌ای از غزلیات، رباعیات و قطعات مبارزان شاعر نهضت جنگل است.

کتاب سه شاعر شهید جنگل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید شاعران ادبیات معاصر و محلی ایران را بهتر بشناسید، کتاب سه شاعر شهید جنگل به شما کمک می‌کند.

بخشی از کتاب سه شاعر شهید جنگل

سخن از جوانی است که بی هیچ هیاهو و خودنمائی، تنها به انگیزه ایران‌خواهی و نجات کشور از چنگال خونین کشور از استعمار و استثمار و به عشق آزادی ملت ایران، صادقانه به نهضت اصیل و ملی جنگل پیوست و عاشـقانه در راه بـه ثمـر رساندن اهداف مردمی آن در شعله وجود خویش سوخت و فریـاد بر نیـاورد تـا شائبه بزرگنمائی در میان نباشد.

این جوان گمنام ولی بلند آوازه، محمـود خـان ژولیـده اسـت کـه در کـوی چمارسرای رشت، در خانواده‌ای محترم و آزاده چشـم بـه هسـتی گشـود و در عصری که بی‌سوادی همه‌گیر، خطرناک‌ترین بیمـاری جـان جامعـه مـا بـود، از تحصیلات خوب و بیش از حد مرسوم، بهره‌ور گردید و با مطالعات عمیق تاریخی و اجتماعی، صاحب روحی بزرگ و پرشور و سرشار از عشق به ایـران و آزادی شد و به شناخت (چه بودیم و چه شدیم و به کجا میرویم؟) پی برد و به سوز و درد و مویه نشست...

از وضع بد وطـن، پریشـان هسـتم / پیوسته ز غـم، فگـار و نـالان هسـتم

آخر نه مگر وطـن بـود مـادر مـن / من از غم مام خـویش، گریـان هسـتم

ساقی ساقی، پیاله پر کن تـو ز مـی / کز بهر وطن فغان و زاری تـا کـی

ژولیده ز بهر مملکت، نـالان اسـت / آسوده کن از خیالش، ای فـرخ پـی 

فهرست 

  • یادداشت حوزه هنری گیلان
  • یادداشت 
  • محمودخان ژولیده 
  • سرخوش رشتی 
  • ندیم رشتی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان