دانلود و خرید کتاب مسافرت گیلان میرزا محمد معصوم نایب الصدر شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسافرت گیلان اثر میرزا محمد معصوم نایب الصدر شیرازی

کتاب مسافرت گیلان

معرفی کتاب مسافرت گیلان

کتاب مسافرت گیلان، نوشته‌ی میرزا محمد معصوم نایب‌الصدر شیرازی، شرح سفر او به گیلان است که به کوشش دکتر هومن یوسفدهی، گردآوری و منتشر شده است. 

درباره‌ی کتاب مسافرت گیلان

مسافرت کردن امروزه به کاری آسان تبدیل شده است. اما در گذشته، سفر رفتن بسیار دشوار بود. نبود امکانات حمل و نقل مناسب، عدم وجود راه‌های خوب و ناامنی راه‌ها از جمله دلایلی بود که سفر کردن را به کاری سخت تبدیل می‌کرد. بسیاری از مردم برای سفر کردن باید باری چندساله می‌بستند و دوری از خانه و کاشانه را به جان می‌خریدند. اما بسیاری بودند که با وجود تمام این سختی به سفر علاقه داشتند، خاطرات و مسیر سفر خود را مکتوب می‌کردند و سفرنامه‌های ارزشمندی از خود بجا گذاشته‌اند که بخشی از گنجینه‌ی غنی ادبیات ما را تشکیل داده‌اند. 

میرزا محمد معصوم نایب‌الصدر شیرازی، یکی از همان افراد بود. کتاب مسافرت گیلان یکی از سفرنامه‌های او است که دارای دو بخش است. بخش اول کتاب درباره‌ی گذر او از گیلان در سفری به قصد زیارت مکه است و بخش دوم شرح سفرش به گیلان است. کتاب مسافرت گیلان دارای آلبوم زیبایی از تصاویر و عکس‌ها نیز هست. 

کتاب مسافرت گیلان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از مطالعه سفرنامه لذت می‌برید و دوست دارید گیلان را از نگاه سیاحان بشناسید، کتاب مسافرت گیلان یکی از بهترین گزینه‌ها است. 

درباره‌ی میرزا محمد معصوم نایب‌الصدر شیرازی

محمد معصوم شیرازی، سیاح، صوفی و تذکره‌نویس در سال ۱۲۷۰ ه.ق در شیراز به دنیا آمد. برای تحصیل به عراق و کربلا سفر کرد. او لقب نایب‌الصدر را از محمدشاه قاجار دریافت کرد و ریاست اداره وظایف فارس را برعهده داشت. او دوبار به هندوستان سفر کرد و شرح سفرهایش به هند، گیلان، مازندران استرآباد، خراسان، کرمان و ترکستان را در کتاب طرایق الحقایق آورده است. کتاب تحفه الحرمین و سعاده الدارین نیز سفرنامه‌ی او به حجاز است. میرزا محمد معصوم نایب‌الصدر شیرازی در ۱۱ شعبان ۱۳۴۴ ه.ق در سن ۷۴سالگی در مشهد چشم از دنیا فروبست.

فهرست

  • مقدمه
  • معرفی نویسنده
  • آثار
  • گذر از گیلان
  • سفر به گیلان 
  • تعلیقات
  • منابع و مأخد
  • آلبوم تصاویر
  • نمایه
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۲۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان