دانلود و خرید کتاب سفرنامه ساحل خزر ویلیام ریچارد هولمز ترجمه شبنم حجتی سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفرنامه ساحل خزر اثر ویلیام ریچارد هولمز

کتاب سفرنامه ساحل خزر

معرفی کتاب سفرنامه ساحل خزر

کتاب سفرنامه ساحل خزر، شرح سفر ویلیام ریچارد هولمز، مامور کنسولگر ارزروم واقع در عثمانی، به سواحل دریای خزر در دوران قاجاریه است. کتاب سفرنامه ساحل خزر را با ترجمه‌ی شیوای شبنم حجتی سعیدی دراختیار دارید. 

درباره‌ی کتاب سفرنامه ساحل خزر

سفر به مناطق شمالی ایران، همیشه خوب و خاطره‌انگیز است. یکی از دلایل زیبایی بی‌حد و حصر خطه‌ی سرسبز شمال ایران است و دلیل دیگر، حضور دریای خزر است که امکان ارتباط با کشورهای همسایه را برقرار می‌کند. کتاب سفرنامه ساحل خزر، شرح ماجرای سفر ویلیام ریچارد هولمز به ایران در دوران قاجاریه است.

ویلیام ریچارد هولمز در انگلستان متولد شد. او که مامور کنسولگر ارزروم عثمانی (ترکیه امروزی) بود، در سال ۱۸۴۴ در سن ۲۲سالگی به ایران و به سواحل دریای خزر سفر کرد. بخشی از سیر و سیاحت او در خاک گیلان در کتاب سفرنامه ساحل خزر توسط شبنم حجتی سعیدی به فارسی برگردانده شد. آنچه که سفرنامه ساحل خزر را متمایز می‌کند، توجه ویلیام ریچازد هولمز به جزئیات و بازنویسی آن‌ها با دقتی بی‌نظیر است که مطالب کتاب را جذاب‌تر و خواندنی‌تر کرده است؛ او اطلاعاتی ارزشمند از اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران در کتابش نگاشته است و وجوه مختلف زندگی مردم عادی را نیز بررسی کرده است. سفرنامه‌ی او با نام گذری بر کرانه‌های کاسپین در سال ۱۸۴۵ در لندن، انگلستان منتشر شد.

کتاب سفرنامه ساحل خزر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از خواندن کتاب‌های سفرنامه لذت می‌برید و دوست دارید خزر در دوران قاجار را بشناسید، کتاب سفرنامه ساحل خزر پیشنهاد ما به شما است.

نظرات کاربران

mehdi rostami
۱۳۹۹/۰۴/۲۰

بسیار نثر ضعیفی داشت، ابیشتر توصیفاتش تکراری و در مورد اب و هوا بود اصلا ور مورد شهرهای که رد شد تصویر سازی درستی نکرد و به میهمان توازان خود در متن کتاب توهین هایی نموده است که اصلا در خور یک انسان

- بیشتر
minaa_ashrafi
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

من نمیخوام کتابو توی این نرم افزار بخونم. چرا به صورت پی دی اف دانلود نمیشه؟؟؟؟؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۴۸۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان