دانلود و خرید کتاب از تبعید تا پیروزی میرزاباقر علیان‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از تبعید تا پیروزی اثر میرزاباقر علیان‌نژاد

کتاب از تبعید تا پیروزی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از تبعید تا پیروزی

کتاب از تبعید تا پیروزی، نوشته میرزاباقر علیان‌نژاد، زندگی‌نامه و مجموعه مقالات و مصاحبه‌های آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی است.

درباره‌ی کتاب از تبعید تا پیروزی

میرزاباقر علیان‌نژاد در کتاب از تبعید تا پیروزی، به شرح و توضیح زندگی‌نامه و مجموعه مقالات و مصاحبه‌های آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پرداخته است. چراکه آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از کسانی بودند که بعد از پایان اعتصاب مطبوعات با نوشتن مقالات مختلف و مصاحبه‌هایی که انجام دادند، دیدگاه خود را در نشریات انعکاس دادند و با استفاده از این فضا و به کمک نگارش مقالات و انجام مصاحبه به روند پیروزی انقلاب شتاب دادند.

کتاب از تبعید تا پیروزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید با شخصیت و زندگی آیت‌الله مکارم شیرازی آشنا شوید، کتاب از تبعید تا پیروزی گزینه‌ی خوبی برای شما است.

بخشی از کتاب از تبعید تا پیروزی

ناصر مکارم شیرازی روز جمعه ۲۲ شعبان ۱۳۴۵ (۵ اسفند ۱۳۰۵) در شهر شیراز، در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

پدرش حاج علی‌محمد مکارم نام داشت. جد او، حاج عبدالکریم و جد اعلایش، حاج محمدباقر، از سرشناسان مذهبی شیراز بودند. ناصر در چهارسالگی به کلاس آمادگی و سپس به مدرسه زینت رفت. او در دوره دبستان و دبیرستان هر سال دو کلاس را گذراند.

در اوایل دهه ۱۳۲۰ با سقوط رضاخان و فراهم شدن آزادی نسبی، ناصر از طرف یکی از علمای شیراز به نام آیت‌الله حاج سیدنورالدین شیرازی به تحصیل علوم دینی دعوت شد و او در سال سوم دبیرستان با اشتیاق حاضر شد در کنار دروس دبیرستان، دروس دینی را نیز بیاموزد. ناصر در چهارده سالگی به مدرسه آقا بابا خان در شیراز رفت و توانست در مدت کوتاهی صرف و نحو، منطق، معانی بیان و بدیع را به پایان ببرد. سپس در دو رشته از اساسی‌ترین علوم اسلامی، یعنی فقه و اصول مشغول تحصیل شد. پس از آن به فراگیری سطوح عالی حوزه مشغول شد و هم‌زمان مشغول آموزش گروهی از طلاب شیراز شد. او در چهار سال مقدمات و سطوح عالی را گذراند.

ناصر مکارم شیرازی در اواخر بهمن ماه ۱۳۲۴ برای تکمیل آموزش علوم اسلامی راهی قم شد. او ضمن بهره‌مندی از دروس علمای قم به نوشتن دروس آنان همت گماشت و در دروس خارج آیت‌الله سیدمحمد حجت کوه کمری، آیت‌الله سیدحسین بروجردی و آیت‌الله سیدکاظم شریعتمداری شرکت کرد. او بر کفایئ‌الاصولِ آخوند خراسانی، حاشیه زد. و کتاب صمدیّه را در کمتر از دو شبانه روز به پایان رساند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
پس برای چه بندگان را آزمایش می‌کند؟ برای اینکه استعدادهای درونی آنها را به فعلیت برساند، چه اینکه در وجود هر کسی لیاقتها و استعدادهایی نهفته شده که تا در میدان عمل قدم نگذارد، به فعلیت نمی‌رسد. الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه.
آر-طاقچه
۸ ـ تعلیقات علی العروئ: این کتاب حاشیه بر عروئ الوثقی است. در این کتاب آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی سعی نموده‌اند بر خلاف معمول به دلایل مهم و مورد نظر اشاره شود تا فایده آن بیشتر شود (مخصوصاً از کتاب حج به بعد در همه موارد اشاره لطیفی به ادلّه شده است). ۹ ـ بحوث فقهیّه هامّه: در این کتاب ده مسأله مهم فقهی و محل ابتلای امروز به طور مستدل و مشروح مورد بحث قرار گرفته که قسمت قابل توجّهی از آن مربوط به مسائل مستحدثه است. ۱۰ ـ حیله‌های شرعی و چاره‌جویی‌های صحیح: این کتاب مشتمل بر مباحثی است که حیله‌های مشروع را از حیله‌های نامشروع و به تعبیر دیگر چاره‌جویی‌های مثبت را از منفی جدا کرده تا راه را برای کسانی که تمام تلاش‌شان پیمودن مسیر عبودیّت و بندگی خداست هموار ساخته و آنها را از اشتباهات خطرناک حفظ کند. ۱۱ ـ ربا و بانکداری اسلامی: در این کتاب دلائل حرمت ربا و طرز صحیح بانکداری اسلامی یا بانک بدون ربا در آن تشریح شده است. این کتاب به زبان عربی نیز ترجمه و چاپ شده است.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
۴ ـ انوار الفقاهئ کتاب الخمس و الانفال: این کتاب مشتمل بر مسائل رایج فقهی مربوط به خمس و انفال است که در درس خارج فقه بیان شده است و مسائل مستحدثه فراوانی را در بر دارد. ۵ ـ انوار الفقاهئ کتاب النّکاح: این کتاب مجموعه بحثهای خارج فقه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در مورد مسائل ابواب نکاح است به ضمیمه مسائل مستحدثه مورد ابتلا در عصر ما. ۶ ـ کتاب النّکاح: این دوره سه جلدی مشتمل است بر دروس خارج فقه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در مبحث نکاح که به شکلی نوین توسط دو تن از فضلای حوزه علمیّه گردآوری شده. همچنین تمامی روایات نقل شده به طور دقیق و با ذکر آدرس کامل نوشته شده است. ۷ ـ القواعد الفقهیّه: در این کتاب دو جلدی سی قاعده مهم فقهی برای نخستین بار به سبک ابتکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به عنوان کتاب درسی در بحث قواعد فقهی می توان از آن استفاده کرد.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
۴ ـ حدیث غدیر: در این کتاب برای روشن شدن ابعاد مختلف حدیث غدیر منابع و مدارک آن به طور مفصل جمع‌آوری و تحقیق شده است. ٭٭٭ ۳) فقهی و اصولی؛ ۱ ـ انوار الفقاهئ کتاب البیع: این کتاب به زبان عربی است و حاوی مسائل مهم بیع که در درس خارج فقه بیان شده به طور مبسوط و مستدل آمده است و می‌تواند یک کتاب درسی حوزوی باشد. ۲ ـ انوار الفقاهئ کتاب التّجارئ: در این کتاب مباحث و مسائل مهم مکاسب محرّمه که در درس خارج فقه بیان شده به طور کامل و مستدل جمع‌آوری شده و قابل استفاده به عنوان کتاب درسی است. ۳ ـ انوار الفقاهئ کتاب الحدود و تعزیرات: در این کتاب علاوه بر مسائل رایج فقهی مربوط به انواع حدود و تعزیرات مسائل مستحدثه فراوان به طور مبسوط و مستدل آمده است.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
۲) در زمینه نهج البلاغه؛ ۱ ـ پیام امام امیرالمومنین (ع): این کتاب شرحی است جامع و تازه بر نهج البلاغه که توسط آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و با همکاری جمعی از فضلای حوزه علمیّه نگاشته شده و در سال ۱۳۸۲ به عنوان بهترین کتاب سال برگزیده شد. این مجموعه در پانزده جلد می‌باشد که به زبان عربی نیز ترجمه شده است. این کتاب در مدت بیست سال به رشته تحریر درآمد. ۲ ـ اخلاق اسلامی در نهج البلاغه: مجموعه دو جلدی از مباحث آیت‌الله مکارم شیرازی درباره شرح خطبه همام در نهج البلاغه امیرالمؤمنین (ع) است که اوصاف ۱۱۰ گانه پرهیزکاران را در آن شرح داده است. این مجموعه توسط یکی از فضلای حوزه جمع‌آوری شده است. ۳ ـ ترجمه نهج‌البلاغه: ترجمه و شرح کوتاهی بر نهج البلاغه امیرالمؤمنین (ع) که به طرز جالب و دور از هر گونه پیچیدگی توسط دو تن از فضلای حوزه زیر نظر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی ترجمه شده است.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
۷ ـ ترجمه قرآن کریم: این ترجمه محصول پانزده سال زحمت بر روی تفسیر قرآن بوده و در حال حاضر از سوی جمعی از محققان به عنوان بهترین ترجمه قرآن به زبان فارسی شناخته شده است. این کتاب در قطع‌ها و اشکال مختلف به چاپ رسیده است. ۸ ـ شأن نزول آیات قرآن: در این کتاب شأن نزول آیات قرآن طبق بیان تفسیر نمونه توسط یکی از فضلای حوزه علمیّه جمع‌آوری شده است. ۹ ـ سوگندهای پر بار قرآن: در این کتاب به بررسی سوگندها و قسم‌های پر معنای قرآن مجید پرداخته شده است. مجموعه فوق توسط یکی از فضلای حوزه علمیّه جمع آوری شده است. ۱۰ ـ اسلام و کمک‌های مردمی: این کتاب ارائه کننده طرح نسبتاً جامعی از اصول اساسی تعلیمات اسلام بوده و در حقیقت عصاره‌ای از کتاب‌های متعدد است که در رشته های عقائد و فقه اسلام نوشته شده است.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
۴ ـ مثالهای زیبای قرآن: مجموعه بحثهای تفسیر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دو ماه مبارک رمضان است که توسط یکی از فضلای حوزه علمیّه بحث ایشان گردآوری و تنظیم شده است این کتاب در دو جلد و مشتمل بر شصت مثال قرآنی است. ۵ ـ آیات ولایت در قرآن: این مجموعه شامل سلسله بحث‌های تفسیری آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در مورد آیه‌های مربوط به امامان اهل بیت (ع) در قرآن مجید و بحث های مشروحی در ذیل آن آیات است که توسط یکی از فضلای حوزه علمیّه جمع آوری شده است. این مجموعه به زبان عربی نیز ترجمه و منتشر شده است. ۶ ـ والاترین بندگان: محتوای این کتاب، سخنرانی‌های آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در جلسات تفسیر قرآن در مورد آیات «عباد الرحمن» در سوره فرقان و صفات سالکان الی الله است که توسط یکی از فضلای حوزه علمیّه جمع‌آوری شده و یک دوره سیر و سلوک اخلاقی را در بر گرفته است.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
نگاهی به آثار آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی آثار ایشان را می‌توان در یازده بخش دسته‌بندی کرد: ۱) قرآنی ۱ ـ تفسیر نمونه: این تفسیر ۲۷ جلدی نتیجه تلاش مستمر پانزده ساله آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با همکاری جمعی از نویسندگان حوزه علمیّه می‌باشد. این کتاب به زبان عربی و اردو نیز ترجمه شده است. ۲ ـ تفسیر پیام قرآن: این کتاب در ده جلد به سبک تازه‌ای در زمینه تفسیر موضوعی نگاشته شده و یک دوره کامل معارف و عقاید است که به صورت کتاب درسی یا کمک درسی در بعضی دانشگاه‌ها در آمده است. این مجموعه نیز به نام نفحات القرآن به زبان عربی چاپ و منتشر شده است. ۳ ـ اخلاق در قرآن: این مجموعه سه جلدی یک دوره کامل اخلاق اسلامی مشتمل بر اصول و فروع مسائل می باشد که توسط آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و با همکاری جمعی از دانشمندان نوشته شده است. این مجموعه به زبان عربی نیز چاپ شده است.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
خبر انتقال به تبعیدگاه چهارم (جیرفت) آیت‌الله مکارم شیرازی دراین‌باره می‌گوید: «دو سه ماهی در آن جا (انارک) گذشت یک روز خبر آوردند که جای شما عوض شده و باید به تبعیدگاه چهارم، جیرفت. حرکت کنید؛ مامورین و ماشین آماده‌اند! من فکر می‌کردم معنی ندارد که ما خاموش بنشینیم و مانند توپ فوتبال هر روز به سویی پرتاب شویم. راننده خود را فوراً خبر کردم و شبانه از بیراهه به قم آمدم و گفتم بالاتر از سیاهی رنگی نیست و نامه‌ای نوشتم و در انارک گذاشتم که صبح به مامورین بدهند به این مضمون: من برای مشورت با وکیل مدافعم به قم و تهران رفتم؛ جزء غیبت محسوب ندارید!... و اتفاقاً مقارن همین اوضاع، ایام دگرگون شد و عملاً برات آزادی ما صادر گشت.»
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
تبعید به انارک نائین در همین حال کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی شهرستان قم در ساعت ۱۱۰۰ روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۷ بنا به دعوت فرماندار قم تشکیل جلسه داد و محل تبعید آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به بخش انارکِ شهرستان نایین تغییر داد و او در ۹ خرداد ۱۳۵۷ وارد بخش انارک شد.
کاربر ۲۱۶۰۱۹۶

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان