دانلود و خرید کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده تیم م. برا ترجمه محمدرضا توکلی صابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده اثر محمدرضا  توکلی صابری

کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده

معرفی کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده

این اثر سرگذشت فشرده چارلز داروین را روایت می‌کند. مردی خارق‌العاده که نامش به عنوان یکی از نظریه‌پردازان بزرگ و جنجال‌برانگیز تاریخ هستی، ماندگار شد.

آنچه در این کتاب می‌خوانید تحقیقی اصیل در مورد داروین نیست، بلکه ترکیبی از اطلاعات اساسی موجود درباره او همراه با تصاویر است.

این کتاب به شما می‌گوید که نه تنها چارلز داروین یکی از مهم‌ترین انسان‌هایی بوده که تاکنون زیسته است، بلکه او مرد نیکی بود ــ مردِ شرافتمندی که زندگی خانوادگی تحسین‌آمیزی داشته است.

نویسنده درباره این اثر در مقدمه می‌گوید:

نظریه تکامل بی تردید بزرگترین ایده‌ای است که ذهن انسان به آن رسیده است، و ارائه دهنده‌ی آن، چارلز داروین، تأثیرگذارترین دانشمندی است که تاکنون زیسته است. او شیوه‌ی نگرش انسان را به جایگاه خویش در طبیعت تغییر داد. توصیف او از فرایند تکاملی که از طریق انتخاب طبیعی رخ می‌دهد پایه علوم زیست‌شناختی معاصر را تشکیل میدهد، از جمله رشته‌های عملی کشاورزی، پزشکی، و به‌تازگی بیوتکنولوژی.

در مورد زندگی و دوران این مرد بزرگ صدها کتاب و مقاله نوشته شده است، و مسلّم است که نمی‌توانم همه‌ی چیزهایی را که باید بدانیم در یک کتاب کوچک بیاورم. اگر فقط می‌خواهید کتابی درباره‌ی داروین بخوانید، خواندن سرگذشت داروین را که در سال ۱۹۹۱ توسط آدریان دسموند و جیمز مور نوشته شده است به شدت توصیه می‌کنم؛ اگر می‌توانید از عهده‌ی خواندن دو کتاب برآیید زندگینامه‌ی داروین به قلم خودش را هم به آن اضافه کنید. هدف من هم در این کتاب این است که نگاه خصوصی‌تری به زندگی داروین بیاندازم.

پارادوکس‌ها
جیم الخلیلی
شگفتی‌های کیهان
محمداسماعیل فلزی
پیدایش جهان هستی و حیات بر کره‌ی زمین
ابوالحسن حاجی حیدری
آب در گیتی
آرنولد هانس لمایر
داستان خاستگاه انسان و جهان هستی
دیوید کریستین
تاریخچه جهان هستی
محمد علی جعفری
حیات چیست؟ شیمی چگونه می‌شود زیست شناسی
ادی پراس
جهان هستی براساس فیزیک
جیم الخلیلی
چه کسی، چه وقت، چه چیزی را کشف کرد؟
دیوید الیارد
برخورد تمدن‌ها: چالش سنت و مدرنیته
غلامحسین میرزاصالح
تاریخ علم؛ تبیین جهان هستی
استیون واینبرگ
حیات چیست؟ پنج مفهوم بزرگ در علم زیست شناسی
پل نرس
مولکول‌ها؛ علایم حیات
فیلیپ بال
دگرگونی های بزرگ
نیل شوبین
باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی
ورنر گروبر
امی نوتر؛ مادر جبر نوین
مارگارت تنت
معادله خدا
میچیو کاکو
داروین و نظریه تکامل: زندگی و اندیشه‌های او
کریستین لوسن
در جستجوی حیات بیگانه
پیتر لینده
افکار سوم
استیون واینبرگ
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
یادت باشد
محمدرسول ملاحسنی
دختر شینا: خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان
بهناز ضرابی‌زاده
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
از چیزی نمی ترسیدم
قاسم سلیمانی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
مار و پله
فائقه میرصمدی
حاج قاسم
علی اکبری مزدآبادی
کفش باز
فیل نایت
سربلند
محمد علی جعفری
کهکشان نیستی
محمدهادی اصفهانی
آخرین دختر
سمیرا چوبانی
مثل خون در رگ های من
احمد شاملو
در کمین گل سرخ؛ روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
محسن مومنی
داستان من
معصومه عسکری
مردی در تبعید ابدی
نادر ابراهیمی
چراغ سبزها
متیو مک‌کانهی
از چیزی نمی‌ترسیدم
قاسم سلیمانی
قصه زندگی من
احسان قراخانی

نظرات کاربران

mr.soheil
۱۳۹۸/۰۱/۰۷

بسیار عالی برای شروع مطالعه فرگشت

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

اصلا مگه میشه کتاب های علمی و بخصوص کتابهای بیوگرافی بزرگترین استادان علم، بد باشه؟ خیلی مختصر و مفید، کوتاه و جذابه، به نظرم داروین بزرگترین دانشمند جهان در تمام ادوار هستش و حالا حالاها باید در موردش بخونیم.

1984
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

مطالب جالبی گفته البته بجر ۲ صفحه اول که معلوم نیس سخن کیه. قیمتش هم که مفت‌. سپاس طاقچه.

M.ap
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

کتابی جالب و جذاب از سرگذشت انسانی عجیب. صبر ،دقت،پشتکار،تیزبینی،فروتنی واخلاق چارلز داروین قابل تحسین هست و زندگی چارلز داروین بیش از پیش نشان میدهد در زمان و مکان درست بودن تا چه حد قادر است بر شکوفایی یا نابودی

- بیشتر
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۴۰۲/۱۰/۲۴

خیلی خوب بود‌.

کاربر ۸۶۷۸۵۰
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

چارلز داروین یک یهودی فراماسون بود. نظریه تکاملش یک شبه علم است و اثبات نشده..اگر میلیونها میمون و انسان وجود داره..پس میلیونها گونه مابین چرا آثاری ازشون پیدا نشده...برای اطلاعات بیشتر به قسمت اول مستند "بندگان خدا و بردگان شیطان"

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
دانشمندان طرفدار نظریه تکامل، حضرت آدم را اولین انسانی می‌دانند که به مرحله‌ی بالای فهم و تعقل رسید و شرایط دریافت پیام را داشت.
دهقان غذاخوار
داروین نشان داد که هر شکل متفاوت گل در درون یک گونه طوری سازگاری یافته است تا گرده شکل دیگری از گل همان گونه را برای باروری بپذیرد. هنگامی که یک شکل از گل با گرده‌های خودش به طور مصنوعی بارور می شود، زادگان ضعیف‌تری حاصل می‌شود.
دهقان غذاخوار
اسقف در نطق خود رو به هاکسلی (که نمایندگی داروین را داشت) کرد و پرسید که آیا از طرف پدربزرگ یا مادربزرگ خویش است که با میمون خویشاوندی دارد؟ حضار از این توهین به خنده درآمدند. هاکسلی به آرامی برخاست، به اسقف رو کرد و پاسخی به این مضمون داد که اگر قدرت انتخاب بین یک میمون حقیر و شخصیت ممتازی چون حضرت اسقفی که تمسخر را وارد یک بحث علمی می‌کند، داشتم بی‌شک میمون را انتخاب می‌کردم.
kosar ahmadi
تئودوسیوس دوپشانسکی، متخصص برجسته‌ی ژنتیک و شخصیت عمده در تلفیق ژنتیک و تکامل این جمله‌ی مشهور را گفته است: «هیچ چیزی در زیست‌شناسی معنی نمی‌دهد مگر در پرتو تکامل.» آن پرتو ابتدا در حدود دو قرن پیش از این در انگلستان تابید، توسط مردی خارق‌العاده که اکنون به سادگی او را «داروین» می‌خوانیم.
M.ap
دانشمندان طرفدار نظریه تکامل، حضرت آدم را اولین انسانی می‌دانند که به مرحله‌ی بالای فهم و تعقل رسید و شرایط دریافت پیام را داشت.
kosar ahmadi
برده‌ای را پیش صاحب مزرعه آوردند و از او پرسیدند که آیا از زندگی‌اش راضی است. آن برده پاسخ داد که از زندگی‌اش راضی است. فیتزروی گفت که این نشان می‌دهد که بردگی برای بردگان بد نیست. در حالی که داروین نظر او را به تمسخر گرفت و گفت که پاسخ یک برده را در حضور اربابش نباید جدی گرفت.
پویا پانا
بنیادگرایان ضدتکاملی کوشش کرده‌اند تا داروین و بینش مفید او یعنی نظریه تکامل را بدنام کنند. امید است که خواننده دریابد که «داروین» یک واژه زشت نیست و نظریه تکامل بهترین شرحی است که علم می‌تواند در مورد تنوع زیستی جهان طبیعی ارائه دهد. ممکن است حتی یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌هایی باشد که تابحال کسی عرضه کرده است.
kosar ahmadi
واژه‌ی ناشناخت‌گرا (agnostic) را دوستش توماس هنری هاکسلی در ۱۸۶۴ ساخت و خود داروین نوشت که «توصیف صحیح‌تری از وضعیت فکری من است.»
kosar ahmadi
در آن زمان اصولاً هیچ سنگواره‌ی انسانی شناخته شده نبود، به جز چند استخوان نئاندرتال سردرگم کننده که هنوز هیچ توضیحی برای آن وجود نداشت. استرالوپتیکوس (میمون آدم‌نما یا «حلقه‌ی مفقوده») هنوز شناخته نشده بود. با این حال داروین به درستی استدلال می‌کرد، بر اساس زیست جغرافیایی، آفریقا مهد تکامل انسان است. این موضوع از آن زمان تاکنون با وفور گونه‌های استرالوپتیکوس که فقط در آفریقا پیدا شده است توسط یافته‌های حاصل از DNA تأیید شده است.
kosar ahmadi
اراسموس داروین توضیحی طبیعی برای منشأ و پیدایش حیات ارائه می‌کرد. او در کتابش زئونومیا Zoonomia که در سال ۱۷۹۴ منتشر شد، از حرکت گیاهان بالارونده، باروری متقابل در گیاهان، و اهلی کردن حیوانات بحث کرده بود. در آثار دیگرش نیز در مورد مکانیسم توارث و انتخاب جنسی اظهارنظر کرده بود. این زمینه‌های آشنای داروینی را برای این ذکر می‌کنم تا محیط روشنفکرانه‌ای را که پدر چارلز و خود چارلز در آن به‌دنیا آمدند نشان دهم.
kosar ahmadi

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان