دانلود و خرید کتاب ازدواج موفق عباس رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ازدواج موفق اثر عباس رحیمی

کتاب ازدواج موفق

نویسنده:عباس رحیمی
انتشارات:نشر جمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ازدواج موفق

زن و شوهر جوانی که در آغاز زندگی‌‏اند و هنوز بسیاری از فراز و نشیب‏های آن را پشت سر نگذاشته‌‏اند، باید اصول خاصی را رعایت کنند تا دچار لغزش و اشتباه در زندگی مشترک نگردند. پس از ریشه‏‌یابی یک زندگی تلخ و ناکام ـ که گاهی به مشاجره و احیاناً جدایی منجر می‏‌شود ـ آشکار می‏‌گردد که هر دو طرف یا یکی از آن‏ها به پاره‏‌ای از اصولی که در کتاب حاضر از آن سخن خواهیم گفت، عمل نکرده‌‏اند و عاقبت به جایی ختم شده است که نباید. برای اینکه یک زندگی شیرین و عاشقانه به زندگی تلخ و ناگوار تبدیل نشود، باید از همان روزهای نخست به مقرّرات زندگی پای‏بند بود؛ به عبارت دیگر، ازدواج، قبول یک مسئولیّت است. اگر کسی به مقرّرات این زندگی و اهمیّت آن آگاه نباشد، شایسته ازدواج نیست. در این کتاب، یک سلسله مسائل اصولی را ـ که در تداوم زندگی مشترک و موفقیت آن نقشی حیاتی دارند ـ به‌‏صورت بسیار خلاصه و ساده بیان می‏‌کنیم و مطالعه آن را در آغاز زندگی به همه زوج‏های جوان یا جوان‏های در حال ازدواج ـکه خواهان ازدواج موفق هستندـ توصیه می‌‏کنیم.

نظرات کاربران

Peyvand
۱۳۹۵/۰۷/۱۴

دوستان وقتی بالاترین و بهترین دین اسلامه چرا نباید از آرمان ها و سبک های اسلامی استفاده کرد ؟! واقعا این کتاب مفیده برای ازدواج .

soheil
۱۳۹۴/۰۶/۱۱

کتاب خیلی خوبیه برای افرادی که میخوان خواستگاری برن و تشکیل خانواده بدن و دنبال معیارهایی برای انتخاب همسر هستند کتاب فوق العاده ای هستش ...

EBRAHIM
۱۴۰۱/۰۲/۰۲

خیلی کتاب خوبی بود،خیلی نکات خوب رو در بر داشت و بیانش هم خیلی راحت و روان بود.

صاد. عاشوری
۱۴۰۰/۰۸/۰۹

کتاب جالبی نبود.

احمدخطر
۱۴۰۲/۰۴/۲۹

کتاب خوبیه تا حدودی ادم رو توی تصمیم گیری راهنمایی میکنه .مطالب ساده و دسته بندی شده ای داره

کاربر ۱۱۸۷۲۳۹
۱۳۹۹/۰۴/۲۰

جالب نیست اصلا

خدای گودریدز
۱۳۹۴/۱۲/۱۳

کتاب رو مطالعه کردم . متاسفانه فقط ازدواج از نظر اسلام مورد ارزیابی قرارگرفته و وسنت های زمان پیامبر مقایسه میشود که در حال حاضر هیچ یک را نمیتوان انجام داد . متاسفانه این کتاب به درد ازدواج کننده ها

- بیشتر
رضا لعل
۱۳۹۵/۰۵/۱۴

اصلا کتاب خوبی نیست و‌در مقایسه با نویسندکان خارجی‌حرف علمی واسه گفتن نداره صرفا استناد به احادیث شده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
ايشان در حديث ديگری فرمودند: آنقدر جبرئيل در مورد زنان سفارش کرد که تصوّر کردم روا نيست شوهر حتی به او اُفّ بگويد.
JavadZamani
قرآن کريم، ازدواج را لازمه تمام هستی می‌داند: «مِنْ کلِّ شَی‌ءٍ خَلَقْنا زَوْجَيْنِ. ..»؛ ما از هر جنس دو جفت آفريديم. زوجيّت در تمام هستی حاکم است
negin
رسول‌خدا صلی‌الله‌عليه‌و‌آله فرمود: ما مِنْ شابٍّ تَزَوَّجَ فِی حَداثَةِ سِنّهِ اِلاّ عَجَّ شَيْطانُهُ، يا وَيْلَهُ، يا وَيْلَهُ، عَصَمَ مِنِّی ثُلُثَی دِينِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ الْعَبْدُ فِی الثُّلُثِ الْباقِی. هر جوانی در سنّ کم ازدواج کند، شيطانِ او ناله می‌کند و می‌گويد: وای بر من! وای بر من! دو سوّم دين خود را از دست من حفظ کرد. پس بايد مراقب يک سوّم ديگر باشد. » رسول‌خدا صلی‌الله‌عليه‌و‌آله می‌فرمايد: شِرارُ مَوْتاکمْ الْعُزّابُ. بدترين مردگان شما، مجرّدها هستند. و نيز فرمود: شِرارُکمْ عُزّابُکمْ رَکعَتانِ مِنْ مُتَأَهِّلٍ خَيرٌ مِنْ سَبْعينَ رَکعَةٍ مِنْ غَيْرِ مُتَأَهِّلٍ. بدترين شما مجرّدها هستند. دو رکعت نماز از شخص متأهّل، بهتر از هفتاد رکعت نماز غير متأهّل است.
negin
معيارها با توجّه به تفکر افراد و خانواده‌ها متفاوت است. برخی، ثروتمند بودن را معيار خوبی می‌دانند، گروهی زيبايی را ملاک انتخاب می‌دانند، بعضی سواد و درآمد کافی را دليل انتخاب خوب می‌دانند، عدّه‌ای هم نام، شهرت و. ... شايد معيارهای ياد شده هر کدام در جای خود بتواند تا حدودی آرزوهای طرف مقابل را از ازدواج برآورده سازد؛ ولی هيچ‌کدام تعهّدآور نيست تا بتواند به دوام زندگی و موفقيت و کاميابی آن کمک کند؛ به‌همين دليل هر کدام از آن معيارها دچار تزلزل گردد يا معيار ديگری جايگزين آن شود، زندگی دچار تزلزل می‌گردد؛ زيرا صفا و صميميّت محصول هيچ‌کدام از معيارهای ياد شده نيست.
zahra HadiA
مَنْ اَحَبَّ اَنْ يَلْقَی اللَّهَ طاهِرا مُطَهَّرا فَلْيَلْقَهُ بِزَوْجَةٍ. هرکس دوست دارد خدا را پاک و پاکيزه ملاقات کند، او را در حال داشتن همسر ملاقات نمايد. اَلْمُتَزَّوِجُ النّائِمُ اَفْضَلُ عِنْدَ اللّهِ مِنَ الصَّائِمِ الْقائِمِ الْعَزَبِ. آدم متأهّل، خوابش بهتر از عبادت آدم مجرّد است. در حديث ديگر فرمود: ازدواج نيمی از عبادت است
negin
امام رضا عليه‌السلام فرمود: خانمی خدمت امام باقر عليه‌السلام آمد و گفت: من قصد ندارم هيچ‌گاه ازدواج کنم. حضرت فرمود: برای چه قصد نداری ازدواج کنی؟ گفت: به خاطر ثوابش. فرمود: اگر اين کار خوب بود فاطمه زهرا از تو [بر آن کار] سزاوارتر بود. رسول‌خدا از مردی پرسيد: ازدواج کرده‌ای؟ عرض کرد: خير! حضرت فرمود: پول داری؟ عرض کرد: آری! حضرت فرمود: «تَزَوَّجْ وَ اِلاّ فَأَنْتَ مِنَ الْمُذْنِبِيِنَ؛ ازدواج کن وگرنه تو از گناهکاران خواهی بود. » همچنين فرمود: مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ اَحْرَزَ نِصْفَ دينِهِ فَلْيَّتَقِ اللّه‌َ فِی النِّصْفِ الباقی. هرکس ازدواج کند، نصف دين او کامل شده، پس مراقب نصف ديگر باشد.
negin
رسول‌خدا صلی‌الله‌عليه‌و‌آله می‌فرمايد: اِنَّ الرَّجُلَ لَيُؤْجَرُ فی رَفْعِ اللُّقْمَةِ اِلی فی اِمْرَئَتِهِ. مرد با گذاشتن لقمه در دهان همسرش مأجور می‌شود.
reza.m.1001
کسی که می‌خواهد ازدواج کند، دو رکعت نماز بخواند و سپس به سجده رود و صد مرتبه «اَسْتَخِيرُ اللَّهَ بِرَحْمَتِهِ» بگويد و آن‌گاه هرچه به دل او خطور کرد عمل کند؛ زيرا وقتی صد مرتبه از خداوند طلب راهنمايی کرد خدا او را به آن سمتی که صلاح باشد، هدايت می‌کند.
ZRA98
آوردن جمله‌های عاشقانه، مانند: دوستت دارم، فدايت شوم، می‌ميرم برايت، يک موی تو را به ديگران نمی‌دهم و. ..
ابراهیم ن
رسول‌خدا صلی‌الله‌عليه‌و‌آلهفرمود: «اگر قرار بود به کسی اجازه دهم که برای کسی جز خدا سجده کند، به زنان می‌گفتم که بر شوهران خود سجده کنند. » مرد نيز بايد به همسر خويش عشق بورزد، او را با تمام وجود دوست داشته باشد و به او بگويد که تو را دوست دارم که اين جمله هرگز از دلش بيرون نخواهد رفت.
ابراهیم ن

حجم

۱۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۲۰۰
تومان