دانلود و خرید کتاب دختر بابا مورین مورداک ترجمه ساره سرگلزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دختر بابا

کتاب دختر بابا اثر مورین مورداک است که در دسته‌ی کتاب‌های روان‌شناسی قرار می‌گیرد. این کتاب با ارائه‌ی مستندات و مصاحبه‌هایی که نویسنده در طول زندگی کاری خودش انجام داده است، آثاری از نظریه‌های روانشناس معروف «کارل گوستاو یونگ» را درون خود دارد.

درباره کتاب دختر بابا

یکی از روابطی که امروزه در جامعه بسیار کم مورد بررسی قرار گرفته، روابط بین پدران و دختران است. این رابطه، سرشار از توقع و ناکامی، تحسین و نادیده‌انگاری، عشق و طرد شدن است. قهرمان زندگی بیشتر دختران در زندگی، پدرشان هستند. پدر مردی با قدرت و پشتیبانی برای دخترش است که برای ساختن زنی مستقل و بااراده سعی دارد نیازهای مادی و عاطفی او را برطرف کند و سعی می‌کند تا از او زنی مستقل و بااراده بسازد. اما گاهی بعضی از پدرها در شیوه‌ی پدری کردن خودشان به‌صورت ناخواسته دچار افراط می‌شوند. این رابطه‌ی پدر و دختر به مرحله‌ای می‌رسد که دختر سوگلی پدر است و نامش دختر بابا است.

مورین مورداک کتاب دختر بابا را به زبان ساده و در دو قسمت نوشته است. نویسنده در بخش اول انواع مختلف پدری‎کردن را به ما نشان می‌دهد. بخش اول کتاب با نام «دختر بابا چگونه فردی است» سه فصل جداگانه دارد. مورین مورداک در این قسمت می‌گوید که نوع و کیفیت روابط دختران با پدرانشان بر آینده و مهم‌تر از آن در شناخت خود و توانایی دختر تاثیر‌ می‌گذارد. مورداک در شروع کتاب دختر بابا بیان می‌کند که شناخت انواع مختلف شیوه‌های پدری کردن بر ابعاد گوناگونی از زندگی فردی و اجتماعی زن تاثیر می‌گذارد. او در ادامه‌ی قسمت اول راهکارها و تجربیات خود را ارائه‌ می‌دهد.

بخش دوم کتاب «دختران بابا در دنیا» نام دارد. در این بخش مورین مورداک الگوی کهن پدر در جامعه‌ی امروزی را برای ما تجسم می‌کند. نویسنده در اینجا توضیح می‌دهد که دختران بابا دوست دارند همیشه و همه‌جا پدرانشان از آن‌ها محافظت کنند و او را تامین کنند به همین دلیل از او یک قهرمان می‌سازند. نویسنده با تکیه بر نظریه یونگ توضیح می‌دهد که همین الگوی کهن برای پدر هم نسبت به فرزند خود وجود دارد.

سبک ارتباطی یک دختر با پدرش، در روابط آتی او با مردان تأثیر درازمدتی دارد. همچنین، این رابطه بر مسائل مربوط به جنسیت، خلاقیت، معنویت نیز تاثیر می‌گذارد. تمرکز کتاب دختر بابا نوشته مورین مورداک بر رابطه بسیار پیچیده و در عین حال قدرتمند میان دختر بابا و پدرش است.

چرا باید کتاب دختر بابا را مطالعه کنیم؟

این کتاب به دختران و والدین کمک می‌کند تا روابطشان را براساس اصول درست و صحیح شکل دهد. این کتاب به والدین و فرزندان کمک می‌کند تا بدانند که در عین محبت و توجه باید مانع وابستگی‌های شدید شوند. کتاب دختر بابا با عنوان «دختر بابا؛ موهبت ها و مصیبت‌های دختر بابا بودن» به بسیاری از سوالات تربیتی پاسخ می‌دهد.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب روابط بین پدران و دختران را به زبان ساده تشریح می‌کند. این به این معنی نیست که مادران نباید این کتاب را بخوانند بلکه این کتاب روانشناسی به والدینی که فرزند دختر دارند و افرادی که قصد فرزنددار شدن هم دارند توصیه می‌شود.

درباره مورین مورداک

مورین مورداک متولد سال ۱۹۴۵ در آمریکا، روانکاو خانواده است و در کشورهای متفاوتی تدریس کرده است. او با آثار معروفش از جمله: ژرفای زن بودن‌، دختر بابا و کتاب‌های دیگری که با موضوع زنان نوشته شده، شناخته می‌شود. همچنین او یک نویسنده‌ی بین‌المللی است و بیشتر کتاب‌هایش را بر‌اساس تئوری و روانشناسی تحلیلی پروفسور یونگ می‌نویسد و بسیار بازخورد و انتقاد‌های مثبت جهانی داشته است.

همچنین او عضو هیئت‌مدیره‌ی چند موسسه‌ی روانشناسی است و آثارش به چند‌ین زبان ترجمه و در سراسر جهان با اسقتبال زیادی روبه‌رو شده است. او در کتاب‌هایش به طرز باورنکردنی برای برطرف کردن حس نارضایتی و سوق زنان به زندگی کردن و لذت بردن با کاربردهایی موثر به آنها کمک می‌کند.

فهرست کتاب دختر بابا

بخش اول: دختر بابا چگونه فردی است؟

1. دختران بابا

2. هویت فردی: دختر بابا بودن یعنی چه

3. دختر بابا و تمایلات جنسی

بخش دوم: دختران بابا در دنیا

4. پدر قهرمان / دختر تقدیر

5. مراقبت یا قطع خلاقیت

6. بانوان و قدرت

7. بانوان و معنویت

8. دیگر نمی‌خواهم دختر بابا باشم

9. آشتی با پدر

پیوست: برای پدران آینده

منابع و مآخذ

تکه هایی از کتاب دختر بابا

رقابت با پدری قدرتمند : قدرت، مسئله‌ی پیچیده‌ای است. بسیاری از بانوان، به خاطر سوء‌استفاده‌ای که مردها از قدرت کرده‌اند، از قرار گرفتن در موضع قدرت اجتناب می‌ورزند. بانوان می‌گویند که نمی‌خواهند تداوم مدل مردانه قدرت باشند؛ مدلی که بر سلطه‌جویی و سلسله مراتب تکیه دارد و مستلزم دسته‌بندی و جداسازی افراد است. با این وجود بسیاری از دختران بابا که پدرانی قدرتمند دارند به دنبال تقلید از پدرانشان هستند و می‌خواهند بر اساس توانایی‌های خود قدرت سلسله مراتبی را به دست آورند؛ آنها این نکته را می‌پذیرند که استفاده از قدرت و مقام هم مثبت است و هم لازمه ایجاد تغییر و دستیابی به اهداف. برای آن‌ها، قدرت واژه‌ای کثیف نیست. دسته‌ای دیگر از دختران بابا که پدران قدرتمندی داشته‌اند، بنا به دلایل شخصی از همه انواع قدرت امتناع می‌کنند. پدران آن‌ها قدرت را به روابط ترجیح داده‌اند و بنابراین این دختران عواقب این مسئله را تجربه کرده‌اند، به همین دلیل نمی‌خواهند به همان انتخاب پدر دست بزنند. پدر چنین دختری، او، مادر و خواهر و برادرهای او را قربانی ساخته است، بنابراین او با چنین وضعیتی آشنا است. حتی وقتی پدر شغلی تحسین‌برانگیز و قهرمانانه داشته باشد، دختر بابا - که دختر محبوب پدر است - به خاطر نبود زمانی که بتواند در کنار پدر بگذراند بسیار غمگین می‌شود؛ او احساس می‌کند گوشت قربانی است.

نظرات کاربران

شاپرک
۱۳۹۸/۰۴/۱۴

ازونجایی که خودمم یه دختر بابام، خیلی خوندنش بهم کمک کرد ولی پیشنهادم اینه اگه میخواین در مورد رابطه بچه ها با والدینشون بیشتر بدونین کتاب عاشقی یعنی جدایی بنیاد فرهنگ زندگی بیشتر به دردتون میخوره خیلی خوبه روزی برسه که

- بیشتر
NastaranKhalilian
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

این کتاب راهنمای بسیار خوبی برای خیلی از دخترانی میتونه باشه که رابطه ی کمرنگ با مادر و پررنگ با پدر دارند و شما رو متوجه می کنه که چقدر ارتباط با پدر روی روابط شما با جنس مخالف تاثیر

- بیشتر
Fateme Hashemi
۱۳۹۸/۰۳/۲۰

وقتی خلاصه معرفی کتاب رو خوندم به نظرم رسید کلا در ارتباط با روابط دختر با پدر هست واسه همین خریدمش ولی بعد متوجه شدم فقط در خصوص یه نوع از این ارتباط ها هست و خورد تو ذوقم. چون

- بیشتر
Miral
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

من خیلی دوستش داشتم و بسیار هم کاربردی بود و هم بینش خوبی رو برای روابط دختر و پدر میده! من خودم دختر بابا هستم و با این کتاب تا حد خیلی خوبی تونستم مسائلم رو بهبود ببخشم

Fateme Rn
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

کتاب به مسائل میان دختران و پدران بخصوص آن دسته ای که رابطه نزدیکی با هم دارند ، تاثیر رفتار پدر بر خودشناسی دختران و راه های دستیابی دختران به هویت مستقل می پردازد.نوشتار بسیار ملموس و کاربردی بود. پیشنهاد

- بیشتر
Elahe
۱۳۹۹/۱۲/۱۳

کتاب بسیار خوب و عالی هست . خوندن این کتاب برای خانم ها و آقایون بسیار مفید هست و توصیه میکنم.

Golnaz Javaheri
۱۳۹۸/۱۲/۰۸

یکی از بهترین کتاب هایی که در حوزه ی خود شناسی مطالعه کردم.

کاربر۴۴۰۰۹۷۸
۱۳۹۷/۰۴/۲۳

کتآب رو هنوز نخوندم ولی اسمش قشنگه....معنای اسمم...دختر پدر..زینت پدر.... دخترا برای پدراشون خیلی عزیزن...فقط گاهی اون غرور مردانه مانع از ابراز این دوست داشتن میشه...مهم نیست...مهم اینه که پدر من مغرور ترین مرد زندگی ام تو نگاهش معلومه که دوستم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
پدری که با احساسات خود قطع ارتباط کرده باشد، نمی‌تواند به احساسات دخترش توجه و با آن‌ها همدلی کند. در عوض، در مقابل بروز احساسات او می‌ایستد. مثلاً ممکن است هنگامی که دخترش دارد گریه می‌کند، غم او را کم‌ارزش کند، آن را به تمسخر بکشد، او را نادیده بگیرد یا با داستانی حواس او را پرت کند تا بدین طریق مانع بروز غم و اندوه خود گردد. در چنین شرایطی ممکن است به دخترش بگوید "آبغوره نگیر" یا "به اتاقت برو". بنابراین دختربچه یاد می‌گیرد که بروز احساساتش در حضور پدر امن نیست؛ پدر به احساسات او توجهی نمی‌کند.
Golnaz Javaheri
از آنجایی که یک دختر بابا در دوران کودکی رابطه‌ای نیرومند و مثبت با پدرش داشته، در دوران بزرگسالی در درجه اول با او همانندسازی می‌کند، طرفدار مردها و قدرت مردانه است و دیدگاه‌ها و ارزش‌های بانوان را در درجه دوم اهمیت می‌داند.
دختر دریا
هنگامی که دختر بابا تصمیم به ازدواج می‌گیرد، دلبستگی و وابستگی او به پدر، مانعش می‌شود. دختر بابا نمی‌تواند در این دنیا مردی را بیابد که با تصویر آرمانی‌شده او از پدر "کامل" خودش هماهنگ باشد، همچنین به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد به او نزدیک شود و سعی کند مانند تصویر ذهنی او از پدرش باشد. او دائم شکایت دارد که مردها آن توجهی را که او سزاوار آن است به او نمی‌دهند و با این بهانه از صمیمیت اجتناب می‌کند
دختر دریا
او از خودش و دیگران انتظارات زیادی دارد، درک چندانی از محدودیت‌ها ندارد و به طور کلی هنگامی که به درخواست او پاسخ منفی داده شود باز هم از خواسته خود دست برنمی‌دارد.
دختر دریا
هنگامی که یک دختر بابا دیگر پدرش را مسئول دست نیافتن او به آرزوهایش نمی‌داند، از تقلا کردن در جهت جدایی از پدر نیز رها می‌شود. هنگامی که او زخم‌های حاصل از رابطه‌اش با پدر را التیام دهد، می‌تواند کاملاً بر زندگی خودش متمرکز شود. دیگر نیازی نیست که او خودش را ثابت کند و دیگر نیاز ندارد که یک مرد تصمیماتش را تأیید کند. او آزاد است که به همسرش عشق بورزد و به او احترام بگذارد و رابطه‌ای همراه با درک متقابل داشته باشد. می‌تواند از مهارت‌ها و تخیلاتش برای تأمین زندگی خود و محافظت از خود استفاده کند. او قادر است در مورد آرزوها و بلندپروازی‌هایش و یا فقدان آن‌ها، با خودش صادق باشد؛ از آن پس هنگامی که آرزویی داشته باشد انرژی برآورده ساختن آن را نیز خواهد داشت.
Golnaz Javaheri
دختر بابا به هر قیمتی از پدرش تقلید می‌کند.
دختر دریا
دختر بابا در گذشته همیشه محبوب پدر بوده و به همین دلیل احساس می‌کند فرد خاصی است و انتظار دارد دیگران هم رفتار خوبی با او داشته باشند.
دختر دریا
فصل یک: دختران بابا یکی از روابطی که امروزه بسیار کم مورد بررسی قرار گرفته، رابطه میان پدران و دختران است. این رابطه، سرشار از توقع و ناکامی، تحسین و نادیده‌انگاری، عشق و طرد است. سبک ارتباطی دختر با پدرش، تأثیر درازمدتی روی روابط آتی او با مردانی دارد که معشوق، همسر، دوست، رئیس و یا همکار او هستند. همچنین، این رابطه بر مسائل مربوط به جنسیت، خلاقیت، معنویت و نیز توانایی او برای ابراز خویشتن و اظهار عقایدش در دنیا تأثیر می‌گذارد. در صورتی که رابطه میان دختر و پدر مورد بررسی قرار نگیرد، بر احساس شایستگی، قدرت و اقتدار زن در زندگی شخصی و اجتماعی او تأثیر می‌گذارد. شیوه‌های "پدری کردن" انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها مسائل و عقده‌های مخصوص به خود را در بردارد. در این میان، شیوه "پدر خوب" حداقل پیچیدگی را دارد؛ چنین پدری دخترش را بدون چشمداشت دوست می‌دارد و به او کمک می‌کند که به بانویی خودکفا تبدیل گردد و هنگامی که در کنار مردان قرار می‌گیرد بتواند خودش باشد.
mahboobeh
کارل گوستاو یونگ از اصطلاح سایه برای توصیف بخشی از روان استفاده کرد که ویژگی‌های آن با تصویری که فرد از خود دارد، هماهنگ نیست: مثلاً اغلب ما حاضر نیستیم بپذیریم که می‌توانیم خودخواه، ضعیف یا سرشار از خشم باشیم.
شاپرک
بالاخره تسلیم شدم و به پدرم مبدل گشتم ...
دختر دریا

حجم

۲۸۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۲۸۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
۴۹,۲۰۰
۴۰%
تومان