دانلود و خرید کتاب ماه‌ترین باقر شریف القرشی ترجمه محمد صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماه‌ترین

کتاب ماه‌ترین (تحقیق در زندگی‌نامه و کرامات حضرت ابوالفضل العبّاس علیه‌السلام) نوشتهٔ باقر شریف القرشی با ترجمهٔ محمد صالحی و غلامرضا حمصیان کاشانی در انتشارات موعود عصر چاپ شده است.

درباره کتاب ماه ترین

«ماه‌ترین» داستان زندگی سقای تشنه‌ٔ کربلا، مرد ادب و عشق، ابوالفضل العباس (ع) است. «باقر شریف قریشی» این کتاب را در چند بخش نگاشته‌است:

بخش اول به زندگی‌نامه‌ٔ حضرت، مادر ایشان و نسب شریف ایشان پرداخته‌است.

بخش دوم، به معرفی سرزمین کربلا، بخشی از واقعه‌ٔ عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و بخش سوم به شهادت ایشان اختصاص یافته‌است.

جالب اینجا است که شریف قریشی، نویسنده‌ٔ زندگی‌نامه‌ٔ اهل بیت (ع)، با پایان‌یافتن ماجرای شهادت حضرت عباس (ع)، داستان زندگی او را به پایان نرسانده‌ است بلکه در بخش چهارم و پنجم این کتاب به کرامات و فضایل ایشان پرداخته که پس از شهادت ایشان کشف و ضبط شده‌است.

امام زین العابدین (ع) که از مؤسسان تقوا و فضیلت در اسلام است، مداوم برای عمویش عباس طلب رحمت می‌کرد و عظمت و عزّت جان‌فشانی‌های استثنایی او را برای برادرش حسین (ع) یادآور می‌شد و از جمله می‌فرمود که:

«خدا عمویم عباس را رحمت کند، او احترام گذاشت و خوب از عهده‌ٔ امتحان برآمد تا جایی برای برادرش جان‌فشانی کرد که دست‌هایش قطع شد. خدا به او دو بال عطا کرد که با ملائکه در بهشت پرواز می‌کند، آن‌گونه که برای جعفربن‌ابی‌طالب بود و برای عباس نزد خدای تبارک و تعالی منزلتی است که همه‌ٔ شهدا روز قیامت به او غبطه می‌خورند» .

کتاب ماه ترین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به افرادی که مایل هستند دربارهٔ واقعهٔ کربلا اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ماه ترین

«پدر: امّا پدر کریم سید ما عبّاس (ع)، امام امیرالمؤمنین (ع)، وصی رسول الله (ص)، دروازۀ شهر علم او و شوهر حبیبۀ او است. او اوّل کسی است که به خدا ایمان آورد و رسالت پیامبر را تصدیق کرد. نسبت او به پیامبر اکرم (ص) به منزلۀ نسبت هارون است به موسی. او قهرمان اسلام و اوّل جنگجو برای اعتلای کلمۀ توحید است. او با اقربا و خویشان و غیر آن‌ها به خاطر نشر رسالت اسلام و اشاعۀ اهداف عظیم آن جنگید و در برابر این امام بزرگوار همۀ فضایل دنیا کم است، احدی با او در فضل و عمل برابر نیست و او به اجماع همۀ مسلمانان مؤثرترین شخصیت علمی در استعداد و نبوغ بعد از رسول‌الله (ص) است. او بی‌نیاز از بیان و تعریف است. فضایل و مناقب او تمام دنیا را پر کرده است و برای عبّاس (ع) از لحاظ شرف و فخر کافی است که شاخه‌ای از این درخت امامت و برادر دو سبط رسول خدا (ص) است.

مادر: مادر مکرّم ابوالفضل العبّاس (ع)، سیدۀ زکیه، فاطمه، دختر حزام بن خالد است. پدر او حزام از ستون‌های شرف در عرب است. از شخصیت‌های بزرگوار در سخاوت و شجاعت و مهمانداری و میزبانی است و خانواده‌اش از بهترین خاندان عربی است که معروف به کمک‌رسانی و شهامت‌اند و جماعتی از آن‌ها به تیراندازی و شجاعت مشهورند و از جملۀ آن‌ها:

۱ ـ عامربن طفیل: او برادر عمره جدّۀ اوّل امّ‌البنین و از زیرک‌ترین سواران عرب در شجاعت و جنگجویی بود. اسم او در میان عرب و غیر عرب شایع و شهرت عظیم او به قیصر روم نیز رسیده بود. اگر گروهی از عرب بر او وارد می‌شد، در صورتی که بین آن گروه و عامر نسبتی بود آن‌ها را اکرام و تجلیل می‌کرد وگرنه از آنان روی می‌گرداند.»

نظرات کاربران

sadeghi
۱۳۹۷/۰۵/۲۵

سلام دوستان،من فایل نمونه کتاب را خواندم که برای من حدود۱۸۰ صفحه میشدکه خودش یک کتاب کوچک است،مطالب خیلی خوب ومتن روانی داشت،به دوستانی که نمی توانند این کتاب را تهیه کنند پیشنهاد میکنم فایل نمونه را مطالعه بفرمایند نکات

- بیشتر
السلام علیک یاقمربنی هاشم
۱۳۹۷/۰۵/۲۵

عالی👉

mahdi.ch73
۱۳۹۷/۰۲/۰۸

بی نظیر

حی بن یقظان
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

الهی من و همه خانواده ام قربون این ماه ترین بریم. بخوانید و با حضرت ماه عشق کنید.

mahdi
۱۳۹۹/۰۵/۰۲

خیلی خیلی عالیییی

کاربر ۱۰۲۵۵۸۳
۱۴۰۱/۰۵/۰۵

عالی

کاربر ۳۲۷۸۶۴۰
۱۴۰۰/۰۳/۲۰

برنامه ی عالی هست فقط پی دی اف بشدخوب می شد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
سلام بر تو ای ابوالفضل که در زندگی و شهادتت پیام‌آور امنیت و آرامش برای همۀ ارزش‌های انسانی بودی و کافی است که تو تنها نمونۀ شگفت برای شهدا هستی، کسانی که قلّۀ مجد و شرف را در دنیای عرب و اسلام تصرّف کردند.
السلام علیک یاقمربنی هاشم
ابوالفضل العبّاس (ع) به خاطر اصول عالی اسلام که شعار آن را سرور آزادگان، برادرش، امام حسین (ع) بلند کرده بود به شهادت رسید. نکتۀ مهم این بود که حکم قرآن برقرار شود و عدل بین مردم نشر پیدا کند و خیرات زمین بین آن‌ها توزیع شود. در واقع ابوالفضل (ع) به خاطر آزادی و بازگرداندن کرامت انسان مسلمان به شهادت رسید
sadeghi
در دنیا نسبی بالاتر و عالی‌تر از نسب ابوالفضل (ع) نیست. او از ریشۀ خاندان علوی است که برترین و شریف‌ترین خاندانی است که انسانیت در همۀ دوران خودش، آن را شناخته است
sadeghi
وقتی در روز عاشورا بر آب مستولی شد و دست در زیر آب فرو برد و خواست بنوشد در حالی که قلب نازنینش از شدّت تشنگی می‌سوخت؛ در این لحظات آتشین به یاد عطش برادرش، مصیبت اهل بیت (ع) را به یاد آورد و شرف نفس و علوّ ذات، او را وادار کرد که آب را بر روی آب ریخته، مواسات را در این محنت جانکاه مراعات کند.
sadeghi
این کتاب هدیه‌ای است به قهرمان عقیده و جهاد و پرچم‌دار حسین در کنار رود فرات. به خون سرخ تو که همواره و در هر زمان و مکان تاج و تخت ستمگران را می‌لرزاند. به تو، ای کسی که خون پاکت با آب گوارای فرات در هم آمیخت تا با حروفی از نور داستان غم‌انگیز قهرمانی حسین را بنگاری.
sadeghi
«امّ‌البنین از زنان فاضله و آشنا به حقّ اهل بیت (ع) بود و در دوستی آن‌ها خالص و در مودّتشان ناب بود و برای او نزد آن‌ها جایگاه و مقام بالایی بود. زینب کبری (ع) پس از رسیدن به مدینه او را دید و برای چهار فرزندش به او تسلیت گفت».
sadeghi
این بانوی بزرگوار، امّ‌البنین به رعایت دو سبط رسول الله (ص) و دو گل او و سیدهای جوانان بهشت حسن و حسین (ع) همت گمارد. آن‌ها در او عطوفت و مهربانی را دیدند که جبران‌کنندۀ ناراحتی آنان از مرگ مادرشان بود. مادری که چون گل زود پرپر شد و با فقدان خود دنیایی از حزن و اندوه در دل آنان به جای گذاشت. در دل این سیده، امّ‌البنین محبتی از حسن و حسین (ع) به وجود آمده بود که نسبت به اولادهایش نبود، آنان که چشم از کمال و ادبشان خیره می‌شد. امّ‌البنین فرزندان رسول الله را در خدمت و مراعات بر فرزندان خودش مقدم می‌داشت. تاریخ زنی را نمی‌شناسد که فرزندان شوهرش را بر فرزندان خودش مقدم بدارد، و آن را واجب دینی بشمارد.
sadeghi
قهرمانی‌های ابوالفضل (ع) همیشه حدیث مردم در عصرهای مختلف است، تاریخ، مردی نظیر او که هموم و مصایب بر دوش او سنگینی کند و در همین حال بر لشکری مجهز به تمام آلات جنگی با ده‌ها هزار نفر سواره و پیاده بتازد و بالاترین خسارات از لحاظ تعداد و لشکریان به آن‌ها وارد کند سراغ ندارد.
sadeghi
این کتاب هدیه‌ای است به قهرمان عقیده و جهاد و پرچم‌دار حسین در کنار رود فرات. به خون سرخ تو که همواره و در هر زمان و مکان تاج و تخت ستمگران را می‌لرزاند. به تو، ای کسی که خون پاکت با آب گوارای فرات در هم آمیخت تا با حروفی از نور داستان غم‌انگیز قهرمانی حسین را بنگاری.
sadeghi
قابل ذکر است که فاجعۀ کربلا و آنچه به امام حسین (ع) از مصیبت و ظلم آشکار رسید، چیزی جز نتایج مباشرت به انحرافات نیست. انحرافات سیاسی از جانب حکام و مسئولانی که به دستگاه حکومتی به نظر محلّ غنیمت و وسیله‌ای برای ثروت می‌نگریستند و توجه نداشتند که اسلام دولت را وسیلۀ خدمت به جامعه و وسیله‌ای برای پیشرفت زندگی فکری و اقتصادی می‌شناسد و اینکه حکومت نزد خدا مسئول اقتصاد امّت و بر آن واجب است که شدیدترین احتیاط را در این‌باره بنماید. رئیس دولت و شخصی از دستگاه دولتی حق ندارد که هر چه خواست از اموال دولتی را بردارد.
sadeghi

حجم

۱۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان