دانلود و خرید کتاب گلی از بوستان خدا (جلد اول) زهره گنجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلی از بوستان خدا (جلد اول) اثر زهره گنجی

کتاب گلی از بوستان خدا (جلد اول)

معرفی کتاب گلی از بوستان خدا (جلد اول)

کتاب «گلی از بوستان خدا (جلد اول)» نوشتۀ زهره گنجی و ویراستۀ مرضیه دزفولیان زاده است و انتشارات فکرونه آن را منتشر کرده است. این کتاب ۱۰ سوره از قرآن در قالب شعر و تصاویر زیبا به کودکان آموزش می‌دهد.

درباره کتاب گلی از بوستان خدا (جلد اول)

یکی از اصول مهم در تعلیم‌وتربیت اسلامی، آشناکردن کودکان و نوجوانان با معارف و ارزش‌های دینی است. نیاز به تربیت دینی با توسعۀ زندگی اجتماعی بیشتر احساس می‌شود؛ بنابراین بهتر است که آموزه‌های دینی در کودکان و نوجوانان عمیق‌تر و جدی‌تر باشد. قصه و شعر یکی از روش‌های انتقال آموزه‌های دینی است که نه‌تنها پیام‌های مفید برای کودکان و نوجوانان دارد، بلکه اگر جذاب و مناسب سن آن‌ها باشد باعث می‌شود که تلاش کنند با شخصیت‌های قصه‌ همانندسازی کنند و آن‌ها را الگوی خود قرار دهند. از سوی دیگر اگر کودکان و نوجوانان از همین دوران با مسائل دینی و مذهبی آشنا شوند، با همهٔ وجود آن را درک می‌کنند و با آن انس می‌گیرند. آن‌ها از این مطالب در دوران بزرگسالی خود استفاده کرده و افرادی صالح و مفید برای جامعه می‌شوند.

تمام کودکان ذاتاً شعر را دوست دارند و از خواندن و شنیدن شعر لذت می‌برند، اولین واکنش کودک به شعر شادی و لذت است. ﺷﻌﺮهای ﮐﻮدکانه ﺳﺎده، روان، آﻫﻨﮕﯿﻦ و قابل‌فهم هستند و ﺑﺪون آﻧﮑﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ آﻣﻮزش دﻫند، داﻧﺶ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و کلامی کودکان را افزایش داده و ذوقشان را ﭘﺮورش می‌دهند. ﻫﺮﭼﻪ ﻣﺤﺘﻮای ﺷﻌﺮ ﺑﺮای ﮐﻮدکان آﺷﻨﺎﺗﺮ باشد و از زﻧﺪﮔﯽ واﻗﻌﯽ؛ غم‌ها، شادی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها بگوید، ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎ آن ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار می‌کنند. ﺷﻨﯿﺪن ﺷﻌﺮ و خواندن شعر برای کودکان مهارت شنیداری و مهارت تصویرسازی آن‌ها را تقویت می‌کند و داﯾﺮۀ ﻟﻐﺎتشان را افزایش می‌دهد. کودکان از طریق شعر، دریافت‌های تازه‌ای از جهان به دست می‌آورند و در شناخت مفاهیم جهان پیرامون مهارت پیدا می‌کنند. ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻣﺨﺘﻠﻒ در حوزه‌های ﻋﻠﻮم، رﯾﺎﺿﯿﺎت، داﻧﺶ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و دین ﻧﯿﺰ از اﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ، ﮐﻪ روﺷﯽ ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ و ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮐﻮدک اﺳﺖ، ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻪ او ﻣﻨﺘﻘﻞ می‌شود. زهره گنجی در کتاب گلی از بوستان خدا تلاش کرده است تا ۱۰ سوره از قرآن را به زبان کودکانه ترجمه کند و مفاهیم آن‌ها را در قالب شعر با زبانی ساده و روان به کودکان انتقال دهد.

خواندن کتاب گلی از بوستان خدا (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و علاقه‌مندان به آموزش مفاهیم دینی و مذهبی به کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گلی از بوستان خدا (جلد اول)

«این سورۀ توحیده

روشن مثل خورشیده

اونی که هست یگانه

خدای مهربانه

به کس نیاز نداره

خوبیاش بی‌شماره

نه بچه داره خدا

نه مامان و نه بابا

کسی شبیه او نیست

چون که خداوند یکی است

بیاین با هم بخونید

سورۀ خوب توحید»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۴۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان